Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Narzędzia na pokładzie

Mobilne warsztaty firmy BEMET.net
23.05.2014 00:00:00
Spółka BEMET.net, działa już od prawie 20 lat i specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości konstrukcji metalowych. W Lasowicach Wielkich (Opolskie) powstają autotransportery, a od 2009 roku także zabudowy warsztatowe do pojazdów serwisowych.
Od początku istnienia firmy najważniejszą gałęzią jej produkcji były konstrukcje metalowe oraz aluminiowe, wykorzystywane w transporcie towarowym. Potrzeba rynku sprawiła, że firma zajęła się dystrybucją i montażem systemów warsztatowych na samochodach.
Mobilnie, czyli szybko i bezpiecznie
Każdego dnia setki tysięcy aut wyjeżdżają wraz z niezbędnym wyposażeniem do swojej codziennej pracy. Ekipy ślusarzy, mechaników, serwisantów czy elektryków potrzebują ładu i porządku, na miarę prawdziwego warsztatu. Dzięki odpowiedniej zabudowie małe samochody miejskie oraz duże dostawcze stają się prawdziwymi warsztatami na kółkach. Zyskuje się czas, który codziennie jest marnowany na poszukiwanie narzędzi oraz części. Ład i porządek pozwala też uchronić wiele elementów wyposażenia od uszkodzeń, które towarzyszą źle zabezpieczonemu ładunkowi. Mobilny warsztat wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo. Cały ładunek jest ulokowany na swoim miejscu w szufladach, szafkach w odpowiednich zaczepach, a jakość i skuteczność systemów oferowanych przez firmę BEMET.net została potwierdzona podczas prób zderzeniowych.
Aktualnie trzon oferty firmy BEMET w dziedzinie zabudów serwisowych stanowią dwa systemy: polski, modułowy system SIM oraz w pełni aluminiowy system niemieckiego lidera w dziedzinie zabudów samochodowych - ALUCA. Każdy z oferowanych systemów posiada indywidualne rozwiązania mające na celu zmaksymalizowanie funkcjonalności przy jednoczesnym dużym nacisku na wytrzymałość oraz bezpieczeństwo użytkownika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu powstały niezawodne systemy o niskim ciężarze własnym.
Dostawcze, a nawet osobowe
Zabudowy serwisowe są montowane na różnych samochodach dostawczych, a nawet osobowych. - Można zabudować praktycznie każdy samochód - mówi Damian Malejki, dyrektor handlowy w firmie Bemet.net. - Najczęściej są to duże dostawcze furgony, nowe lub używane, różnych marek. Dość popularne są pojazdy marek Peugeot, Fiat i Citroen, ponieważ mają ustawne, prostopadłe ściany nadwozia, ale zabudowujemy także Ople, Renault, Mercedesy, Volkswageny, czy Fordy. Równie dobrze rolę mobilnego serwisu spełniają małe auta dostawcze, takie jak np. Renault Kangoo czy VW Caddy. Wszystko zależy od przeznaczenia. Wśród naszych klientów są między innymi serwisy maszyn budowlanych, rolniczych, serwisy sprzętu kopalnianego. Auta serwisowe są potrzebne wszędzie tam, gdzie serwisowane maszyny czy urządzenia rozmieszczone są w różnych miejscach niejednokrotnie oddalonych o wiele kilometrów. Takich pojazdów potrzebują także serwisy wózków widłowych, klimatyzacji, elektryczne, czy zajmujące się światłowodami, ale zamawiają je również weterynarze czy... podkuwacze koni. Tak więc, można powiedzieć, że powstają u nas nawet mobilne kuźnie. Zdarza się też, że zabudowujemy auta osobowe w wersji kombi, w których dla przykładu przedstawiciele handlowi wożą materiały promocyjne, albo weterynarze wożą swój sprzęt oraz leki.
Indywidualnie projektowane
Specjalistyczna kadra podchodzi do każdego zamówienia indywidualnie. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu przygotowywany jest projekt zabudowy. Na tym projekcie są nanoszone uwagi klienta oraz jest weryfikowana poprawność techniczna zabudowy.
- Projektowanie zabudowy trwa przeciętnie około dwóch dni, ale wszystko zależy od rodzaju zamówienia oraz stopnia jego skomplikowania - wyjaśnia B. Zaborski - doradca handlowy. - Po zatwierdzeniu projektu przez klienta, w ciągu tygodnia możemy przyjąć samochód do zabudowy, a następnie, najczęściej w ciągu kilku dni, montujemy zabudowę. Jeśli zabudowa jest prosta, a samochód mały to bywa, że operacja ta trwa tylko jeden dzień. W przypadku najbardziej skomplikowanych zleceń montaż może zająć nawet do trzech tygodni. Bywa, że przyszli użytkownicy życzą sobie dodatkowego wyposażenia, wykonania zabezpieczenia karoserii, dodatkowego oświetlenia lub izolacji przestrzeni warsztatowej.
- Do izolacji stosujemy najczęściej maty ze spienionego kauczuku, o grubości 25 mm - uzupełnia nasz rozmówca. - To materiał odporny na wysokie temperatury, pleśń, grzyby i wilgoć. Znakomicie izoluje termicznie i akustycznie. Jest to dość kosztowne doposażenie, jednak w znaczącym stopniu poprawia komfort pracy, zwłaszcza w takich przypadkach, gdy pracownik mobilnego serwisu dużo czasu spędza w takim pojeździe. Dobrym przykładem może być serwis światłowodów. Nierzadko montuje się w takim przedziale również klimatyzację, jest też wariant z łóżkiem rozkładanym, które mocowane jest na ścianie grodziowej. Takie rozwiązanie jest idealne dla serwisantów którzy są zmuszeni pozostać w miejscu naprawy dłużej niż jeden dzień i nie chcą tracić czasu na poszukiwanie hotelowego pokoju.
Podstawą każdej zabudowy warsztatowej czy serwisowej jest podłoga. Wodoodporna i antypoślizgowa sklejka o grubości 12 mm doskonale sprawdza się w tej roli. Przykręcana do podwozia za pośrednictwem oryginalnych punktów mocowania ładunku, stanowi mocny fundament dla dalszej zabudowy. Za pośrednictwem wkręcanych do sklejki kotew i połączeń śrubowych mocowane są elementy składowe zabudowy. Aby zapewnić odpowiednią stabilność zabudowa jest również przykręcana do wzmocnień w karoserii pojazdu w zależności od wysokości zabudowy na jednym lub dwóch poziomach. Zdarzają się zlecenia, w których potrzeba wykorzystania całej powierzchni podłogi wymusza podwieszenie zabudowy pod dachem samochodu. Takie rozwiązanie zostało seryjnie zastosowane w samochodach serwisowych firmy ESAB.
W zależności od zapotrzebowania nabywców, zarówno w systemie ALUCA jak i SIM, do wyboru są różnej wielkości (zmienna głębokość, szerokość i wysokość) półki, szafki i szuflady oraz uchwyty.
ALUCA - gdy zależy nam na wadze
W systemie ALUCA cała zabudowa produkowana jest z aluminium. Wszędzie tam, gdzie niska masa jest priorytetem ALUCA sprawdzi się doskonale.
- To konstrukcje zaawansowane technologicznie - powiedział nam B. Zaborski. - Sposób łączenia poszczególnych elementów, zastosowane mechanizmy prowadzenia szuflad czy blokady zabezpieczające przed niepożądanym otwarciem wskazują na najwyższą jakość wykonania. Estetyka wykonania jest w stanie zadowolić najbardziej wymagających klientów. W przypadku systemu niemieckiego możliwości konfiguracji są bardzo duże. Poza tym taka zabudowa jest o 30-40 procent lżejsza od stalowej. W efekcie użytkownik zyskuje na ładowności pojazdu oraz mniejszym zużyciu paliwa.
SIM - wysoka wytrzymałość, przystępna cena
System SIM jest dobrze znany serwisantom ciężkiego sprzętu budowlanego czy rolniczego zarówno w Polsce jak i w całej Europie Zachodniej. Doskonale znosi ciężkie warunki pracy i choć z czasem staje się nieodzownym narzędziem serwisantów sam praktycznie nie wymaga serwisowania. W systemie SIM zabudowy produkowane są ze stali wielokrotnie przegiętej, przez co zyskuje ona na wytrzymałości i trwałości. Stal ta malowana jest proszkowo. I właśnie te zabudowy, mimo że cięższe od aluminiowych, są bardziej popularne, między innymi dlatego, że są tańsze, ale także dlatego, że wytrzymują większe obciążenia. Preferują je serwisy ciężkich maszyn rolniczych i budowlanych, które posługują się ciężkimi narzędziami. Mimo dużych obciążeń takie zabudowy po latach eksploatacji są w pełni wartościowe. Zdarza się, że firmy wymieniają park samochodów serwisowych jednak zabudowy serwisowe są jedynie przekładane ze starych na nowe samochody. Okazuje się, że po latach eksploatacji pozostają wciąż w pełni funkcjonalne.
Oba systemy oferują trzy głębokości swoich modułów. Najbardziej optymalna jest 360 mm, która zapewnia stosunkowo dużą powierzchnię regałową bez utraty przestrzeni w centralnej części podłogi. W sytuacjach, gdy klient wymaga większej przestrzeni w szufladach i na półkach lub gdy częścią wyposażenia ma być duży stół roboczy z pomocą przychodzą moduły o głębokości 460 mm. Te najwęższe - 260 mm najczęściej są stosowane w górnej części zabudowy co wymusza budowa karoserii większości zabudowywanych pojazdów. Bardzo bogata oferta modułów o różnych gabarytach i konfiguracjach pozwala zabudować każdy pojazd, czyniąc z niego niezwykle praktyczne narzędzie, które w znaczący sposób skraca czas napraw i usług czynionych z jego wykorzystaniem oraz bardzo pozytywnie wpływa na sposób postrzegania serwisu przez zleceniodawców. Wszystkie oferowane przez firmę BEMET systemy zabudowy są regularnie poddawane crash-testom według najnowszych norm.
Zaletą jest prosta, modułowa konstrukcja, którą po zmianie przeznaczenia auta można dostosować do nowych potrzeb. Zdarza się, że użytkownicy życzą sobie nowej aranżacji wnętrza mobilnego warsztatu i takie usługi są wykonywane w zakładzie w Lasowicach Wielkich.
TANOS MOBILE - szybka aranżacja
Uzupełnieniem oferty jest niemiecki system TANOS MOBILE - Bemet.net jest przedstawicielem tej marki na Polskę. To system skrzynkowy, stworzony z myślą o transportowaniu różnych towarów w samochodach dostawczych. Składają się na niego różnej wielkości pojemniki i kasety, zrobione z wytrzymałego tworzywa, które można ze sobą łączyć w bloki łatwe do transportowania. Skrzynki mocuje się szybko na specjalnych regałach, które też łatwo wstawić i wyjąć z samochodu. To zaleta dla tych, którzy chcą od czasu do czasu "zlikwidować" mobilny serwis i mieć znowu zwykły samochód dostawczy. System ten polecany jest m.in. dla serwisów elektrycznych, czy monterów telewizyjnych. Sprawdza się w takiej działalności, gdzie miejsce pracy serwisanta jest oddalone od pojazdu, a potrzebuje on mieć pod ręką określoną część swojego wyposażenia mobilnego serwisu. System TANOS daje serwisantowi możliwość szybkiego skompletowania potrzebnego wyposażenia i sprawne przetransportowanie go w miejsce prowadzonych prac.
Niektóre serwisy zamawiają zabudowy z systemem podpodłogowym. W skrócie - polega to na tym, że do głównej podłogi przykręca się od góry specjalne moduły szufladowe o wzmocnionej konstrukcji nośnej, a na nich montuje drugą podłogę. Do długich, niekiedy nawet ponad 1,5-metrowych szuflad, dostęp uzyskuje się po otwarciu bocznych lub tylnych drzwi. Takie rozwiązanie daje możliwość wykorzystania w ładowni całej powierzchni podłogi na załadunek towarów mając jednocześnie szybki i bardzo łatwy dostęp do wyposażenia serwisowego.
Uzupełnieniem oferty są platformy wysuwane poza obrys samochodu. Można je wykorzystywać m.in. jako podstawy do agregatów prądotwórczych zasilających narzędzia elektryczne lub kompresory, niezbędne przy używaniu narzędzi pneumatycznych, powszechnych w przypadku obsługi maszyn budowlanych i rolniczych.
Zabudowy firmy Bemet.net wyróżniają się starannością wykonania, trwałością oraz przemyślanymi projektami, które w maksymalnym stopniu wykorzystują dostępną przestrzeń. Ze względu na doświadczenie oraz bogaty park maszynowy Firma Bemet chętnie podejmuje się zadań wykonywania zabudów serwisowych i warsztatowych tam, gdzie wymagania klienta są wyższe niż przyjęte standardy.
Wykonanie dodatkowych mocowań nietypowego wyposażenia czy przygotowanie stanowiska pracy dla specjalisty stanowią dla załogi firmy Bemet wyzwania, których każdorazowo chętnie się podejmuje. Wieloletnie doświadczenie owocuje - Popyt na mobilne serwisy jest coraz większy. Starannie zaprojektowana i wykonana zabudowa wpływa na dobrą organizację pracy serwisantów, a to znacząco skraca czas napraw i przekłada się na wymierny wynik finansowy. Szanujemy naszą konkurencję jednak się jej nie boimy. Wyposażamy samochody w zabudowy od wielu lat i mamy duże doświadczenie. Zaufało nam wielu klientów korporacyjnych i indywidualnych. Firmy posiadające większy park samochodów serwisowych i decydujące się zabudować u nas pierwszy samochód, po przetestowaniu zabudowy z reguły wracają, aby zabudować wszystkie pozostałe. Takie duże serie przygotowywaliśmy dla kilku znaczących serwisów maszyn budowlanych i rolniczych.
- Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, nasze usługi wykonujemy na najwyższym poziomie - mówi Bernard Blys, właściciel firmy.
- Naszą dewizą jest dokładność i staranność wykonania, dzięki czemu cieszymy się bardzo dobrą opinią na rynku. Obsługujemy klientów w całym kraju. Zaufanie naszych stałych zleceniodawców stanowi dla nas najlepszą wizytówkę. Dokładamy wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Oferowane przez nas zabudowy są wykonane z wysokogatunkowej stali i nowoczesnych stopów aluminium, materiały te wykazują niezaprzeczalnie najlepsze właściwości w zakresie konstrukcji pojazdów i produkcji zabudów.
Stabilność zabudowy pojazdu decyduje nie tylko o jej żywotności, lecz w szczególności zwiększa bezpieczeństwo w przestrzeni ładunkowej.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.