Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Udane 12 miesięcy

Polska organizacja Volvo Group Trucks Sales podsumowała rok 2014
13.03.2015 00:00:00
Podczas niedawnej konferencji prasowej w Warszawie firma Volvo Group Trucks Sales Poland podsumowała rok 2014 oraz zaprezentowała nową organizację Europe Central East North, w ramach której od początku 2015 roku funkcjonuje rynek polski.
Rok 2014 dla Volvo Group Trucks Poland to rok stabilizacji organizacji po ubiegłorocznych zmianach. W tym czasie zarejestrowano 15.356 pojazdów ciężarowych o DMC ponad 16 t. Volvo Trucks zakończyło rok na trzecim miejscu, z udziałem w rynku 17,1% (2.632 szt), czyli większym w stosunku do roku poprzedniego o 0,9%. Renault Trucks zwiększyło swój udział w sprzedażowym torcie do 6,0% (928 szt) i wykazuje stabilną tendencję wzrostową.
Dwie marki razem
- Po połączeniu marek Volvo Trucks i Renault Trucks pod jednym dachem w roku 2013, w ubiegłym roku skupiliśmy szczególną uwagę na optymalizacji sieci serwisowej obu marek - powiedziała Małgorzata Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales, Europe Central East North. - W wyniku przeprowadzonych zmian liczba autoryzowanych serwisów, a tym samym ich dostępność dla klientów zwiększyła się.
Aktualnie sieć serwisowa Volvo Group Trucks Sales Poland liczy 44 autoryzowane punkty serwisowe, z czego 32 są dostępne dla klientów Volvo oraz 31 dla klientów Renault Trucks.
Rok 2014 to rok 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce. Podziękowano klientom za minione 20 lat uroczystą galą, którą zorganizowano we wrześniu w Warszawie. Z tej okazji przygotowano limitowane edycje samochodów ciężarowych Volvo FH i Renault Trucks T.
Volvo Trucks w roku 2014 pokazało szereg nowości technologicznych, z których najbardziej spektakularną jest nowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch. Zamówienia pojazdów z nową skrzynią pojawiły się w znaczących ilościach już pierwszego dnia sprzedaży.
Działania Volvo Trucks w zakresie promocji ekonomiki paliwowej zaowocowały kolejną edycją Mistrzostw Kierowców w Jeździe Ekonomicznej "The Drivers' Fuel Challenge by Volvo Trucks". Konkurs, organizowany już po raz czwarty, był częścią programu promocji nowego Volvo FH z silnikami Euro 6. Mistrzem Polski po raz drugi został Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistic S.A. osiągając w przejeździe finałowym wynik spalania 19,85 l/100 km i tym samym potwierdzając oszczędność samochodów ciężarowych z nowymi silnikami.
We wrześniu ruszyła kampania sprzedażowa edycji specjalnej samochodów ciężarowych Volvo FH i Volvo FH16 - Volvo Ocean Race.
Renault Trucks z nową gamą
Dla Renault Trucks rok 2014 upłynął pod hasłem promocji nowej gamy pojazdów z silnikami Euro 6. Duże zainteresowanie nową gamą ze strony klientów ma swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Renault Trucks T zostało również dostrzeżone przez media: międzynarodowe jury przyznało nowemu modelowi tytuł International Truck of the Year 2015, a kapituła polskich dziennikarzy branżowych uhonorowała gamę T tytułem Master Truck of The Year 2014.
W promocję nowej gamy wpisała się szósta już edycja konkursu Optifuel Challenge, który potwierdził ekonomikę tych pojazdów. Eliminacje zgromadziły 450 kierowców reprezentujących 359 przedsiębiorstw. W tym konkursie liczyła się efektywność przejazdu: zwyciężał najlepszy wynik zużycia paliwa w stosunku do czasu przejazdu. Mistrzem Polski Optifuel Challenge 2014 został Paweł Bucior z firmy Styropianex.
W roku 2014 minęło także 120 lat od kiedy Marius Berliet pokazał światu swój pierwszy samochód ciężarowy, co dało początek marce Renault Trucks. Jubileusz ten w Polsce uczczono edycją specjalną Renault Trucks T pod hasłem "Tradycja i nowoczesność od 1894".
Volvo Group Trucks Sales Poland konsekwentnie promuje usługi i produkty dodatkowe. Firma prowadzi aktywną sprzedaż kontraktów serwisowych. 42,5% nowych samochodów ciężarowych Volvo sprzedanych w 2014 r. zostało objętych tym rozwiązaniem, a Nowe Złote Kontrakty Serwisowe Volvo, zawierające Zapewnienie 100% dyspozycyjności, stanowią 35% ogólnej liczby. Podobnie Renault Trucks: kontrakty serwisowe Excellence to 75% ogólnej liczby zawartych umów.
Nie słabnącym zainteresowaniem cieszą się systemy zarządzania flotą, w tym kontroli zużycia paliwa - Dynafleet i Optifleet. Bardzo dobra współpraca z VFS Usługi Finansowe Polska powoduje, że niemal co drugi samochód ciężarowy Volvo i Renault Trucks pojawia się na polskich drogach poprzez finansowanie VFS.
Coraz bardziej popularny staje się najem długoterminowy. O 45% wzrosła liczba tego typu umów w stosunku do roku 2013 średnio dla obu marek.
- Rok 2014 oceniamy jako udany. Zmiany zapoczątkowane w 2013 przynoszą efekty, które widoczne są w udziałach rynkowych- podsumowała Małgorzata Kulis.
Zmiany w strukturze organizacyjnej Volvo Group Trucks Sales
W wyniku wprowadzonych przez Grupę Volvo zmian w strukturze Volvo Group Trucks Sales na poziomie globalnym, polska organizacja rynkowa Volvo Group Trucks Sales Poland - reprezentująca marki Renault Trucks i Volvo Trucks - jest obecnie częścią nowo utworzonego i obejmującego 6 krajów rynku Europe Central East North. Nowa struktura organizacyjna obowiązuje od 1 stycznia 2015 r.
Poza Polską, w skład Europe Central East North wchodzą obecnie kraje bałtyckie (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz dwa kraje nowo dołączone - Białoruś i Ukraina. Na czele organizacji - jako Vice President Europe Central East North - stanęła odpowiedzialna dotychczas za rynek polski Małgorzata Kulis, która jednocześnie nadal zachowuje funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polsce.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.