Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Ulepszenia w celu zwiększenia wydajności

DAF wprowadza model LF 2016
18 grudnia 2015
Firma DAF wprowadza całą gamę ulepszeń do pojazdów do transportu dystrybucyjnego z serii LF. Udoskonalone zespoły napędowe, nowy pakiet aerodynamiczny i jeszcze większy wybór rozstawów osi oraz zbiorników paliwa mają umożliwić uzyskanie większego zwrotu z kilometra.
Większość pojazdów LF 2016 jest standardowo wyposażana w najnowsze technologie zwiększające komfort i bezpieczeństwo, w tym układy AEBS, FCW, ACC i LDWS.

Zoptymalizowany układ napędowy

Pojazdy z serii LF 2016 zostały wyposażone w zoptymalizowane układy napędowe. Silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l (152-213 KM) zużywa do 5% mniej paliwa dzięki udoskonalonemu oprogramowaniu i lepszemu zarządzaniu temperaturą i powietrzem w układzie dodatkowego oczyszczania spalin.
Silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l (223-314 KM) można zamówić w połączeniu z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią AS Tronic (standardowo montowana jest skrzynia 6-biegowa). Przekładnia ta pozwala zwiększyć limit dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów do 32 t. Ponadto niższa prędkość obrotowa silnika pozwoliła na dalsze obniżenie zużycia paliwa i poziomu hałasu.

Rozstaw osi do 6,9 m i większy bak

Wprowadzono siedem nowych rozstawów osi (do 6,9 m), co pozwala na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m.
Zwiększony rozstaw osi umożliwia montaż zbiorników paliwa o pojemności do 1.240 l, co jest niespotykane w sektorze transportu dystrybucyjnego. Oznacza to zwiększenie zasięgu i dostępności pojazdu oraz obniżenie kosztów poprzez tankowanie w miejscach, gdzie ceny paliwa są najniższe.

Poprawa aerodynamiki

Aby poprawić właściwości aerodynamiczne wprowadzono nowe spoilery kabiny: górny i zakabinowe do modeli LF wyposażonych w kabinę Day Cab. Spoiler dachowy jest dostępny do wysokich i niskich zabudów i wraz z nowymi spoilerami zakabinowymi jest dopasowany do zabudów o szerokości od 2,5 do 2,55 m. Nowy pakiet aerodynamiczny ma zapewnić do 4% niższe zużycie paliwa w porównaniu z dotychczas stosowanym rozwiązaniem.

Dodatkowe ulepszenia – zwiększenie wydajności

Dodatkowe udoskonalenia mają poprawić wydajność. Nowy wlot powietrza znajdujący się bezpośrednio za kabiną zapewnia lepszy przepływ, pozwalając przy tym na montaż wyposażenia opcjonalnego, takiego jak regulowane spoilery dachowe, urządzenie chłodnicze nad kabiną czy dachowa kabina sypialna.
Pojazdy z serii LF 2016 do transportu chłodniczego mogą zostać fabrycznie wyposażone w przygotowanie pod agregat chłodniczy Frigoblock (chłodzony płynem, 22,5 kW) w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l.
Na życzenie dostępne są nowe światła LED, oferowane dotychczas w modelach CF i XF. Te energooszczędne światła zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich żywotność wystarczała na cały okres eksploatacji pojazdu.

Dodatkowe informacje dla kierowcy

Asystent wydajności przekazuje kierowcy szczegółowe informacje na temat zużycia paliwa, sposobu hamowania oraz efektywności przewidywania sytuacji na drodze. Informacje z tachografu są wyświetlane na wyświetlaczu głównym. Pozwala to kierowcy bardziej efektywnie monitorować czas i prędkość jazdy oraz pomaga unikać łamania przepisów. Wyświetlane są również informacje o zbliżającym się terminie następnego przeglądu serwisowego pojazdu. Na podstawie karty kierowcy wyświetlacz automatycznie przełącza się na preferowany przez kierowcę język.

Udoskonalona integracja z zabudową

Informacje dotyczące zabudowy oraz wyposażenia dodatkowego (np. że żuraw załadowczy nie jest całkowicie złożony lub nie są zabezpieczone wysuwane nogi podporowe) mogą pojawiać się na głównym wyświetlaczu. Jest to możliwe dzięki udoskonalonej komunikacji między podwoziem a zabudową, co np. pozwala przesyłać do zabudowy informacje o neutralnym położeniu skrzyni biegów. Dodatkowo prędkość obrotowa przystawki odbioru mocy PTO i silnika mogą być monitorowane za pomocą centralnej magistrali CAN pojazdu z zabudowy i kabiny.

W wyposażeniu: AEBS, FCW, ACC i LDWS

Pojazdy nowej serii LF (od dmc 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi) są standardowo wyposażane w zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW) i tempomat adaptacyjny (ACC). Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) stanowi również wyposażenie standardowe. Układy AEBS i FCW pomagają w uniknięciu kolizji. W sytuacjach awaryjnych układ AEBS automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, tak aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego konsekwencje.
Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do poprzedzającego pojazdu. Dzięki temu między dwoma pojazdami utrzymana zostaje bezpieczna odległość. Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę umieszczoną za przednią szybą. Gdy dochodzi do nieumyślnego opuszczenia pasa ruchu przez pojazd, rozlega się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
Liczne udoskonalenia są istotnym krokiem ku polepszeniu wydajności pojazdów ciężarowych. Jak zapewnia producent, kluczowe zalety modelu LF – takie jak wysoka ładowność dzięki niskiej masie własnej, dobra zwrotność zapewniana przez najmniejszy promień skrętu w tej klasie pojazdów oraz wysoki komfort i łatwa obsługa – pozostają niezmienione. Produkcja pojazdów firmy DAF serii LF 2016 rozpoczyna się w grudniu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.