Wiadomości z rynku

niedziela
2 lutego 2025

Harley-Davidson rozpoczyna kolejną rewolucję Custom

Motocykle
1 września 2017
Dzięki największemu w historii projektowi rozwoju produktu firma Harley-Davidson® rozpoczyna 115. rok działalności z ośmioma zupełnie nowymi motocyklami: Fat Boy®, Heritage Classic, Low Rider®, Softail Slim®, Deluxe, Breakout®, Fat Bob® i Street Bob.

Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczęła kolejną rewolucję custom: osiem całkowicie nowych modeli Softail®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail. 
Zbudowane w ramach największego projektu rozwoju produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zdolną ujarzmić potężny moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi. 
Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz są szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzednich motocykli cruiser Big Twin. 
Paul James, kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:
„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i testów pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą techniką. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.
Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych motocykli custom jest gotowa, aby więcej motocyklistów mogło znaleźć coś dla siebie. 
Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:
„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca - ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.

Nowe podwozie, rama/wahacz i wysokiej jakości zawieszenie

Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą i sztywniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.
Nowa rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa jego sztywność. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja w modelach Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów. 
W nowych modelach są wykorzystywane dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie - o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail.  
Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve - po raz pierwszy zastosowane w modelach Touring 2017 - zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Ze skokiem 130 mm jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jazdy jak również dynamicznego pokonywania zakrętów. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.
Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort i optymalizuje prowadzenie.
Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż zeszłoroczne, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.


 
Nowy silnik z dwoma wariantami pojemności skokowej

We wszystkich modelach Softail 2018 tętno pulsuje w nowym rytmie dzięki najpotężniejszym silnikom kiedykolwiek montowanym w motocyklach Harley-Davidson cruiser Big Twin - nowym Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin. Silniki Milwaukee-Eight zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów V-Twin. Szeroko rozstawione cylindry schodzą się ku dołowi przez zastosowanie pojedynczego wałka rozrządu, co nadaje całemu silnikowi bardziej muskularnego wyglądu. 
Wzmocnione punkty mocowania w nowej ramie Softail pozwalają ciasno osadzić silnik, co zwiększa sztywność podwozia. Silniki Milwaukee-Eight dla modeli Softail mają również ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy. Słynny warkot silnika Harley-Davidson zdradza moc jednostki napędowej dzięki zredukowanym odgłosom mechanicznym i dźwiękom ssania.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.