Mercedes-Benz zaprezentował na przełomie roku całą gamę pojazdów budowlanych. Wiodący w tej grupie model Arocs został wzbogacony o nowe funkcje, rozszerzono dostępność w kolejnych wersjach pojazdu hydraulicznego napędu pomocniczego HAD i turbosprzęgła z retarderem, poprawiono komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Arocs jest dostępny w każdej możliwej konfiguracji kół – 4x2 i 4x4, trzyosiowej 6x2 z osią ciągnioną lub prowadzącą, 6x4 i 6x6. Wersje czteroosiowe są dostępne jako ciężarówki 8x2 z osią ciągnioną, 8x4, 8x4 z osią ciągnioną, 8x6 i 8x8. Wprowadzono też pojazd w małych gabarytach – ClassicSpace LowRoof w wariancie M i L o szerokości 2.300 mm jest o 10 cm niższy od wersji podstawowej. Linie projektowe i wyposażenia Home Line i Style Line są teraz dostępne także w Arocsie z kabiną o szerokości 2,5 m. Większy komfort zapewnia koncepcja SoloStar z obszernym miejscem odpoczynku w kabinach StreamSpace i BigSpace.
Pojawiły się nowe warianty zawieszenia i układu napędowego. Sterowany elektrycznie układ kierowniczy Servotwin jest teraz dostępny również w Arocsie 8x4 i w wersjach z innymi rozstawami osi. Hydrauliczny pomocniczy napęd dołączany na przednią oś (HAD) można dodatkowo stosować w wariantach ciągników siodłowych z rozstawem osi 3.300 mm do transportu towarów niebezpiecznych. Kolejna nowa wersja Arocsa z HAD to pojazd z kabiną L i tunelem silnika 320 mm. Do najbardziej wymagających zadań i pracy z niskimi prędkościami producent poleca turbosprzęgło z retarderem (TRC). Dostępny są też asystent kontroli zbliżenia i aktywne wspomaganie hamowania we wszystkich podwoziach Arocs 6x4 z zawieszeniem pneumatycznym.
System monitorowania ciśnienia w oponach zmodernizowano, wprowadzając nową koncepcję wyświetlania – wskazywane jest dokładne ciśnienie wymagane w zależności od temperatury zewnętrznej. Poza tym dwu- i trzyosiowy Arocs przeznaczony do użytku drogowego (N3) jest dostępny z nowym Active Brake Assist 4, jedynym asystentem hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych. Zużycie paliwa można obniżyć korzystając z tempomatu przewidującego – Predictive Powertrain Control (PPC).
18 wariantów mocy
Mercedes-Benz proponuje do pojazdów budowlanych sześciocylindrowe silniki o pojemności 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l i 15,6 l, w sumie w 18 wersjach mocy, od 238 do 625 KM i od 1.000 Nm do 3.000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W silniku OM 470 najnowszej generacji zwiększono maksymalne ciśnienie w szynach i maksymalne ciśnienie wtrysku (do 2.700 barów). W silniku tym zaprojektowano nową geometrię komory spalania, z wgłębieniem w tłoku, zwiększono kompresję i wprowadzono bezstopniową recyrkulację spalin ze zmniejszoną prędkością. W najmocniejszym wariancie silnik ten rozwija moc 456 KM i moment obrotowy 2.200 Nm. Osiągając 42,7 KM z litra pojemności (i 206 Nm/l), jednostka ta należy do najmocniejszych w swojej klasie.
Diesle OM 470, OM 471 i OM 473 zalewne są nowymi, o niskim tarciu, olejami silnikowymi, stosowana jest bardziej zaawansowana przekładnia i osie.
W jednostce OM 473 ulepszono system wtrysku X-Pulse. Maksymalne ciśnienie w szynie zostało podniesione z 900 do 1.160 barów. Maksymalne ciśnienie wtrysku wzrosło do 2.700 barów.
Skrzynie ze szlifowanymi zębami
Nowością w skrzyniach biegów stosowanych w pojazdach budowlanych są szlifowane zęby, zmniejszające tarcie. Oferowane w standardzie zautomatyzowane przekładnie PowerShift 3 dostępne są w wersjach 8, 12 lub 16 biegów. Pod wieloma względami przewyższają one skrzynie manualne, m.in. znacznie szybciej przełączając biegi. Bezpośredni mechanizm zmiany biegu z pierwszego na wsteczny ułatwia manewrowanie. Programy napędowe Offroad i Power działają w różnych trybach i dostosowują się do danego rodzaju operacji. Dodatkowe funkcje, m.in. tryb rozkołysania, wspierają kierowcę.