Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz podczas styczniowych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas była światowa premiera intuicyjnego i inteligentnego systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience – doświadczenie użytkownika Mercedes-Benz).
Jego seryjna odsłona pojawi się na rynku już w tym roku, w nowej Klasie A. Nazwa nowego systemu informacyjno-rozrywkowego – MBUX – podkreśla, że doświadczenie użytkownika (UX) jest tu na pierwszym planie. MBUX wyróżnia się szczególną cechą: dzięki sztucznej inteligencji ma zdolność uczenia się. Można go indywidualizować i dopasowywać do preferencji danego użytkownika. W ten sposób, według producenta, pomiędzy pojazdem a kierowcą oraz pasażerami ma rodzić się swego rodzaju emocjonalna więź. Jednocześnie system oferuje bezprzewodowe aktualizacje i otwiera nową epokę w dziedzinie łączności Mercedes me.
Do kolejnych zalet MBUX należy panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości z dotykową obsługą ekranu, wyświetlacz nawigacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowanej za pomocą komendy „Hej, Mercedes”.
MBUX trafi do całej gamy nowej generacji kompaktowych Mercedes-Benz, a jego seryjna produkcja rozpocznie się wiosną 2018 roku, wraz z debiutem nowej Klasy A. Wizytówką systemu jest kompleksowa koncepcja sterowania dotykowego, stanowiąca połączenie dotykowego ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz dotykowych przycisków Touch-Control na kierownicy. Pomijając wygodę, intuicyjny sposób obsługi ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy.
Poza tym Mercedes-Benz zaprezentował koncepcyjne pojazdy Concept EQA oraz smart vision EQ fortwo, hipersportowego Mercedesa-AMG Project ONE, a także przedseryjny model GLC F-CELL, zasilany energią z ogniw paliwowych oraz z ładowanego z gniazdka akumulatora.
Concept EQA demonstruje, w jaki sposób Mercedes-Benz może zmaterializować strategię nowej marki EQ w klasie aut kompaktowych. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, generują łącznie moc systemową przekraczającą 200 kW. Dzięki stałemu napędowi 4x4 z płynną regulacją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami samochód oferuje zmienną charakterystykę prowadzenia. O tym, który z programów jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna, cyfrowa osłona chłodnicy Concept EQA.
Mercedes-AMG Project ONE to hipersportowy samochód wykorzystujący hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1. Efektem mają być zapierające dech w piersiach doznania z jazdy.
Koncepcyjny smart vision EQ fortwo stanowi z kolei inteligentne rozwiązanie przyszłościowego transportu miejskiego – jest elektryczny, autonomiczny i pozbawiony kierownicy oraz pedałów.