Jeep Cherokee 2019, SUV klasy średniej, zadebiutował na odbywających się w styczniu w Detroit targach motoryzacyjnych, prezentując nowe wzornictwo klasy Premium wraz z całkowicie nowym, zaawansowanym technologicznie 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, który zwiększa osiągi oraz obniża zużycie paliwa.
W nowej odsłonie Jeep Cherokee ma zapewniać większy komfort i wygodę we wnętrzu. Zastosowano w nim niezależne zawieszenie przednie i tylne ze światowej klasy sztywnością skrętną nadwozia, wybór trzech różnych silników zestawionych z udoskonaloną, dziewięciostopniową skrzynią biegów oraz ponad 80 systemów bezpieczeństwa.
Jeep Cherokee 2019 zostanie wprowadzony na rynek europejski w drugiej połowie 2018 roku. Szczegółowa specyfikacja produktu dla samochodów sprzedawanych w Europie będzie dostępna przed datą wprowadzenia na rynek.
Nowa stylistyka Premium pozostaje wierna kultowemu stylowi Jeepa.
Jednak całkowicie odnowiony wygląd obejmuje dużą ilość istotnych zmian charakterystycznych elementów, jak: pas przedni, maska silnika, reflektory LED, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne. Unowocześnione wnętrze nabrało świeżości i elegancji, dzięki nowym chromowanym, satynowym oraz czarnym błyszczącym akcentom, zachowując jednocześnie swoją funkcjonalność i wygodę.
Nowy Jeep wyposażony został w najnowsze systemy Uconnect, zapewniające płynną komunikację, rozrywkę, nawigację i kompatybilny z Apple CarPlay i AndroidAuto. Do wyboru są dwa ekrany 7,0” lub 8,4”, oferujące nawigowanie typu „pinch” oraz możliwość powiększania.
Jeden z najbardziej zaawansowanych pod względem technologicznym w przemyśle motoryzacyjnym, całkowicie nowy, benzynowy 2-litrowy, 4-cylindrowy, rzędowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem oraz funkcją stop-start (ESS) dołącza do dostępnych w gamie Cherokee 3,2-litrowego silnika Pentastar V-6 oraz 2,4-litrowego silnika PZEV Multiair2 Tigershark I-4 – wszystkie wersje silnikowe są zestawione z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Do wyboru będą trzy innowacyjne systemy napędu 4x4: Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock, z możliwością odłączenia napędu tylnej osi, gdy nie jest niezbędne utrzymanie właściwości 4x4, pozwalając w ten sposób oszczędzać zużycie paliwa.