Ludzie są różni: jedni wysocy, inni niscy, jedni lubią rocka, inni muzykę klasyczną, jedni marzną nawet latem, innym również w zimie jest za gorąco. Jeśli różne osoby korzystają z tego samego samochodu, przy każdej zmianie kierowcy muszą na nowo ustawiać i regulować rozmaite urządzenia na pokładzie. Volkswagen postanowił ich od tego uwolnić. Nowe rozwiązanie najlepiej opisać słowem „personalizacja” – ustawienia preferowane przez konkretnego kierowcę zostają zakodowane pod jego imieniem i uruchamiają się automatycznie po użyciu samochodowego kluczyka. Funkcja ta jest dostępna w nowym T-Rocu, a także we wszystkich wersjach Golfa, Tourana, Tiguana, Passata i Arteona.
Jej obsługa jest prosta – wszelkie ustawienia preferowane przez konkretnego kierowcę są automatycznie zapisywane na jego indywidualnym koncie. Gdy kierowca opuszcza samochód wybrane przez niego ustawienia wciąż są dostępne na pokładzie w postaci zestawu danych. Dzięki „key memory” zostają one ponownie automatycznie przywołane i aktywowane w chwili, gdy kierowca otworzy samochód swoim kluczykiem. Konta wszystkich użytkowników mogą mieć własne nazwy (z wyjątkiem konta „gość”), które później pojawiają się jako powitanie na ekranie komputera pokładowego między wskaźnikami. Jeśli ktoś przez przypadek będzie miał przy sobie kluczyk innego kierowcy, właściwe ustawienia może błyskawicznie przywrócić „ręcznie” poprzez ekran dotykowy (lub opcjonalny Active Info Display) oraz przyciskami na kierownicy. Za pośrednictwem systemu zarządzania kontami użytkowników w ustawieniach samochodu personalizację można całkowicie dezaktywować (i ponownie uruchomić), a także zmienić konto użytkownika. Do dyspozycji są trzy konta dla użytkowników oraz jedno konto gościnne z zaprogramowanymi ustawieniami.
Zależnie od modelu i wyposażenia można zakodować następujące ustawienia: elektrycznie sterowanego fotela, lusterek zewnętrznych (w autach z fotelem kierowcy z funkcją pamięci), klimatyzacji (wybór żądanej temperatury (prawa/lewa strona), ustawienie wewnętrznego obiegu powietrza, wybór siły nawiewu), multimediów (m.in. ustawienia nawigacji, stacji radiowych, dźwięku), wyświetlacza head-up (wybór pokazywanych informacji), ekranu komputera (zestaw informacji, Active Info Display), profilu jazdy (ostatni wybrany profil), czujników parkowania/systemu wspomagania parkowania (głośność sygnałów dźwiękowych, wysokość tonu), świateł (coming home i living home), konfiguracji systemów asystujących (automatyczna regulacja odległości ACC, ostrzeżenie przed pieszymi na jezdni, Lane Assist, system rozpoznawania znaków drogowych, Side Assist, czujnik Blind-Spot z systemem wspomagającym wyjazd z miejsca parkowania).