Działalność transportowa generuje sporo kosztów, dlatego przewoźnicy nieustannie poszukują sposobów na ich optymalizację. Jednym z rozwiązań, które pozwala flocie wygenerować realne oszczędności oraz ułatwia kontrolę i planowanie wydatków, są karty flotowe.
Popularność kart paliwowych rośnie z roku na rok. Coraz częściej mówi się o nich jako o kartach flotowych, ponieważ są to już rozbudowane systemy umożliwiające bezgotówkowe regulowanie płatności za różne zakupy i usługi. W wielu przypadkach jest to kompleksowe narzędzie pozwalające optymalnie zarządzać flotą samochodów i w pełni kontrolować wszystkie wydatki na paliwo i inne. Karty zapewniają bezpieczeństwo transakcji, m.in. poprzez ich weryfikację w czasie rzeczywistym, a nawet sprawdzanie numerów rejestracyjnych tankujących pojazdów. Rozwinięte programy działające online pozwalają nie tylko z łatwością zarządzać wydatkami każdego kierowcy lub pojazdu, ale także szybko zgłaszać i blokować skradzione karty oraz ustawiać powiadomienia SMS lub e-mail o każdej podejrzanej transakcji. Ułatwiają administrowanie flotą, zapewniają korzyści płynące z atrakcyjnych warunków handlowych. Przedsiębiorcy mogą liczyć na zniżki na paliwo i możliwość odroczenia płatności. Oferta coraz częściej obejmuje również zwrot podatku VAT z transakcji zagranicznych, a także zwrot akcyzy z zakupionego oleju napędowego. Operatorzy kart obejmują kolejne obszary płatności, ale też kolejne obszary geograficzne, wychodząc poza kraje Unii Europejskiej, m.in. do Rosji.
Karty flotowe są także wygodnym sposobem płatności za przejazdy większością autostrad, innych dróg płatnych, mostów i tuneli, a także za promy. Bardziej rozwinięte systemy oferują np. kalkulator pozwalający wyliczyć myto na dowolnej trasie dla danego typu pojazdu i ładunku.
Obecnie każdy europejski kraj stosuje własny, odrębny system poboru opłat, a kierowcy samochodów zmuszeni są niejednokrotnie do instalowania w swoich pojazdach wielu urządzeń rejestrujących. Jednak wkrótce i to ma się zmienić. Rozwiązaniem ma być system EETS (Europejska Usługa Poboru Opłaty Elektronicznej), który ma zapewnić elektroniczny pobór opłat w ramach obszaru Unii Europejskiej, przy użyciu jednego urządzenia pokładowego. Dzięki niemu zostanie uproszczony pobór opłat na drogach krajów Unii Europejskiej, na których pobierane są opłaty w formie elektronicznej, w tym również w Polsce. Dokonywanie płatności za przejazd przy pomocy jednej jednostki pokładowej, w ramach jednej umowy i jednego konta użytkownika pozwoli flotom transportowym zaoszczędzić czas przejazdu oraz koszty. Kompleksowe podejście do rozliczania wszystkich opłat drogowych ponoszonych w większości krajów Europy ułatwia prowadzenie biznesu – klienci otrzymują fakturę od jednego dostawcy, któremu powierzają także sprawy administracyjne związane z rejestracją pojazdów czy montażem urządzeń pokładowych.
Operatorzy kart flotowych przystępujący do tego systemu już wdrażają konkretne usługi. Dla przykładu, od kwietnia 2018 r. posiadacze kart flotowych euroShell przy użyciu jednego urządzenia pomiarowego będą mogli skorzystać z systemu poboru opłat drogowych (EETS) w siedmiu krajach Europy. Swoją ofertę w tym zakresie przygotowują także inni emitenci kart.
Bezpieczne transakcje
BP w swojej ofercie ma zarówno karty paliwowe BP PLUS w systemie Routex o zasięgu polskim, karty paliwowe BP + Aral o zasięgu europejskim, jak i karty przedpłacone i podarunkowe – Karty BP Komfort Prepaid i Karty BP SuperCard. Ich popularność z każdym rokiem wzrasta. Zapewniają one przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji (bezpieczne, monitorowane stacje BP, weryfikacja transakcji w czasie rzeczywistym, sprawdzanie numerów rejestracyjnych tankujących pojazdów, indywidualne definiowane grup produktów w ofercie dla danej karty) i dostęp do najwyższej jakości paliw na ponad 500 stacjach BP, w tym stacjach autostradowych. Karty BP PLUS to także łatwość administrowania oraz benefity płynące z atrakcyjnych warunków handlowych. W transporcie międzynarodowym kluczowe znaczenie ma odpowiednia lokalizacja stacji. Dla każdego przewoźnika przygotowywana jest więc indywidualnie siatka wyselekcjonowanych stacji. Klienci mają do dyspozycji tzw. On Road Services (ORS), wygodny sposób płatności za winiety oraz przejazdy większością dróg, mostów i autostrad w Europie.
Klienci kart BP PLUS otrzymują dostęp do nowoczesnego rozwiązania online, pozwalającego na łatwe administrowanie kartami. W dowolnym momencie mogą oni ustalić nowy kod PIN do karty, zablokować lub unieważnić kartę, wybrać zakres produktów i usług za które będzie można uregulować opłatę, ustalić limity wydatków, miejsc lub godzin tankowania, obejrzeć historię operacji dokonywanych na koncie czy też uzyskać szczegółowe dane na temat każdej transakcji (liczba, rodzaj, kwota, nazwa stacji itd.). Mogą też generować dowolne raporty na temat najważniejszych elementów funkcjonowania floty.
Rośnie też liczba firm korzystających z aplikacji BP FleetExpert wspomagającej zarządzanie flotą. To specjalistyczne oprogramowanie pozwala na automatyczne pobieranie danych transakcyjnych z kart paliwowych BP a następnie przedstawienie ich w dowolny sposób w raportach. Zapewnia kontrolę nad kosztami związanymi z paliwem, naprawami, szkodami, ubezpieczeniami i kosztami leasingu. Pomaga w wykrywaniu nadużyć związanych z tankowniami ponad ustalone normy, zakupów niedozwolonych produktów oraz transakcji dokonywanych poza wybranymi stacjami.
Kolejnym ważnym elementem oferty kart paliwowych BP PLUS jest atrakcyjna opcja zwrotu podatku VAT i akcyzy z zagranicy w trybie ekspresowym oraz regulowania opłat za wszystkie opłaty i usługi drogowe, w tym wszystkie płatne autostrady w Polsce.
Dr Magdalena Kandefer-Kańtoch, rzecznik prasowy BP Europa SE, oddział w Polsce: – Wkrótce BP przedstawi nową, ogólnoeuropejską usługę opłat elektronicznych (European Electronic Toll Service), która umożliwi przejazd przez Europę i pozwoli automatycznie naliczać należne opłaty przy użyciu tylko jednego urządzenia pokładowego. W chwili, kiedy kolejne kraje będą przystępowały do sieci EETS, kierowcy będą mogli zdalnie aktywować dostęp do systemu, bez konieczności wizyty w warsztacie czy przechodzenia przez niejednokrotnie skomplikowane i czasochłonne procedury rejestracji w każdym z krajów, gdzie obowiązują opłaty drogowe.
Karta bez numeru rejestracyjnego
Spółka BZ WBK Leasing, chce ułatwić życie klientom, wprowadzając kartę paliwową bez numeru rejestracyjnego pojazdu i wyższe limity.
Rosnące zainteresowanie kartami paliwowymi skłoniło BZ WBK Leasing do poszerzenia oferty. Spółka zwiększa limity transakcji i wprowadza kartę „Klient”, na której nie będzie wskazany numer rejestracyjny pojazdu.
– Karty paliwowe proponujemy klientom już od ośmiu lat. To właśnie pozytywne reakcje i oczekiwania klientów skłaniają nas do rozbudowywania oferty i wprowadzania nowych funkcjonalności – komentuje Tomasz Sęba, dyrektor ds. ubezpieczeń i produktów komplementarnych w BZ WBK Leasing.
W odpowiedzi na oczekiwania Klientów BZ WBK Leasing zwiększa limity transakcji zarówno dla pakietu Classic jak i Premium. Po zmianach, maksymalny limit karty wynosi 4000 złotych dla jednego przedmiotu w jednym okresie rozliczeniowym. Posiadacze karty mogą indywidualnie wybierać własny limit spośród czterech wariantów (1000, 2000, 3000 i 4000 zł).
Drugą istotną zmianą jest wprowadzenie karty „Klient”. Na jej etykiecie, zamiast numeru rejestracyjnego pojazdu, obok NIP znajdzie się jedynie numer karty.
– To rozwiązanie, które uprości życie kierowcom. Pracownicy stacji paliwowych nie będą każdorazowo weryfikować numeru rejestracyjnego, co przyspieszy proces zakupu. Dodatkowo, numer rejestracyjny pojazdu nie będzie odnotowywany na fakturach – tam też klienci znajdą jedynie numer karty. Warto jednakże, aby klient, korzystając z takiej karty, w celu prawidłowych rozliczeń podatkowych prowadził ewidencję umożliwiającą ustalenie, do jakiego samochodu paliwo było wlewane – tłumaczy Tomasz Sęba.
Korzystanie z kart paliwowych oznacza szereg benefitów. W przypadku kart oferowanych przez BZ WBK Leasing, przedsiębiorcy mogą liczyć na zniżki na paliwo, możliwość odroczenia płatności nawet o 50 dni od dnia zakupu paliwa, zbiorczą fakturę dla całej floty pojazdów czy szybszą obsługę. Na tę ostatnią znacząco wpływa wprowadzona w 2017 roku usługa mFLOTA ORLEN umożliwiająca płacenie za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na wybranych stacjach ORLEN w całej Polsce. Do płatności wystarczy przeznaczona do tego aplikacja w telefonie komórkowym, którą można pobrać z każdej popularnej platformy mobilnej, tj. iOS, Android i Windows Phone.
Unikają „mrożenia” pieniędzy
Port One Polska to emitent własnych kart flotowych PORT1 dostępnych na kilkunastu tysiącach stacji od Kazachstanu po Hiszpanię, w tym na ponad 800 stacjach w Polsce (wszystkie stacje Lotos i Lotos Optima, wybrane placówki Orlen oraz stacje partnerów prywatnych). Firmowe wyszukiwarki internetowe i aplikacje mobilne stanowią znaczną pomoc w łatwym i wygodnym tankowaniu.
Firmowe rozwiązania umożliwiają poprawę płynności finansowej przez unikanie „mrożenia” pieniędzy w formie kaucji czy przedpłat, płatności netto przy zwrocie vat z zagranicy, płatności „post-paid” z odroczonym terminem płatności.
W formule „ALL in ONE” klient kupuje paliwa i reguluje opłaty drogowe naszą kartą, a vat jest odzyskiwany przez naszą firmę automatycznie (faktury i inne dokumenty zakupowe nie są wysyłane do innej, zewnętrznej firmy, ani w kraju ani za granicę), wszystko dzieje się bez operacyjnego zaangażowania ze strony klienta.
Port One rozwija unikatowe oferty, umożliwiające uzyskanie znaczących rabatów na paliwa np. w Norwegii, Danii czy Wielkiej Brytanii.
Paweł Gronowski prezes zarządu Port One Polska sp. z o. o.: – Staramy się, aby stacje w naszej sieci były atrakcyjne zarówno dla właścicieli, jak i kierowców firm transportowych. Oznacza to dobre lokalizacje, atrakcyjne ceny i bezpieczeństwo, jak i wygody i kompleksowość oferty (parking, sklep, bar, prysznice, pralnia czy nawet siłownia).
Optymalizujemy koszty firm transportowych – dzięki koncesji na obrót paliwami i generalnym kontraktom z kluczowymi dostawcami, proponujemy klientom PORT One rabaty w miejsce prowizji za tankowanie paliwa, maksymalne rabaty za drogi (100% rabatów otrzymywanych od operatorów jest przekazywane klientom), atrakcyjne i transparentne opłaty serwisowe np. za zwrot VAT czy akcyzy z zagranicy.
Jesteśmy elastyczni i zorientowani na klienta. Często rozmawiamy z szefami firm transportowych, aby wspólnie wypracować optymalne rozwiązania. Dotyczy to zarówno lokalizacji nowych stacji jak i budowania zabezpieczeń umożliwiających fakturowanie zbiorcze z odroczonym terminem płatności. Nasza struktura jest wolna od zbiurokratyzowania, dzięki czemu działamy transparentnie a decyzje podejmowane są szybko i sprawnie.
Rozwojowy serwis drogowy
Kartą euroShell można uregulować wszystkie wydatki bezpośrednio związane z trasą w całej Europie – zaczynając od paliwa, poprzez zakupy na stacji oraz myjnie, a kończąc na opłatach za autostrady, tunele, mosty oraz promy. Shell oferuje również serwis zwrotu podatku VAT z transakcji zagranicznych, co jest dużym ułatwieniem dla flot, które otrzymują z każdego kraju tylko jedną fakturę zbiorczą. Takie rozwiązanie usprawnia zarządzanie kosztami oraz przyspiesza zwrot podatku VAT. Z kartą euroShell możliwy jest także zwrot akcyzy z zakupionego oleju napędowego w jednym z 6 państw europejskich: Belgii, Francji, Słowenii, Włoch, Hiszpanii oraz Węgier. Karta jest akceptowana na ponad 900 stacjach paliw w Polsce i w 22 000 punktów w 35 krajach w Europie.
Robert Karolczak, marketing manager Poland, Baltics & Ukraine Commercial Fleet w Shell Polska: – Nowoczesne karty flotowe ułatwiają pracę każdej firmie transportowej, dlatego śmiało mogę powiedzieć, że stały się już standardem w branży transportowej. Kierowca dokona nimi transakcji nie tylko za paliwo, ale także za przejazdy autostradami, drogami ekspresowymi czy tunelami w całej Europie. Ponadto zakres oferowanych przez Shell serwisów drogowych jest systematycznie rozszerzany. Od stycznia 2018 roku zasięg opłat drogowych objętych ofertą euroShell został poszerzony o nową autostradę Irun w Hiszpanii, a już w kwietniu zostanie udostępniony nowy system e-myta w Słowenii (DarsGo), na który już jest prowadzona rejestracja, a następnie system Platon w Rosji. Rozwiązania Shell doskonale wpisują się w oczekiwania przedsiębiorców, którzy bez względu na wielkość floty czy skalę biznesu potrzebują gwarancji bezpieczeństwa oraz wsparcia w optymalizacji procesów i kosztów prowadzonej działalności.
Wystarczy zwykła karta kierowcy
Jak poinformował Rafael Wroński, dyrektor zarządzający na Polskę Hempelmann Wittemoeller (oferuje karty Tankpool24), w 2017 roku firma wprowadziła rewolucyjne rozwiązanie. Użytkownicy pojazdów ciężarowych nie muszą już tankować z pomocą kart Tankpool24, wystarczy im zwykła karta kierowcy. Dzięki temu na stacji zawsze jest autoryzowana ich tożsamość jak i pojazd, do którego zostanie wlane paliwo. Menedżer transportu widzi wszystko na swoim komputerze już po kilku minutach. Rozwiązanie wpływa znacznie na bezpieczeństwo transakcji a przy okazji upraszcza działanie przewoźnikowi, kierowcy a także nam, optymalizując koszty i czas na poszczególne czynności związane z użytkowaniem, zamawianiem i przekazywaniem kart. W ostatnim roku firma w Niemczech firma otworzyła kolejnych 30 stacji.
Rafael Wroński (Hempelmann Wittemoeller – Tankpool24): – Chcielibyśmy, by jak najwięcej osób dowiedziało się o możliwości tankowania za pomocą karty kierowcy, którą daje Tankpoool24. Jako jedyni mamy na rynku to rozwiązanie, w dodatku zostało ono opatentowane. Wielu właścicieli firm transportowych wręcz nie wierzy, że to możliwe…
Według prognoz zapotrzebowanie na transport w Niemczech, a tam mamy najwięcej, bo około 550 obiektów, ulegnie zwiększeniu. Dlatego liczymy na nowych klientów chcących skorzystać z koniunktury. Poza tym jest szansa, że paliwo w innych krajach Wspólnoty będzie drożeć względem naszych zachodnich sąsiadów i kierowcy będą tankować właśnie u nich, czyli tam, gdzie mamy najwięcej obiektów. Nie boimy się nowych przepisów unijnych, na pewno polscy przewoźnicy znajdą sposób, by sprostać tym regulacjom, tak jak zresztą zrobili w przypadku płacy minimalnej. Rynek transportowy jest duży i każdy emitent kart paliwowych znajdzie na nim swoje miejsce.
Dwie karty i ceny tygodniowe
The Fuel Company Polska Sp. z o. o. jest polskim oddziałem operatora programów flotowych TFC, EDC, ESSO- The Fuel Company BV z Siedzibą w Holandii. Dostarcza karty paliwowe dla transportu międzynarodowego, obsługuje płatności za przejazdy drogowe, przeprawy promowe, pomaga odzyskiwać VAT i akcyzę. Usługi dostępne są na 20 000 stacjach paliw w 28 krajach Europy. Usługi skierowane są zarówno do samodzielnych kierowców, firm średniej wielkości, jak i dla dużych międzynarodowych przedsiębiorstw transportowych z taborem powyżej 100 pojazdów.
Karty TFC/EDC akceptowane są w 19 krajach europejskich, na ponad 7 500 stacji. ESSO CARD akceptowane są w 16 krajach europejskich, na ponad 12 500 stacji.
Dostępny Route Planner pozwala we własnym zakresie określić najdogodniejsze lokalizacje na trasach przejazdu. Stacje są wyselekcjonowane pod kątem transportu ciężkiego i obsługi flotowej. Położenie: przy głównych szlakach transportowych, węzłach komunikacyjnych, byłych i obecnych przejściach granicznych. Infrastruktura: pompy szybkiego diesla, dostępność AdBlue, jezdność stacji zapewniająca swobodne manewrowanie, parkingi TIR, zaplecza socjalne dla kierowców, dostępność niezbędnych akcesoriów do samochodów ciężarowych.
W ramach umowy The Fuel Company możliwe jest uiszczania opłat drogowych, autostradowych, tunelowych i promowych oraz wykup winiet przy użyciu kart i urządzeń operatorskich na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej (w tym także Polski; A1, A2, A4, ViaToll), z wyjątkiem Hiszpanii i Włoch. Ponadto w ofercie jest zwrot VAT: – w trybie fakturowania netto – prefinansowanie; w trybie miesięcznym – prefinansowanie; w trybie kwartalnym lub standardowym (zwrot środków następuje w momencie, gdy kwota zostanie faktycznie zwrócona przez urząd podatkowy) – rozliczenia w trybach kwartalnych. Także zwrot akcyzy – usługa dostępna dla Belgii, Francji, Słowenii i Hiszpanii.
Unikatowy kod PIN znany jest wyłącznie posiadaczowi karty. PIN nadawany jest systemowo i towarzyszy karcie przez cały okres jej użytkowania. Monitoring transakcji – kamerowy oraz systemowy (śledzenie ścieżki transakcyjnej). Programowanie kart – indywidualne pod kątem sposobu identyfikacji, limitów i dostępności asortymentu.
The Fuel Company w 2018 roku planuje rozwój sieci akceptacji w Polsce. Już teraz możliwe jednak jest dokonywanie opłat drogowych w Polsce (ViaToll, A1, A2, A4) za pośrednictwem naszej karty.
Możliwość korzystania z dwóch kart w ramach jednej umowy pozwala klientowi wybierać korzystniejszą cenę.
Aleksander Bernatek, country manager PL The Fuel Company: – Ceny TFC – EDC to ustalane dla klienta ceny tygodniowe. Otrzymuje on ceny na poszczególne kraje w piątek, które obowiązują przez cały następny tydzień na niezmiennym poziomie. Ceny tygodniowe są korzystniejsze w stosunku do cen na stacjach. Jeżeli jednak na trasie przejazdu klient znajdzie tanią stację ESSO, wówczas może użyć kart ESSO, w formule – rabat od ceny na dystrybutorze.
Jedno urządzenie pokładowe na całą Europę
Kolejni operatorzy kart flotowych przygotowują się lub wchodzą do systemu EETS.
Dla przykładu UTA stawia teraz na promowanie nowego urządzenia UTA One, które docelowo ma być jednym boxem na całą Europę. Można to w prosty sposób przełożyć na oszczędności nie tylko z punktu widzenia finansowego, ale także oszczędności czasu.
Obecnie UTA udostępnia swoim klientom kompleksowe rozwiązania do opłat drogowych w 26 krajach i prawie 40 różnych systemach, począwszy od możliwości zakupu winiet, poprzez urządzenia oferowane przez poszczególnych operatorów myta, aż po urządzenia interoperacyjne, działające w wielu krajach. Konsekwentnym rozszerzaniem oferty jest urządzenie UTA One – nowe rozwiązanie do poboru opłat drogowych, z największym zasięgiem działania w Europie.
Michał Gwiaździński, dyrektor sprzedaży UTA: – Wiemy jak ważne jest dla naszych klientów posiadanie w aucie tylko jednego wielofunkcyjnego urządzenia do opłacania myta. Naszym celem jest, aby UTA One było jedynym i ostatnim urządzeniem w pojazdach nzaszych klientów. Dzięki działającemu w obszarze EETS urządzeniu UTA One możliwe stało się zintegrowanie już na starcie aż ośmiu systemów opłat drogowych, a już w niedługim czasie rozszerzenie o kolejne, m.in. jeszcze w 2018 r. system Toll Collect w Niemczech. Ponadto klienci UTA nadal mogą korzystać z atrakcyjnej oferty rabatowej.
UTA jako usługodawca przejmie administrowanie, rozliczanie i aktualizację usług. Klienci zyskają jednego partnera, jedną fakturę i jedną umowę obowiązującą w praktycznie wszystkich europejskich systemach opłat drogowych. UTA One daje także możliwość zdalnej aktualizacji, co oznacza, że dodawanie kolejnych systemów opłat, a także zmiana danych pojazdu, nie będzie wymagało wymiany urządzenia.
Też wchodzą w EETS
Eurowag to jeden z wiodących dostawców rozwiązań płatniczych dla opłat drogowych w Europie (kompleksowe, transparentne i efektywne rozwiązania przy osiąganiu możliwie najwyższych rabatów). Karta Eurowag posiada akceptacją na ponad 10 000 stacji w 25 krajach Europy. Na początku roku firma ogłosiła wprowadzenie na rynek własnego urządzenia do poboru opłat drogowych przystosowanego do pracy w systemie EETS.
Radosław Tatarski, cluster director of Cluster Central Europe Eurowag: – Karta flotowa Eurowag jest bezgotówkowym i wygodnym sposobem dokonywania transakcji finansowych dla firm. Daje możliwość skutecznego kontrolowania wydatków, a także przejrzystą analizę kosztów za pomocą raportów dostępnych online. Jest to produkt dopasowany do potrzeb rynku i klientów, jeden z najprostszych sposobów zarządzania i kontroli nad flotą pojazdów.
Nasze urządzenie będzie miało nowoczesny wygląd i przyjazny dla użytkownika interfejs. Możliwe będzie zastosowanie jednej jednostki pokładowej, która będzie charakteryzowała się interoperacyjnością z innymi systemami opłat drogowych w krajach EETS. Czasy kiedy przednia szyba pojazdu była zalepiona jednostkami pokładowymi dobiegają właśnie końca.
W stronę mobilności
Karta paliwowo-serwisowa DKV honorowana jest w około 68 tys. punktów w 40 krajach Europy, tworząc tym samym największą, a zarazem najgęstszą sieć usługową w tej branży. Za pośrednictwem DKV można rozliczać opłaty drogowe we wszystkich działających systemach w Europie. Wszystkie koszty ujęte są na jednej fakturze. Karta DKV umożliwia bezgotówkowe tankowanie oraz zakup wybranych akcesoriów na ok. 4 tys. stacji paliw w całej Polsce. Daje ona również dostęp do wielu usług dodatkowych, ułatwiających zarządzanie kosztami transportu. W DKV Euro Service ponad 50% łącznego wolumenu transakcji stanowi rozliczanie opłat drogowych. Do tego usługi serwisu i naprawy pojazdów, myjnie, zakupy na stacjach czy parkingi, przejazdy autostradami i tunelami, usługi promowe, doradztwo, 24h pogotowie awaryjne. Karta paliwowa wiąże się z wieloma korzyściami finansowymi. Rabaty proponowane największym klientom sprawiają, że mogą oni często liczyć na ceny niższe niż hurtowe; ponadto klienci DKV mogą tankować w cenie niższej niż ta na dystrybutorze w ramach sieci tanich stacji prywatnych „DKV Bottom Up” w Polsce, Austrii i na Węgrzech (w Polsce to np. stacje Moya, Citronex, Auto-Truck, Eko-Tank, EuroOil, Lomax czy Bobryk). DKV regularnie przenosi na klientów rabaty wynegocjowane z operatorami płatnych dróg; dzięki aplikacji wyliczającej łączną wysokość opłat na danej trasie można zaplanować trasę optymalną pod względem obciążeń finansowych z tytułu myta. Zwrot podatku VAT oraz akcyzy: za pośrednictwem DKV można odzyskać podatek VAT i akcyzę w trybie tzw. fakturowania netto. Oznacza to, że przewoźnik płaci od początku tylko cenę netto za paliwo i/lub opłaty drogowe. Unikatowa jest oferta DKV w zakresie podpowiadania najtańszych stacji, za pomocą aplikacji, ponieważ firma jest jedynym w Polsce niezależnym operatorem kart, nie powiązanym właścicielsko z żadną szczególną siecią stacji. To oznacza, że podpowiadane punkty tankowania są z pełną gwarancją miejscami oferującymi w danym momencie najlepsze ceny ON. Firma oferuje też kalkulatory online zliczające łączną wysokość opłat drogowych na wybranej trasie w Europie, uwzględniające stawki i systemy w różnych krajach dla konkretnego typu transportu (DMC, liczby osi, klasy Euro). Zwrot akcyzy za paliwo daje oszczędności w granicach 5–21% w zależności od kraju i wolumenu. Natomiast zwrot VAT nałożonego na paliwo i opłaty drogowe – dodatkowo 17–27%. DKV jest pierwszym zachodnioeuropejskim operatorem kart, który przeniósł swój standard usług na rynek Rosji i Białorusi. Dotyczy to zarówno tankowania w preferencyjnych cenach, jak i rozliczania opłat drogowych – w rosyjskim systemie Platon i w Rejonie Pskova, a także w białoruskim systemie BelTolL. Według przedstawicieli DKV za kilka lat tradycyjna postać karty zostanie wyparta z rynku przez bardziej złożone rozwiązania mobilne. W tym też kierunku idzie rozwój usług DKV. Zarządzanie usługami zostanie w pełni oddane w ręce właściciela „karty”, który wszystkich zmian będzie mógł dokonywać w przeciągu kilku minut, z dowolnego miejsca na świecie. Już teraz większość z tych usług jest możliwa poprzez nowy system elektronicznej obsługi klienta DKV Cockpit. Obsługując dziesiątki tysięcy operacji dziennie operatorzy gromadzą ogromne ilości danych, które służą przewoźnikom do zwiększenia ich konkurencyjności na rynku. Mowa tutaj o spływających na bieżąco informacjach o cenach paliwa na kilkudziesięciu tysiącach stacji benzynowych w Europie, dane o wysokości opłat drogowych w wielu krajach, alertach o problemach na trasie albo zmianach przepisów. Dzięki zaawansowanej obróbce danych DKV daje swoim klientom wiedzę na tacy, w postaci kilku kliknięć na komputerze albo w aplikacji mobilnej.