Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nowy model Veloster i Veloster Turbo. Awangardowy projekt samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów Zjednoczonych.
Samochód zyskał nowy design zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, a także został wyposażony w udoskonalony silnik oraz szereg rozwiązań z zakresu infotainment i connectivity. Produkcja modelu rozpoczyna się w marcu w koreańskiej fabryce w Ulsan, a wiosną samochód będzie dostępny już na rynku amerykańskim.
Veloster łączy w sobie stylistykę sportowego coupe z wszechstronnością i łatwością użytkowania na co dzień, którą zapewniają dodatkowe, tylne drzwi, umieszczone asymetrycznie po stronie pasażera.
Sylwetka samochodu jest muskularna i odzwierciedla jego dynamiczny charakter. Nowy Veloster jest dostępny z dachem w ciemnym, kontrastującym lakierze. Centralnie ulokowany wydech ma pojedynczą końcówkę w przypadku modelu z silnikiem 2.0 i podwójną w wersji z silnikiem Turbo oraz R.
Asymetryczny design samochodu widoczny jest także wewnątrz, dzięki skoncentrowanemu na kierowcy układowi kokpitu. Unikalna kolorystyka materiałów i akcentów wykończenia w każdej z wersji wyposażeniowych daje możliwość dodatkowego wyróżnienia samochodu poprzez kolory i fakturę materiałów.
Ekonomiczny, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l i maksymalnej mocy 147 KM pracuje w cyklu Atkinsona i ma układ podwójnych, zmiennych faz rozrządu, elektroniczną kontrolę przepustnicy, zmienną długość kanałów dolotowych w funkcji obciążenia silnika i innowacyjne pokrycie elementów współpracujących przeciw tarciu. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy: Normal, Sport i Smart.
Veloster jest także dostępny z 4-cylindrowym silnikiem 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem, osiągającym moc 201 KM i 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1.500–4.500 obr. /min. Funkcja overboost podnosi moment obrotowy do 202 Nm przy przyspieszaniu. Silnik jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (DCT) sterowaną łopatkami przy kierownicy. Dodatkowo Veloster Turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego wewnątrz kabiny, dla pogłębienia wrażenia emocjonującej jazdy. Również Veloster w wersji turbo oferuje trzy tryby jazdy do wyboru: Normal, Sport i Smart.
W przednim zawieszeniu Velostera Turbo zastosowano kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe i 24 mm stabilizator. Tył ma zawieszenie wielowahaczowe i wykorzystuje amortyzatory gazowe dla zwiększenia komfortu jazdy i kontroli nad samochodem.
W Velosterze znalazło się wiele rozwiązań z zakresu wspomagania bezpieczeństwa, m.in., asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, asystent utrzymywania pasa ruchu, inteligentne światła drogowe, system kontroli poziomu uwagi kierowcy. Dzięki tylnym radarom możliwe jest także monitorowania martwego pola oraz ostrzeganie kierowcy o ruchu poprzecznym, przydatne szczególnie przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Z kolei system VSM (Vehicle Stability Management) oraz TVC (Torque Vectoring Control) pomaga kontrolować trakcję i stabilizację pojazdu.
Samochód posiada także najnowsze elementy wyposażenia z zakresu infotainment oraz connectivity – m.in. Android Auto i Apple CarPlay a także SiriusXM Radio, Radio HD, działający w oparciu o łączność LTE system Blue Link nowej generacji oraz system Qi – bezprzewodowego ładowania smartfonów. Standardowy, 7-calowy ekran dotykowy LCD zintegrowany jest z tylną kamerą. Opcjonalnie dostępny jest 8-calowy ekran nawigacji.