Nowy Peugeot 508, sedan segmentu D, to zupełnie nowa konstrukcja – niska i bardziej kompaktowa, nowa sylwetka – agresywna i muskularna oraz spektakularne wnętrze z nową wersją Peugeot i-Cockpit. Producent zwraca uwagę na jego wzorcowe zachowanie na drodze, nowe silniki i wielość zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
Projektanci nowego Peugeota 508 postawili sobie jasny cel odejścia od tradycyjnego czterodrzwiowego nadwozia z wyraźnie zarysowanym bagażnikiem na rzecz pięciodrzwiowego sedana nawiązującego linią do coupé.
Śmiała stylistyka
Samochód jest niski – ma zaledwie 1,40 m, a jego płynne i aerodynamiczne linie nadwozia przypominają coupé. Płaska i kompaktowa maska została maksymalnie obniżona w celu zwiększenia dynamiki samochodu.
Linia dachu jest niska, ostra i płynna, zgodnie z kanonami designu marek Premium. Samochód wydaje się wręcz kompaktowy, jego długość została ograniczona do 4,75 m. Niska linia szyb dodatkowo wyostrza sylwetkę i podkreśla bezramkowe drzwi. Antena dachowa została usunięta i teraz jest wykonana w technologii nadruku na tylnej szybie.
Z tyłu uwagę zwracają światła w technologii Full LED 3D. Przejęte zostały bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych PEUGEOT, począwszy od modelu QUARTZ. Sygnatura świetlna włączona w dzień i w nocy automatycznie dostosowuje jasność oświetlenia. Dzięki temu charakterystyczny ślad pazurów jest stale widoczny. Zmienia się w zależności od tego, czy patrzymy z boku czy z tyłu.
Jeszcze bardziej wyjątkowe wnętrze
W kabinie uwagę przyciąga spektakularna i ekskluzywna deska rozdzielcza – najnowsza wersja Peugeot i-Cockpit: kompaktowa kierownica,
10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure) i umieszczony nad kierownicą zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”. Ten w pełni konfigurowalny ekran oferuje możliwość personalizacji (sześć różnych trybów wyświetlania).
Centralny ekran dotykowy jest zintegrowany z deską rozdzielczą. Umożliwia bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji: radia, klimatyzacji, nawigacji, parametrów samochodu, telefonu, aplikacji mobilnych oraz i-Cockpit Amplify.
Dźwignia elektrycznego, impulsowego układu sterowania ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów jest wyróżniającym się elementem na konsoli środkowej. Dzięki łopatkom pod kierownicą przyczynia się do przyjemności z jazdy.
System i-Cockpit Amplify, dzięki dwóm całkowicie konfigurowalnym nastrojom wnętrza „Boost” i „Relax” pobudza zmysły: wzroku – poprzez regulację intensywności oświetlenia ambientowego i możliwość wyboru koloru ekranów; słuchu – poprzez możliwość dostosowania ustawień muzycznych; dotyku – poprzez funkcję wielopunktowych programów masażu wbudowanych w fotele. System ten wpływa także na dynamikę samochodu za pomocą selektora trybu jazdy (ECO/Sport/Comfort/Normal). W modelach wyposażonych w zawieszenie sterowane elektronicznie został wzbogacony dodatkowo o funkcję kontroli zawieszenia.
Intensywne doświadczenia z jazdy
Pod względem przyjemności z jazdy nowy model wykorzystuje technologię i know-how opracowane w ramach Grupy PSA. Należą do nich:
– Platforma EMP2, która ma zapewniać lepsze właściwości dynamiczne i przyczynia się do zmniejszenia masy samochodu (średnio o 70 kg mniej w porównaniu z poprzednią generacją). To pozytywnie wpływa na oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia.
– Nowa technologia łączenia elementów nadwozia poprzez zgrzewanie, dodatkowo wzmocnione klejem strukturalnym. Ta technika zapewnia większą sztywność i gwarantuje dłuższą wytrzymałość.
– Optymalne wytłumienie drgań zapewnione poprzez skonstruowane od podstaw przednie zawieszenie.
– Przystosowanie wielowahaczowej tylnej osi do montowanego w wyższych wersjach adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control (standardowo w wersji GT i we wszystkich wersjach z silnikami benzynowymi, opcjonalnie w wersjach z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2.0 l).
– Ustawienia zawieszenia odpowiednie do stylu jazdy i dostosowane indywidualnie do każdego silnika dla zapewnienia najwyższego komfortu jazdy i tłumienia drgań pionowych na nierównej nawierzchni.
– Kalibracja układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym, aby osiągnąć kompromis pomiędzy lekkością i precyzją prowadzenia samochodu w zależności od sytuacji na drodze i zapewnić wyjątkową zwrotność.
– Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach.
Układ zawieszenia ma subtelnie równoważyć dynamikę, komfort i bezpieczeństwo. Równowaga na tak wysokim poziomie ma zapewnić jak najwyższe parametry użytkowe i sprawdzać się w różnych sytuacjach podczas użytkowania samochodu. Co więcej, kierowca może dostosować zachowanie samochodu do swoich oczekiwań dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i możliwości wyboru trybu jazdy.
Komfort wysokiej klasy
Fotel kierowcy uzyskał znak AGR (Aktion für Gesunder Rücken) w nagrodę za jego ergonomię i zakres regulacji. Regulacja wzdłużna i kąt nachylenia siedziska, a także podparcie lędźwiowe (czterodrożny elektryczny układ pneumatyczny) są dostępne już od wersji Active. Fotele są również dostępne w wersji z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i możliwością zapamiętania dwóch konfiguracji fotela kierowcy.
Przednie fotele dostępne są również z pneumatycznym systemem masażu z ośmioma poduszkami, pięcioma programami i trzema trybami intensywności.
Ponadto samochód dysponuje dużą liczbą schowków o pojemności sięgającej 32 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, a także wieloma gniazdami (cztery gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, dostępne od poziomu Allure, jedno gniazdo typu Jack w podłokietniku i dwa gniazda 12V, w tym jedno w bagażniku). Panoramiczne otwierane okno dachowe odsuwane daleko do tyłu zajmuje niemal całą powierzchnię dachu. Ponadto, chcąc zapewnić wysokiej klasy system Hi-Fi, marka po raz kolejny wybrała FOCAL, znakomitego francuskiego producenta.
Systemy wspomagania prowadzenia
Na pokładzie będzie cała gama systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które spełniają coraz bardziej zaawansowane kryteria EuroNCAP. Należą do nich:
– system Night Vision, unikatowy w tym segmencie,
– adaptacyjny tempomat z funkcją Stop& Go (dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8),
– asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop& Go),
– automatyczne hamowanie awaryjne najnowszej generacji (system wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy) oraz system ostrzegania przed kolizją,
– aktywny monitor pasa ruchu, teraz wykrywający krawędzie drogi również nieposiadające linii,
– system wykrywania zmęczenia kierowcy,
– automatyczne przełączanie świateł drogowych/mijania,
– system rozpoznawania ograniczeń prędkości,
– system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (znak Stop, zakaz wjazdu itd.),
– system aktywnego monitorowania martwego pola.
Na benzynę i olej napędowy
Nowe auto wykorzystuje silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.c (z technologią SCR). W ofercie będą dwa nowe silniki benzynowe (w zależności od rynków docelowych) opracowane na bazie silnika 1.6 PureTech: PureTech 180 S& S EAT8 i PureTech 225 S& S EAT8 (tylko w wersji GT). W połączeniu ze sportowym trybem zawieszenia ta propozycja ma zapewniać dynamikę i szybkość reakcji godne samochodów klasy Gran Turismo.
Oferta obejmuje także cztery silniki wysokoprężne BlueHDi: 130 S& S, 130 S& S EAT8, 160 S& S EAT8 i 180 S& S EAT8.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego Światowego Salonu Samochodowego w Genewie Peugeot 508 zostanie wprowadzony do sprzedaży na całym świecie w czwartym kwartale 2018 r.