Renault Trucks zaprezentowało na targach IFAT 2018, wiodących targach poświęconych gospodarowaniu wodą, ściekami, odpadami i surowcami, swoją ofertę dedykowanych pojazdów.
Targi IFAT 2018 odbywały się w dniach 14–18 maja 2018 r. w Messe München, monachijskim centrum wystawowym. Firma Renault Trucks wystawiła swoje cztery pojazdy specjalnie przystosowane do potrzeb sektora komunalnego i wywozu odpadów.
Podczas wystawy po raz pierwszy w Niemczech zaprezentowany został pojazd D Access z zabudową do załadunku tylnego Olympus 19N. Ten niskopodłogowy pojazd został zaprojektowany specjalnie do wywozu odpadów z terenów miejskich, a jego szerokość całkowita wynosi zaledwie 2300 mm.
Wszechstronną serię D reprezentował również pojazd D16 z kabiną o szerokości 2,1 m z zabudową typu zamiatarka uliczna, wykonaną przez firmę Faun. Gamę ciężkich pojazdów budowlanych Renault Trucks reprezentował model C 4x2. Ten solidny pojazd z zabudową bramową firmy Meiller jest polecany do sektora budowlanego jak również do wywozu odpadów. Gamę T reprezentowała wersja T 480 6x2 z zabudową hakową firmy Meiller.
D Access: kompaktowy, zwrotny pojazd do zbiórki odpadów
Prawdziwą gwiazdą na wystawie produktów firmy Renault Trucks na targach IFAT 2018 był model D Access. Ten pojazd do zbiórki odpadów o wąskiej konstrukcji ma szerokość zaledwie 2300 mm i zwis przedni o długości tylko 1665 mm. Dzięki temu jest to niezwykle kompaktowy pojazd do zastosowań miejskich, który może z łatwością dotrzeć nawet do trudno dostępnych miejsc.
Zapewnia on ponadto szereg korzyści z zakresu wygody użytkowania. Wyjątkowo szeroka szyba przednia zapewnia kierowcy pole widzenia 220 st. a zakres martwego pola jest poniżej 15 st. Pozycja kierowcy na poziomie ruchu pieszego umożliwia bezpieczną jazdę nawet w szybkim ruchu miejskim. Pojazd ten posiada też praktycznie płaską podłogę kabiny, a wysokość wnętrza kabiny wynosi 2 metry, co pozwala na swobodne poruszanie się wewnątrz. Dzięki temu kierowca może łatwo i szybko wsiąść do kabiny bez ryzyka potknięcia się. Renault Trucks D Access zawiera również szereg funkcji uwzględniających konieczność częstego wsiadania i wysiadania z pojazdu. Na przykład stopień – znajduje się na wysokości zaledwie 435 mm od podłoża. W porównaniu do pojazdów ze stopniami wejściowymi typu drabinkowego wsiadanie i wysiadanie z kabiny D Access jest niezwykle ergonomiczne. Kąt otwarcia drzwi 80 st. po stronie kierowcy zapewnia łatwy dostęp do pojazdu. Jako opcja dostępne są też składane drzwi po stronie pasażera.
Model D ACCESS wyposażony został w 8-litrowy silnik o mocy 320 KM zgodny z normą spalania Euro 6 oraz automatyczną skrzynię biegów Allison 3000 specjalnie przystosowaną do zastosowań typowych dla wywozu odpadów.
Dla zapewnienia trwałości rama kabiny tego niskopodłogowego pojazdu wykonana jest w całości ze stali nierdzewnej. Ponadto wszelkie zewnętrzne elementy, podatne na uszkodzenia zaprojektowane są w taki sposób, aby można je było szybko i łatwo wymienić.
Zamiatarka uliczna D 16: polecana do użytku miejskiego
Gama D firmy Renault Trucks była reprezentowana również przez model D z kabiną o szerokości 2,1 m. Ten 16-tonowy pojazd napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 KM. Skrzynia ZF 9S 1110 TO dysponuje 9 zsynchronizowanymi biegami do jazdy do przodu i jednym biegiem wstecznym. Kabina pojazdu wyposażona jest w drzwi po stronie pasażera z dodatkową szybą w dolnej części, ułatwiającą kierowcy obserwowanie, co dzieje się obok pojazdu. Znacząco zmniejsza to wszelkie ryzyko związane ze skręcaniem w prawą stronę. Obecność tylko dwóch stopni ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
Renault Trucks D 2.1 m wyposażony jest w zabudowę typu zamiatarka uliczna FAUN VIAJET 6.
C 2.3 m 320 4x2: wszechstronny, dla sektora budowlanego i komunalnego
Dzięki swojej wąskiej, obniżonej kabinie szczególnie nadaje się do użytku na placu budowy lub do wywozu odpadów w środowisku miejskim. Jego kabina jest zarówno komfortowa, jak i wytrzymała. Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym zapewnia ogrzewanie, wentylację i wiele dodatkowych funkcji. Stopnie wejściowe i niska podłoga kabiny sprawiają, że dostęp do pojazdu jest bezpieczny i łatwy.
Drzwi Vision po stronie pasażera, wyposażone w dodatkową szybę w dolnej części, pozwalają kierowcy przez cały czas obserwować, co dzieje się na drodze po prawej stronie pojazdu. Znacząco zmniejsza to ryzyko podczas skręcania w prawo.
Resory piórowe przedniej osi w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem osi napędowej zapewniają wysoki komfort, jak również trwałość podwozia. Dzięki standardowemu wyposażeniu w automatyczną skrzynię biegów OPTIDRIVER z funkcją terenową, pojazd polecany jest do użytku zarówno w terenie, jak i w każdych warunkach pogodowych. Wariant o mocy 320 KM napędzany jest 8-litrowym silnikiem DTI8 w technologii common rail. Ulepszony hamulec wydechowy OPTIBRAKE o mocy hamującej 320 KM współpracuje z hamulcami zasadniczymi, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pojazd wyposażony jest w zabudowę bramową Meiller AK 12 MT.
T480 6x2: solidny wybór dla ładunków o wadze nawet do 26 ton
Renault Trucks T z zabudową hakową dedykowane jest do przewozu szczególnie ciężkich ładunków. Podwozie 6x2 z zawieszeniem pneumatycznym, rozstawem osi 3350 mm i kabiną o szerokości 2,5 m wyposażone zostało w zautomatyzowaną skrzynię biegów OPTIDRIVER. Pojazd napędzany jest 12,8-litrowym silnikiem Euro 6 Step C z układem common rail. Dzięki mocy 480 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 2400 Nm ten pojazd ma wystarczająco dużo mocy do przewozu nawet najcięższych ładunków.
W kabinie sypialnej pojazdu, który został zaprezentowany na targach IFAT 2018, znaleźć można podgrzewany fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym, 24-litrową lodówkę i pilot sterujący wszystkimi funkcjami w przedziale sypialnym.
Pojazd wyposażony jest w dźwignik hakowy Meiller RS 21.70.