Mercedes przygotował nowy model Klasy C w wersji limuzyna i kombi.
Wzornictwo nowej Klasy C definiuje przede wszystkim przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp.
Standardowo model jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są reflektory LED High Performance. Po raz pierwszy nabywcy tej serii modelowej mają do wyboru także matrycowe reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE (więcej informacji w dalszej części dokumentu).
Paleta kolorystyczna wzbogaciła się o dwa odcienie metaliczne – srebrny Mojave oraz zieleń szmaragdu.
W kabinie jeszcze bardziej kunsztownie
Sportowy design kokpitu z płynnymi formami reprezentuje nowoczesne podejście do luksusu. Konsolę środkową wyróżnia eleganckie wykończenie – brązowe drewno orzechowe o otwartych porach lub antracytowe drewno dębowe, również o otwartych porach. Trójwymiarowy, prawdziwy fornir łączy rzemieślniczy charakter z atrakcyjnym wzornictwem. Lista odcieni kabiny wzbogaciła się o kombinację szary magma/czarny, a dla wewnętrznej linii AMG – o siodłowy brąz. Standardowa specyfikacja obejmuje funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO.
Kolejną nowością jest pakiet wielokonturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcję masażu. Ta ostatnia jest realizowana przez komory powietrzne na wysokości odcinka lędźwiowego, napełniane i opróżniane z różną częstotliwością (ruch pulsujący lub falowy). Obsługa pneumatycznych funkcji foteli odbywa się za pośrednictwem systemu multimedialnego.
Opcjonalne wskaźniki cyfrowe
Nowa Klasa C przejmuje koncepcję wyświetlania i obsługi z Klasy S. Na życzenie może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników z trzema różnymi motywami: klasycznym, sportowym lub progresywnym.
Panel wskaźników: bazowy model ma dwa umieszczone w tubach wskaźniki rozdzielone 5,5-calowym kolorowym ekranem o rozdzielczość 383 x 600 pikseli, z „klasycznym” stylem wyświetlania.
W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. Kierowca ma do wyboru trzy wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną. Poza danymi z komputera pokładowego cyfrowe zegary mogą pokazywać informacje z nawigacji lub tzw. ekran ECO, wspomagający oszczędny tryb jazdy.
Wyświetlacz centralny: ekran multimediów nad konsolą środkową jest dostępny w dwóch rozmiarach. W połączeniu z systemem Audio 20 ma przekątną 7” i rozdzielczość 960 x 540 pikseli oraz „klasyczny” styl wyświetlania.
Po raz pierwszy system Audio 20 występuje też z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości (10,25”, 1920 x 720 pikseli; standard w przypadku systemu COMAND Online). Podobnie jak w przypadku panelu wskaźników, do wyboru są tu trzy wersje grafiki.
Kierownica wyposażona jest w panele dotykowe. Reagują one na ruchy opuszków palców niczym ekran smartfona, pozwalając kierowcy obsługiwać funkcje panelu wskaźników i multimediów bez odrywania rąk od wieńca. Kolejną nowością jest sterowanie systemem DISTRONIC oraz tempomatem za pomocą instrumentów zgrupowanych bezpośrednio na kierownicy.
System informacyjno-rozrywkowy można obsługiwać także za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej oraz korzystając ze sterowania głosowego LINGUATRONIC. Głosowo można uaktywniać teraz dodatkowe funkcje pojazdu, takie jak ogrzewanie siedzeń. Opcjonalny wyświetlacz head-up oferuje jeszcze większy zakres ustawień niż w poprzedniku.
Intelligent Drive: systemy aktywnego bezpieczeństwa
Nowa Klasa C otrzymała najnowsze systemy wspomagające jazdę, zapewniające jeszcze wyższy standard aktywnego bezpieczeństwa niż dotąd. W wybranych sytuacjach model może poruszać się częściowo autonomicznie. W tym celu wnikliwie śledzi sytuację na drodze: udoskonalone systemy kamery i radarów obserwują obszar do 500 m przed autem. Radary skanują otoczenie pojazdu do 250 m z przodu, 40 m po bokach i 80 m z tyłu, podczas gdy zasięg kamery w przód sięga 500 m – w tym 90 m w trzech wymiarach. Przy realizacji funkcji wspomagających Klasa C korzysta też z map i nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC, element pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na bazie informacji z map i predykcyjnie regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond.
Standardowo najnowsza Klasa C oferuje rozbudowany układ antykolizyjny Active Brake Assist. Zależnie od sytuacji, może on pomóc w złagodzeniu skutków lub całkowicie zapobiec kolizji polegającej na najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu, uderzeniu przodem w zatrzymujący się lub stojący pojazd albo potrąceniu przechodnia lub rowerzysty.
Reflektory MULTIBEAM LED
W Klasie C debiutują także dostępne na życzenie reflektory MULTIBEAM LED. Każdy z nich korzysta z matrycy liczącej 84 osobno sterowane diody LED. Pozwala to niezwykle szybko i precyzyjnie sterować strumieniem światła zgodnie z aktualną sytuacją na drodze.
W porównaniu z oferowanym wcześniej systemem LED ILS (Intelligent Light System) reflektory oferują nowe funkcje, takie jak oświetlanie skrzyżowań, rond, tryb miejski oraz tryb na złą pogodę.
Po włączeniu świateł drogowych uaktywnia się Adaptive Highbeam Assist Plus – asystent pozwalający zachować dalekosiężne oświetlenie bez oślepiania innych uczestników ruchu. Gdy układ nie wykrywa pojazdów przed autem, a prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe ULTRA RANGE. Generują one maksymalne natężenie, na jakie zezwala prawo. Jeśli przed Klasą C pojawi się jakiś pojazd, poruszający się w tym samym bądź przeciwnym kierunku, LED-y są częściowo wygaszane w celu zamaskowania części strumienia światła w kształcie litery „U”. Pozostały obszar pozostaje oświetlony z pełną intensywnością.
Kontrola komfortu ENERGIZING
Opcjonalny układ kontroli komfortu ENERGIZING „scala” różne układy pojazdu z zakresu komfortu. Wykorzystuje on funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), a także nastrojowe oświetlenie i nagłośnienie, aby stworzyć w kabinie określoną, sprzyjającą dobremu samopoczuciu atmosferę, dopasowaną do nastroju i potrzeb podróżujących.
Systemy multimedialne: spersonalizowane
Bazowo Klasa C jest wyposażona w system multimedialny Audio 20 z dwoma portami USB, czytnikiem kart SD, łącznością Bluetooth oraz interfejsem multimediów.
Najnowsza generacja systemu COMAND Online (opcja) oferuje nawigację 3D, która korzysta z szybkiego dysku twardego, wyświetla mapy topograficzne i fotorealistyczne wizerunki budynków w 3D, a także ma funkcję trójwymiarowej rotacji map. Mapy nawigacji uzupełniają kompleksowe dane, takie jak informacje o natężeniu ruchu w czasie rzeczywistym, komunikaty Car-to-X, informacje pogodowe, lokalizacja stacji paliw wraz z aktualnymi cenami oraz dostępność miejsc parkingowych w okolicy.
Dzięki usłudze Concierge (dostępna w ramach abonamentu) użytkownicy Mercedes me connect mają dostęp do wielu spersonalizowanych usług: od dokonania rezerwacji stolika przez wskazówki turystyczne aż po informacje o imprezach kulturalnych i wydarzeniach sportowych oraz możliwość przesyłania celów nawigacji bezpośrednio do pojazdu.
W ofercie nowej Klasy C pojawił się również nowy system audio z 9 głośnikami o łącznej mocy 225 watów (2 x Frontbass o mocy 50 W oraz 5 pozostałych kanałów po 25 W). Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a systemem dźwięku przestrzennego Burmester.