W tym roku Klasa G świętuje swoje 40. urodziny, Unimog może pochwalić się ponad 70-letnią tradycją
Pojazdy, które swoją najwyższą formę prezentują w ekstremalnym terenie i zachwycają niesamowitymi osiągnięciami technicznymi. Mercedes-Benz oferuje co najmniej dwa takie modele – Klasę G w segmencie aut osobowych i Unimoga wśród pojazdów użytkowych. W tym roku Klasa G świętuje swoje 40. urodziny, Unimog może pochwalić się ponad 70-letnią tradycją. Oba te samochody wielokrotnie udowodniły swoją niezawodność i zdolność dotarcia do dowolnego miejsca świata, choćby podczas Rajdu Dakar. Hołd oddano im również w Hollywood, a w hitach „Jurassic World” z 2015 roku oraz „Transformers: Ostatni rycerz” z roku 2017 terenowe ikony Mercedesa wystąpiły nawet w duecie. Podczas gdy Klasa G sprawdza się także jako samochód lifestyle’owy, Unimog to prawdziwy wół roboczy. We Francji służy jako pojazd przeciwpożarowy, na Sycylii wspina się na Etnę jako autobus turystyczny, a niemiecką morską służbę poszukiwawczo-ratowniczą wspiera jako pojazd ratunkowy. Oprócz nośnika narzędzi Unimog, znanego jako pomarańczowy pojazd służb drogowych, istnieją dwa warianty Unimoga o ekstremalnych własnościach terenowych: U 4023 oraz U 5023 (w obu przypadkach dwie ostatnie cyfry oznaczają moc 231 KM – silnik 5.1). Kluczowy jednak jest moment obrotowy, aż 900 Nm dostępne w głównym zakresie roboczym – od 1200 do 1600 obr./min. Taki „agregat”, a także przełączany napęd na wszystkie koła, międzyosiowe i międzykołowe blokady na żądanie, osiem przełożeń do przodu i sześć do tyłu wraz z przekładnią redukcyjną do jazdy w terenie, sprawiają, że Unimog jest „mistrzem bezdroży”. Pokonuje nachylenia do 45 stopni lub 100%. Może przechylać się nawet o 38 stopni (co odpowiada 76%), a jego głębokość brodzenia wynosi do 1,20 m. Tak ekstremalne parametry to m.in. zasługa standardowych osi portalowych, które zapewniają prześwit 41 cm. Sprężyny śrubowe o dużym skoku umożliwiają 30-stopniową artykulację osi. Jego kolejną wizytówką jest system kontroli ciśnienia w oponach Tirecontrol plus: właściwe ciśnienie w ogumieniu dla określonej nawierzchni wybiera się przyciskiem.