Dzięki nowym aplikacjom Schmitz Cargobull monitorowanie ładunków i naczep jest jeszcze bardziej wydajne i przejrzyste - użytkownicy są informowani w czasie rzeczywistym za pośrednictwem powiadomień push na smartfonie
Naczepa Kögel Cool – PurFerro quality jest przeznaczona nie tylko do transportu żywności oraz produktów farmaceutycznych, gdyż różne opcje pozwalają na jej uniwersalne zastosowanie
Dla uzyskania dwóch rożnych obszarów temperatur w naczepie Kögel Cool PurFerro quality można zastosować poprzeczną ściankę działową, którą można przesuwać w sposób bezstopniowy oraz składać i rozkładać
Naczepa Krone Cool Liner umożliwia transport produktów spożywczych oraz roślin i wrażliwych podzespołów elektronicznych w kontrolowanej temperaturze
Od pierwszych dni listopada 2019 r. wszystkie pojazdy-chłodnie Krone serii Cool Liner wyposażane są seryjnie w system Krone Telematics
Tomasz Kujawa(POZKRONE S.A.): – Kontrola i monitorowanie temperatury jak i innych parametrów są dziś często wymagane przez klientów, dlatego firma KRONE kładzie bardzo duży nacisk na telematykę
Koncepcja SmartTrailer Schmitz Cargobull opiera się na zintegrowanym systemie telematycznym nowej generacji, który obejmuje również szeroką paletę czujników i rozwiązań technicznych, będących dotychczas integralnymi elementami naczepy
Z klawiaturą TL3 z przodu skrzyni chłodniczej Schmitz Cargobull ma teraz trzecią opcję otwierania i zamykania tylnych drzwi
Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na transport chłodniczy w kraju i w obrocie międzynarodowym, z czym wiąże się wzrost popytu na tego typu pojazdy. Według analityków Zion Market Research wartość usług na globalnym rynku łańcucha chłodniczego rośnie o ok. 7,5 proc. rocznie, ze względu na rozwijający się handel artykułami chłodzonymi.
W chłodniczym transporcie długodystansowym nadal królują naczepy, obecne również w dystrybucji. Na długich trasach priorytetem na ogół jest duża ładowność. Wiodący producenci takich pojazdów ograniczają ich masę własną, energochłonność i poprawiają własności izolacyjne. Coraz częściej oferują kompletne naczepy z własnymi lub firmowanymi przez siebie komponentami. Coraz bardziej zaawansowane są techniczne rozwiązania, służące bezpieczeństwu, ekonomice eksploatacji oraz funkcjonalności i wygodzie w użytkowaniu, a także ekologii. Przykładem mogą być konstrukcje Kögel, Krone i Schmitz Cargobull. Dynamicznie rozwija się telematyka takich pojazdów, pozwalająca na rejestrację i zapewniająca możliwość zarządzania i kontrolowania na podstawie otrzymywanych danych z czujników odpowiedzialnych za monitorowanie parametrów pracy wielu podzespołów funkcjonujących w naczepach - np. system monitorowania pozycji pojazdu, ciśnienia w oponach, czujniki otwarcia drzwi, system blokowania drzwi czy rejestrator temperatury oraz parametry pracy agregatu chłodniczego. Wprowadzane są funkcje umożliwiające kontrolę przestrzeni ładunkowej. Jak zwracają uwagę przedstawiciele Schmitz Cargobull, użytkownicy naczep działają w wymagającym otoczeniu rynkowym, borykając się z silną presją cenową w zakresie usług logistycznych. Wymagania dotyczące punktualności, jakości dostaw oraz sprawnego i terminowego przepływu informacji stają się coraz bardziej rygorystyczne. W wyniku postępu cyfryzacji wiele istniejących modeli biznesowych w dziedzinie transportu ulegnie znacznej zmianie. Stąd m.in. konieczność zaoferowania rozwiązań transportowych dopasowanych do obecnych wymagań w branży logistycznej i odpowiednio przygotowanych do realizacji zadań w cyfrowym świecie jutra.
Uniwersalne zastosowanie
Udoskonalona, oferowana od ubiegłego roku, naczepa chłodnicza typu premium Kögel Cool – PurFerro quality jest przeznaczona nie tylko do transportu żywności świeżej i głęboko mrożonej oraz produktów farmaceutycznych, gdyż różne opcje pozwalają na jej uniwersalne zastosowanie. Dzięki bogatej palecie wyposażenia możliwy jest wysoki stopień indywidualizacji do potrzeb danego klienta. Nowością są przede wszystkim rozwiązania wspomagające kierowcę w codziennej pracy. Pełna rama naczepy zwiększa jej odporność na trudne warunki drogowe oraz wytrzymałość podłogi na nacisk urządzeń ładujących. Dodatkowo rama naczepy zabezpieczona jest antykorozyjnie w procesie KTL Nano – Ceramic plus i pokryta lakierem UV. Cicha aluminiowa konstrukcja podłogi redukuje poziom hałasu powstającego podczas załadunku i rozładunku. Dzięki zmniejszeniu emisji hałasu istnieje możliwość realizacji dostaw poza zwyczajowymi godzinami otwarcia placówek. Lepszą higienę oraz łatwiejsze czyszczenie obszaru podłogi w naczepie Kögel zapewnia koryto zespawane z aluminium. Jego zastosowanie zapobiega ponadto przenikaniu wilgoci do elementów nośnych, co zwiększa żywotność i ekonomikę pojazdu. Naczepa spełnia oczywiście wymagania HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) mające na celu ochronę zdrowia konsumentów w zakresie międzynarodowych przewozów artykułów spożywczych wrażliwych na temperaturę, a także wymogi ATP-FRC. Portal ze stali nierdzewnej, cechujący się łatwością konserwacji i napraw, w nowej wersji jest wyposażony w łatwą do wymiany, zoptymalizowaną poczwórną uszczelkę drzwiową i łatwo wymienialne aluminiowe zawiasy drzwi. Zabudowa wytwarzana jest we własnym centrum kompetencyjnym Kogel Pur Ferro, ściany z paneli stalowych wypełnione warstwą izolacyjną z poliuretanu - pianka izolacyjna całkowicie bezfreonowa. Nadwozie charakteryzuje się wyróżniającymi właściwościami w zakresie izolacji (ATP) i higieny (HACCP). Solidna i łatwa w pielęgnacji powłoka paneli ze stali jest poza tym pokryta od zewnątrz twardą folią z PCW. Ściany o grubości 45 lub 60 mm (do transportu produktów głęboko mrożonych), dach o grubości 85 mm oraz podłoga o grubości 125 mm (produkcja własna) zapewniają polepszenie współczynnika przenikania ciepła. Dzięki tak wysokiej ochronie przed wpływem temperatury zmniejszeniu ulega zużycie energii oraz dodatkowe koszty. Naczepa jest wyposażana w moduł telematyczny firmy Kögel. Pakiet telematyczny urządzenia chłodniczego rejestruje dane, takie jak pozycja w czasie rzeczywistym, stan połączeń, przesyłanie danych EBS, przełączniki drzwiowe i oczywiście czujniki oraz rejestratory temperatury. Fabryka oferuje wiele wariantów naczep chłodniczych dopasowując produkowane pojazdy do indywidulnych potrzeb nabywców (ściany działowe, podwójne podłogi, systemy mocowania ładunków). Dostępne są różne inne indywidualne konfiguracje wyposażenia. Na przykład do transportu rolkowego kontenera na kwiaty dostępny jest system zabezpieczenia ładunku z poprzeczkami odgradzającymi. Do mocowania poprzeczek odgradzających służy pięć rzędów szyn z otworami w dachu i pięć rzędów otworów w podłodze. Pojazd dodatkowo wyposażony, z certyfikatem farmaceutycznym nadaje się zgodnie z europejską dyrektywą GDP do transportu produktów farmaceutycznych. Do wyposażenia charakterystycznego dla danego kraju zaliczają się m.in. podnośnik pierwszej i trzeciej osi, oś skrętna, nacisk na siodło 15 t, schowek na koło zapasowe typu hiszpańskiego, a na rynek francuski drabinka środkowa oraz wzmocniona rolkowa ochrona przed uderzeniem. Przykładem indywidualnego wyposażenia mogą być też wielokomorowe światła tylne LED LUXIMA firmy Kögel z monitorowaniem tyłu pojazdu. Czujniki monitorowania wspomaganie najazdu na rampę zajmują niewiele miejsca w lampie. Niepotrzebna jest dodatkowa przestrzeń montażowa. W celu łatwiejszej obsługi podczas codziennej pracy naczepa wyposażona jest w nowe elementy pomocnicze. Dzięki przełącznikowi drzwiowemu oświetlenie wewnętrzne włącza się przy otwieraniu i wyłącza przy zamykaniu portalu podobnie jak ma to miejsce w lodówkach. Aby rejestrator temperatury był łatwy w obsłudze i umożliwiał odczyt także przy sprzęganiu naczepy, zastosowano nowy wycięty z boku uchwyt. Dodatkowo wskaźnik na przedniej ścianie informuje o poziomie napełnienia zbiornika paliwa urządzenia chłodniczego. Szybkie zabezpieczenie ładunku umożliwiają kierowcy, dostępne jako opcja, montowane w ścianach szyny piętrowe i kotwowe. Przykładowo za pomocą 12 szyn piętrowych na ścianę boczną z odpowiednimi wspornikami palet można ich załadować wzdłużnie aż 33 sztuki. Poza tym pojazd posiada standardowo certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 kod XL. Dzięki temu nadaje się w szczególności do transportu towarów drobnych i towaru na paletach. Przykładem może być ochrona przed uderzeniem. Oprócz pary podwójnych rolek przeciwnajazdowych ze stali nierdzewnej na całej długości na blaszanym zakończeniu ramy można zamontować dwa rzędy gumowych zderzaków przeciwkolizyjnych oraz gumową listwę przeciwkolizyjną osadzoną na ramie portalu po lewej i prawej stronie. W celu zapewnienia optymalnej ochrony ściany czołowej oraz parownika i ulepszenia cyrkulacji powietrza model Cool – PurFerro quality jest wyposażany w opcjonalną ściankę chroniącą przed uderzeniami. Składającą się z pojedynczych profili aluminiowych w kształcie litery V ściankę ochronną łatwo się demontuje. Dodatkowe zderzaki na przedniej ścianie w środku służą jako ogranicznik palet poniżej ścianki chroniącej przed uderzeniami. Plandeka wentylacyjna CLIMATEX firmy Kögel zapewnia optymalne rozprowadzanie chłodzonego powietrza na 90% długości i 80% szerokości naczepy. Dla uzyskania dwóch rożnych obszarów temperatur można zastosować poprzeczną ściankę działową, którą można przesuwać w sposób bezstopniowy oraz składać i rozkładać. Kolejnym wariantem jest wyposażenie RoRo umożliwiające transport na statkach i promach. Wyposażenie to składa się z dwóch zaworów podciśnieniowych oraz czterech par pierścieni mocujących o wysokiej wytrzymałości i nośności do 12 t oraz oznakowania zgodnego z normą DIN-EN 29367-2. Nowością jest tu dodatkowe wzmocnienie narożnika w przednim obszarze płyty siodła, chroniące pojazd przed uszkodzeniami w strefie przedniej przede wszystkim podczas częstego sprzęgania i rozprzęgania w trybie jazdy. Aby jeszcze lepiej chronić światła podczas wjeżdżania na rampę zabezpieczenie przeciwnajazdowe jest wysunięte opcjonalnie 190 mm do przodu. W celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia wypadków przy skręcaniu naczepa wyposażana jest w opcjonalne migające boczne światła sygnalizacyjne. Do kolejnego wyposażenia specjalnego należy podnośnik pierwszej osi, oś skrętna, kosz na 36 palet, kosz na 8 palet z możliwością zamocowania koła zapasowego i wiele innych. Dzisiejszy rynek transportowy stawia przewoźnikom coraz wyższe wymagania dotyczące specyfikacji pojazdów . W przypadku naczep chłodniczych możemy stworzyć pod zamówienie klienta pojazd uniwersalny oferujący duży zakres funkcjonalności . Standardowa naczepa może zostać wyposażona w opcję multitemp pozwala to na przewóz ładunków w dwóch różnych temperaturach , coraz więcej klientów decyduje się również na podwójny poziom załadunku , czy naczepy o większej szerokości wewnętrznej do transportu kwiatów . Daniel Kozikowski, dyrektor handlowy w firmie DBK:
– Naczepa chłodnicza Koegel to pojazd charakteryzujący się doskonałymi właściwościami w zakresie izolacji (ATP) oraz higieny (HACCP). Zastosowane rozwiązania techniczne znacząco zwiększają wytrzymałość pojazdu na długoletnią eksploatację oraz trudne warunki . Dodatkowo podwozie naczepy zostało zabezpieczone antykorozyjnie w postaci systemu KTL Nano- Ceramic plus. Najważniejszym argumentem w przypadku naczep chłodniczych Koegel jest jeden z najlepszych wskaźników przenikalności cieplnej na rynku naczep. Rynek transportu w Europie stawia przed naszymi przewoźnikami coraz większe wyzwania. Dostosowanie się do potrzeb zleceniodawców wymusza na naszych firmach transportowych zwiększenie zakresu oferowanych usług. Coraz częściej pojazdy chłodnicze muszą mieć możliwość monitorowania temperatury online lub zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą poprzez systemy telematyki.
Stawiają na telematykę
Najnowsza naczepa Krone to Cool Liner Duoplex Steel w wersji dwupoziomowej, z inteligentnymi funkcjami telematycznymi. Cool Liner umożliwia transport produktów spożywczych, takich jak owoce, warzywa, mięso, ryby i mrożonki oraz roślin i wrażliwych podzespołów elektronicznych w kontrolowanej temperaturze. Całkowita rama ze wzmocnieniami poprzecznymi na tylnej belce i mocnymi elementami ochronnymi chroni tył naczepy podczas intensywnego załadunku i rozładunku na rampie. W połączeniu z rozwiązaniami Krone Telematics pojemnościowy czujnik w zbiorniku ułatwia precyzyjną kontrolę poziomu paliwa w pojeździe. Wskaźnik LED na przedniej ścianie stanowi element uzupełniający systemu kontroli dopływu oleju napędowego. Światła obrysowe/hamowania w górnej części ramy tylnej sprawiają, że manewr hamowania jest widoczny dla innych użytkowników drogi już od wczesnego etapu, nawet przy dużym natężeniu ruchu, co zwiększa bezpieczeństwo na drodze. Ścianka działowa, którą można przesuwać na całej długości naczepy, z opcjonalnym wentylatorem umożliwiającym stworzenie stref z różną temperaturą, ma bardzo dobrą izolację i została przetestowana zgodnie z wymogami certyfikacyjnymi ATP. Górny element zamykający oraz innowacyjna technologia stabilizacji zapewniają wyjątkowo wysoki komfort obsługi ścianki Krone Isowall. Funkcja blokady drzwi Krone Telematics Door Protect zapewnia specjalną ochronę przewożonych towarów. Telematyka blokuje drzwi, a następnie monitoruje ich stan oraz stan zabezpieczeń. System przekazuje alarmy i anomalie bezpośrednio do dyspozytora i, w razie potrzeby, do centrum monitorowania bezpieczeństwa. Poza certyfikatami ATP i HACCP, naczepa Cool Liner posiada certyfikat zabezpieczenia ładunku zgodny z EN 12642 Code XL. Od pierwszych dni listopada 2019 r. wszystkie pojazdy-chłodnie Krone serii Cool Liner wyposażane są seryjnie w system Krone Telematics. Standardowo montowany jest system Krone Telematics KSC ProPlus Cool z następującymi funkcjami: monitorowanie lokalizacji, drzwi, danych roboczych, temperatury chłodzenia, agregatu chłodniczego, stanu sprzęgu oraz komunikatów o błędzie z układu hamulcowego. Ponadto system integruje całe zarządzanie dokumentacją z siecią Wi-Fi, tzn. zarówno dyspozytor, jak i kierowca mogą przez Wi-Fi połączyć się z Krone Telematics Box i odczytać wymagane dane. Na życzenie system Krone Telematics dostępny jest także w wariancie Cool Dialog z wbudowanym rejestratorem temperatury KRONE. – Dodając system telematyczny ProPlus Cool do seryjnego wyposażenia naszych chłodni Cool Liner, reagujemy na potrzeby klientów. Obecnie prawie wszystkie chłodnie są zamawiane z tym systemem i w niego wyposażane – tłumaczy tę decyzję Dr. Frank Albers, dyrektor działu sprzedaży i marketingu. – Korzyści są oczywiste. Krone Telematics ułatwia codzienną pracę przedsiębiorstw transportowych. Przemawia za nim nie tylko ciągłe monitorowanie temperatur i danych roboczych, ale także przejrzyste zestawienie kosztów dzięki regularnym raportom o stanie części zamiennych. Kolejnym silnym argumentem jest niezależna od producenta platforma telematyczna, ponieważ system Krone Telematics jest kompatybilny ze wszystkimi portalami. Nowi klienci, którzy jeszcze nie korzystali z Krone Telematics, będą mogli bezpłatnie wypróbowywać system przez trzy miesiące. Każdy pojazd można oczywiście szybko i łatwo doposażyć w system Krone Telematics. Firma Krone zaprezentowała także system czujników przestrzeni ładunkowej Smart Scan. Inteligentne czujniki pozwalają wykrywać i lepiej wykorzystywać przestrzeń ładunkową. System umożliwia podgląd przestrzeni ładunkowej za pomocą kamery. Dyspozytor może monitorować naczepę w czasie rzeczywistym, mając podgląd zajętych miejsc w ładowni. W celu identyfikacji dostępnej przestrzeni ładunkowej obraz z kamery oceniany jest za pomocą inteligentnego algorytmu. Tomasz Kujawa, członek zarządu, dyrektor handlowy POZKRONE S.A.: – Rynek chłodniczy jest coraz bardziej wymagający i podlega ciągłej ewolucji. Kontrola i monitorowanie temperatury jak i innych parametrów są dziś bardzo często wymagane przez klientów. Dlatego firma KRONE kładzie bardzo duży nacisk na telematykę i przed laty zdecydowała, aby rozwijać własny system kompatybilny z innymi. Produkcja chłodni z roku na rok rośnie, gdyż takie jest zapotrzebowanie rynku. Pozycja Krone na rynku europejskim, jak i polskim jest niezmienna - jesteśmy w dwójce czołowych producentów. Dostarczamy profesjonalny produkt z najnowocześniejszej fabryki tego typu na świecie w Lübtheen w Niemczech. Portfolio jest zróżnicowane, od naczep standardowych, z podwójną podłogą, Multitemp, poprzez chłodnie do przewożenia mięsa na wisząco (tzw. hakówki) do bardzo specjalistycznych naczep spełniających przeróżne normy jak PIEK, HACCP, Pharmaserv itp. W Polsce dystrybucją naczep marki Krone od ponad 20 lat zajmuje się firma POZKRONE z siedzibą w Tarnowie Podgórnym k. Poznania. Firma posiada ponad 20 profesjonalnych przedstawicieli handlowych w całym kraju, gotowych do przedstawienia produktów marki Krone i dopasowania ich do potrzeb klienta.
Z myślą o logistyce przyszłości
Naczepa Schmitz Cargobull S.KO COOL została poddana całkowitej modyfikacji. Pojazd jest bardziej wytrzymały, lżejszy i lepiej izolowany niż dotychczasowe wersje. Zmodyfikowana część przednia w nowej wersji naczepy jest bardziej wytrzymała i odporna na trudne warunki obsługi występujące w przypadku konieczności szybkiego sprzęgnięcia i rozprzęgnięcia z ciągnikiem. Aktualna wersja systemu Dynamic Ramp Protection zapewnia – według producenta – najlepszą na rynku ochronę tyłu pojazdu przed uszkodzeniami powstającymi podczas dojazdu do rampy. Ponadto pojazd ma większe obciążenie użytkowe i lepiej niż kiedykolwiek chroni towar przechowywany w temperaturze kontrolowanej. Grubość panelu ściany czołowej zwiększono z 53 mm do 60 mm – bez strat w odniesieniu do długości wewnętrznej dostępnej do załadunku. Dwa płaskie kanały kablowe w podłodze zmniejszają przenikanie ciepła i zapewniają większą przestrzeń na ułożenie przewodów. W połączeniu z nowym agregatem chłodniczym S.CU firmy Schmitz, oszczędność energii jest jeszcze większa, ponieważ agregat zużywa o 10% mniej paliwa, niż dotychczas stosowane urządzenie chłodnicze. Obniża to całkowity koszt posiadania pojazdu. Nowy agregat chłodniczy S.CU. Ver.2, poza obniżeniem kosztów zużycia energii, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i niższego poziomu hałasu, zapewnia zredukowanie masy całkowitej zestawu. Jest lżejszy o 50 kg, dzięki czemu naczepa waży ok. 6940 kg. Znana opcja Dynamic Ramp Protection pozwoliła natomiast na zmniejszenie masy o 56 kg. Łącznie użytkownik może zatem liczyć na uzyskanie o ok. 70 kg większego obciążenia użytkowego w stosunku do poprzednich generacji. W celu uniknięcia kosztownych przestojów, obszar sprzęgania – chroniony przez zaczep sprzęgający oraz płytę siodłową – został zaprojektowany na nowo. Obecnie jest on większy. Nawet w przypadku uszkodzenia, można w całości zdemontować przednią część płyty siodłowej. W efekcie użytkownicy oszczędzają czas i wydają mniej na naprawy. Również w tylnym obszarze pojazdu firma Schmitz wykorzystuje modułową konstrukcję podwozia, co przynosi wymierne korzyści klientowi. Zastosowanie trzyczęściowej ramy czołowej w tylnej części pojazdu pozwala na obniżenie kosztów napraw. Dzięki możliwości wykonywania napraw częściowych, pojazd – po usunięciu szkód – jest w krótszym czasie ponownie dostępny do realizacji zadań transportowych. Możliwe jest również jego późniejsze doposażenie w system Dynamic Ramp Protection. Schmitz Cargobull zwraca uwagę, że użytkownicy chłodni są zobowiązani do dokumentowania kompletnych danych dotyczących łańcucha chłodniczego, ponieważ w każdej chwili muszą być w stanie udzielić informacji o miejscu pobytu towaru. Nowy układ telematyczny S.CB wyznacza standardy w zakresie tworzenia cyfrowej dokumentacji w odniesieniu do temperatury i lokalizacji towaru – twierdzą przedstawiciele firmy. Umożliwia on wygodne przeglądanie wszelkich danych, dotyczących stanu naczepy za pośrednictwem jednego interfejsu. Proaktywne komunikaty o statusie i błędach pozwalają na uniknięcie przestojów. Wizyty w warsztacie można zaplanować i zoptymalizować na wczesnym etapie. System telematyczny umożliwia bezpieczne gromadzenie dokumentacji cyfrowej łańcucha chłodniczego w czasie rzeczywistym. W każdej chwili możliwe jest przekazanie danych dotyczących temperatury lub miejsca pobytu transportowanych towarów. Jakość transportu dokumentowana jest w sposób cyfrowy (SmartTrailer - Jednostka telematyczna CTU-3). Koncepcja SmartTrailer opiera się na zintegrowanym systemie telematycznym nowej generacji, który obejmuje również szeroką paletę czujników i rozwiązań technicznych, będących wcześniej integralnymi elementami naczepy. Użytkownicy korzystają z możliwości zarządzania oraz kontrolowania na podstawie otrzymywanych danych z czujników odpowiedzialnych za monitorowanie parametrów pracy wielu podzespołów funkcjonujących w naczepach za pośrednictwem jednego interfejsu. W koncepcji SmartTrailer każdy komponent jest bezpośrednio powiązany z jednostką sterującą telematyki - np. system monitorowania ciśnienia w oponach, czujniki otwarcia drzwi, system blokowania drzwi czy rejestrator temperatury oraz parametry pracy agregatu chłodniczego. Rejestrator temperatury w nowym systemie TrailerConnectR jest integralną częścią agregatu chłodniczego Schmitz, który jest cyfrowym urządzeniem certyfikowanym zgodnie z normą DIN EN 1283. Użytkownicy mogą również otrzymać pojazd wyposażony w drukarkę. TrailerConnectR jest także wyposażony w moduł bezprzewodowej sieci LAN. Cyfrowe zarządzanie danymi i temperaturą to podstawowe warunki logistyki przyszłości. Jak poinformował Marco Reichwein, dyrektor zarządzający spółki zależnej Schmitz Cargobull, Cargobull Telematics, Schmitz Cargobull będzie standardowo wyposażał wszystkie naczepy chłodnicze S.KO COOL w system telematyczny, który zapewnia optymalną kontrolę nad połączonym, zintegrowanym łańcuchem logistycznym, a tym samym pozwala zwiększać wydajność i obniżać całkowity koszt posiadania (TCO). Ostatnio Schmitz Cargobull Telematics rozszerzył swój system TrailerConnect o nowe funkcje i interfejsy dla innych systemów telematycznych. Nowe aplikacje dla kierowców i menedżerów flot - beSmart i beUpToDate - uzupełniają portfolio usług. Dwie nowe funkcje pomagają firmom transportowym monitorować i dokumentować procesy otwierania drzwi, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo naczepy. Z klawiaturą TL3 z przodu skrzyni chłodniczej Schmitz Cargobull ma teraz trzecią opcję otwierania i zamykania tylnych drzwi, oprócz portalu TrailerConnect 2.0 i aplikacji TrailerConnect beSmart. Klawiatura jest podłączona bezpośrednio do CTU3, centralnej jednostki telematycznej TrailerConnect, poprzez połączenie magistrali LIN. CTU3 kontroluje następnie system zamykania drzwi. Kolejną funkcją zawartą w systemie zamka drzwi jest funkcja automatycznego odblokowania drzwi, gdy przyczepa wejdzie na określony obszar geograficzny. Często jedna flota korzysta z kilku różnych systemów telematycznych. Aby upewnić się, że właściciele firm nadal muszą korzystać tylko z jednego portalu, Schmitz Cargobull dodał ogólny interfejs importu danych dla innego dostawcy telematyki. Interfejsy te umożliwiają przesyłanie danych telematyki z różnych systemów telematycznych naczepy i wyświetlanie ich w portalu TrailerConnect 2.0. Obejmuje to dane z jednostki chłodzącej, elektroniczny układ hamulcowy (EBS) oraz informacje z czujników. Dzięki nowym aplikacjom monitorowanie ładunków i naczep jest jeszcze bardziej wydajne i przejrzyste. Użytkownicy są informowani w czasie rzeczywistym za pośrednictwem powiadomień push na smartfonie. Schmitz Cargobull opracował aplikację TrailerConnect beSmart specjalnie dla kierowców. Wyświetlając wszystkie kluczowe wartości pomiarowe w aplikacji beSmart, kierowca może w dowolnym momencie zarządzać aktualnymi danymi naczepy. Aplikacja łączy się bezprzewodowo z jednostką sterującą telematyki CTU 3, co oznacza, że można również sterować systemem zamka drzwi i urządzeniem chłodzącym. Opcjonalną drukarkę temperatury można również obsługiwać bezpośrednio z aplikacji. Nowa aplikacja TrailerConnect beUpToDate jest dostosowana do potrzeb menedżerów flot i ekspertów ds. planowania. Dzięki niej wszyscy użytkownicy portalu telematycznego są informowani za pośrednictwem smartfona o bieżących lokalizacjach floty naczep, danych o przestojach i ruchu. W tym celu Schmitz Cargobull przeniósł niektóre funkcje i widoki z portalu TrailerConnect 2.0 do aplikacji mobilnej. Jedną z głównych zalet aplikacji beUpToDate: pozycja wszystkich lub pojedynczych nayczep wyświetlana jest w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Google Maps. Aplikacja dostarcza również informacji o bieżącym stanie naczep, takich jak dane dotyczące temperatury i jednostki chłodzącej, ciśnienia w oponach lub obciążeń osi. Wbudowana funkcja wyszukiwania i filtrowania zapewnia użytkownikom przejrzysty przegląd.