Prestiżową nagrodę odebrał prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks, podczas dni prasowych na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych do Transportu Drogowego i Miejskiego (Solutrans) w Lyonie
Grono specjalistycznych dziennikarzy, zajmujących się pojazdami użytkowymi, już po raz piąty wybrało Actrosa na najlepszą ciężarówkę roku. Ta historia sukcesu rozpoczęła się wraz z pierwszym Actrosem w 1997 roku, a w następnych latach plebiscyt wygrywały kolejne generacje pojazdu. Marka Mercedes-Benz, jako zdobywca dziewięciu tytułów, jest więc najbardziej utytułowaną marką w rywalizacji o wyróżnienie za postęp techniczny, będący podstawowym kryterium wyboru dla międzynarodowego jury Truck of The Year (ITotY). Zgodnie z regulaminem jury tytuł ten przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem ekonomiki, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks wyróżnia się przede wszystkim swymi walorami wewnętrznymi. Nowy Actros, wyposażony jest w takie innowacje, jak Kokpit Multimedialny, MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcja półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola. Dziennikarze zasiadający w jury ITotY chwalili ponadto funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy Kokpit Multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.