Wiadomości z rynku

czwartek
24 kwietnia 2025

Skrojone na miarę i uniwersalne

Rozwój na rynku naczep do transportu ponadgabarytowe
27 grudnia 2019

Program CTT (Custom Tailored Trailer) pozwala firmie DEMARKO na produkowanie naczep w pełni dostosowanych do wymagań nabywców

Do tej pory w DEMARKO wyprodukowano już ponad 600 naczep z modyfikacjami na specjalne zamówienie

Tomasz Biliński (EMTECH): – Aktualnie firma pracuje nad nowym modelem naczepy uniwersalnej 4-osiowej, 2-krotnie rozciąganej, z zawieszeniem hydraulicznym, osiami skrętnymi hydraulicznie i najazdami składanymi na pokład ładunkowy

4-osiowa naczepa centralno-belkowa Emtech 4.NNZ-1R-2N, rozciągana, z zagłębieniami obrzeży, oferowana w dwóch wersjach: z najazdami alu lub hydraulicznymi

2-osiowa niskopodwoziowa naczepa dwubelkowa Emtech 2.NNT-1R-2H, jednokrotnie rozciągana, z odpinaną łabędzią szyją regulowaną hydraulicznie, wszystkimi osiami skrętnymi hydraulicznie

Wraz z VarioMAX Plus Faymonville wprowadza na rynek nową gamę produktów dla większych kombinacji z pokładami zagłębianymi

Uniwersalna naczepa Fliegl mega plato polecana jest do przewozu kontenerów 2 x 20’ i 1 x 40’, pojazdów oraz prętów i rur

Uniwersalna rozciągana, 3-osiowa naczepa marki Hangler, do przewozu kontenerów i maszyn

8-osiowa naczepa Kässbohrer K.SLH 8 sterowana hydraulicznie o ładowności 130 ton została zaprojektowana do transportu każdego rodzaju ciężkich ładunków

Największą popularnością z rodziny platform Kässbohrer cieszy się tzw. telemega K. SPAM, naczepa do transportu ładunków wysokich, szerokich oraz długich do ponad 20 m

Naczepa Kässbohrer K.SLL 2 umożliwia transport ciężkich ładunków o wysokości ponad 4000 mm, dzięki zastosowaniu specjalnej platformy o wysokości zaledwie 300 mm

Najnowsze tele-naczepy Nooteboom Longrunner dysponują maksymalną ładownością 42,5 tony przy prędkości 80 km/h

Dzięki dużemu kątowi skrętu osi, wynoszącemu ponad 50 stopni, naczepa Nooteboom Longrunner zapewnia większą wydajność transportu, mniejsze zużycie opon i dużą zwrotność

Marcin Szpojankowski (Nooteboom): – Longrunner to jest platforma należąca do lżejszych pojazdów, których zaletą jest korzystna relacja masy własnej, ceny i możliwości przewozowych

Wielton produkuje zarówno naczepy z pokładem stałym, jak i rozsuwanym

Inwestycje infrastrukturalne, budowa dróg i mostów, inwestycje w sektorach energetyki generują popyt na naczepy i przyczepy do transportu ponadnormatywnego. Natomiast według naszych rozmówców, przedstawicieli producentów naczep, hamulcowym na tym rynku jest administracja, a ściślej - wydawanie zezwoleń, ekspertyzy – problemy na tym polu skłaniają niejednokrotnie przewoźników do nielegalnego przejazdu - co negatywnie odbija się na całej branży.
Obecne starania konstruktorów naczep niskopodwoziowych koncentrują się na jak najlepszym dostosowywaniu pojazdów do potrzeb nawet pojedynczego klienta – do rodzaju jego pracy, a wręcz konkretnych ładunków. Duży rozwój nastąpił w gamie samobieżnych modułów transportowych, które nie tylko mają możliwość współpracy z ciągnikami siodłowymi na szosie. Dają też sobie radę w pojedynkę, na miejscu rozładunku, np. w hali fabrycznej. Coraz częściej pojawiają się naczepy opracowane w kooperacji z producentami maszyn, takich jak koparki, czy ładowarki kołowe. Zarówno producentom sprzętu budowlanego, jak i środków transportu, przeznaczonych do jego przewożenia, zależy na obniżeniu kosztów transportu i skróceniu czasu przewozu. Gdy ładunek współgra z naczepą, idealnie się na niej mieszcząc, łatwiej go przewieźć bez łamania prawa i ponoszenia nadmiernych kosztów. Tak powstają produkty, które w wielu przypadkach do specyfikacji mają dołączoną listę modeli maszyn, które mieszczą się w skrajni. Ułatwia to pracę przewoźnikom, a także firmom budowlanym z własnym transportem. Nie muszą kupować naczep z parametrami na zapas. Tak jest taniej. Cały czas też aktualny jest w konstruowaniu takich pojazdów trend: im lżejsza i bardziej dopasowana do maszyny naczepa tym lepiej. Chociaż w transporcie ponadnormatywnym na razie trudno szukać stopów aluminium to w innych dziedzinach rozwój jest stały. Modyfikacje najczęściej dotyczą układów sterowania, systemów zawieszenia i mechanizmów kierowniczych. Konstruktorom chodzi o to, aby kierowca ciągnika miał jak najmniej pracy przy konfiguracji naczepy i w procesie załadunku. Według przedstawicieli firmy Demarko, w naczepach do transportu nienormatywnego od lat usprawnia się systemy skrętu osi, aby zapewnić możliwie jak największą manewrowość pojazdów, a także zminimalizować zużycie opon. Długofalowo - lepszy system skrętu to także zaoszczędzony czas potrzebny na pokonanie skomplikowanej trasy. Sporo zmian w naczepach ciężkich wynika z potrzeb energetyki wiatrowej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Poszczególne elementy wiatraków osiągają olbrzymie rozmiary, stawiając nowe wyzwania przed producentami naczep. Długości naczep do transportu śmigieł doszły już do 70 metrów. Według badań WindEnergy: index WEtix przeprowadzanych wśród przedstawicieli globalnej branży wiatrowej ogólne oczekiwania dotyczące przyszłego rozwoju branży są pozytywne. W tegorocznym badaniu uczestniczący eksperci dostrzegają warunki dla rozwoju lądowej energetyki wiatrowej w znacznie bardziej pozytywnym świetle niż w 2018 r. Tylko Niemcy są wyjątkiem, gdzie warunki są oceniane jeszcze bardziej krytycznie w tym roku niż wcześniej. Nadal, jak nam powiedział Marcin Szpojankowski, regionalny manager sprzedaży Nooteboom Polska, w naczepach niskopodwoziowych do transportu ciężkiego prym wiodą osie niezależne Pendel. Wahliwe osie znajdują zastosowanie zarówno w pojazdach typu semi, jak i tiefbett oraz w super długich tele, wykorzystywanych m.in. do przewożenia wiatraków. W przypadku takich osi kinematyka (utrzymywanie właściwej zbieżności i rozbieżności) jest niemal perfekcyjna. To ma szczególne znaczenie dla ograniczenia zużycia opon, na co niekorzystnie wpływa zmiana rozstawu kół oraz zbieżności i rozbieżności przy opuszczaniu i podnoszeniu naczep. Dzięki optymalnemu układaniu się względem podłoża osi wahliwej możliwe było uzyskanie 12 t nacisku. Branża nadal oczekuje administracyjnego dopuszczenia nacisków 12 ton na drogach w Polsce w przypadku naczep z osiami Pendel. W krajach zachodnich jest to już normą. Według przedstawiciela Nooteboom od kilku lat większym zainteresowaniem na naszym rynku cieszą się naczepy semi na osiach Pendel. Są to mocne pojazdy, o dużym skoku zawieszenia, z nisko położonym pokładem i wytrzymałe – polecane do przewozu m.in. ciężkich maszyn przemysłowych i budowlanych. W tym celu projektuje się dla nich mocne najazdy. W przypadku niższych ładunków można ich używać zamiast naczep typu tiefbett.

Unikatowe projekty to ich specjalność

DEMARKO Special Trailers na pierwszym planie stawia indywidualne podejście do każdego klienta. – Nasz program CTT (Custom Tailored Trailer) pozwala na wyprodukowanie naczepy, która w 100% będzie dostosowana do wymagań naszych klientów – zapewniają w Demarko. – Na co dzień tworzymy unikatowe i jednostkowe projekty dostosowując je do wymagań klientów, m.in. pod względem terenu w jakim będzie wykorzystywana naczepa, maszyn lub towarów, które będzie przewoziła, a także udogodnień dla użytkowników, czyli kierowców. Punktem wyjścia są projekty naszych naczep standardowych. Na ich podstawie możemy zbudować niemal każdy, nawet najbardziej wymagający wariant. Nasi konstruktorzy dbają o to, by naczepa spełniała wszystkie normy i standardy Unii Europejskiej. Już na etapie projektowania wykonujemy szereg wirtualnych symulacji i testów, które pozwalają precyzyjnie przygotować projekt jeszcze zanim wejdzie w fazę produkcji. Do tej pory wyprodukowaliśmy już ponad 600 naczep z modyfikacjami na specjalne zamówienie. Każda nowa modyfikacja to kolejny krok w rozwoju naszej firmy, a także poszerzenie możliwości transportowych naszych klientów, którzy powracają do nas z coraz nowszymi projektami. Produkty Demarko są obecne na licznych rynkach - przede wszystkim są to kraje członkowskie UE. Wspomniany program CTT pozwolił także dostarczyć naczepy do Rosji, krajów azjatyckich i Afryki.

Uniwersalne wśród specjalistycznych

Każdy kto interesuje się branżą transportową wie, że podczas przewozu najcięższych i największych ładunków konieczne jest korzystanie z naczep wysoko wyspecjalizowanych, odpowiednio dobranych pod konkretne rodzaje ładunków. Jednak, jak pokazuje współczesny rynek, w wielu przypadkach użytkownicy potrzebują w miarę możliwości uniwersalnych rozwiązań. Potrzeba z jednej strony wyspecjalizowanego i wyselekcjonowanego sprzętu, a z drugiej na tyle uniwersalnego, aby nie ograniczał on zbytnio użytkownika. Właśnie takie rozwiązania między innymi w swojej ofercie proponuje firma EMTECH. Do najnowszych modeli, promowanych przez firmę, która ma szeroki zakres produktów w swojej ofercie, należy 4-osiowa naczepa centralno-belkowa 4.NNZ-1R-2N, rozciągana, z zagłębieniami obrzeży, oferowana w dwóch wersjach: z najazdami aluminiowymi dokładanymi lub hydraulicznymi. Taka platforma w lżejszej odmianie, o masie własnej 13.500 kg dysponuje ładownością 51.500 kg (całkowita masa 65.000 kg). Z najazdami hydraulicznymi jej masa własna wzrasta jedynie o tonę i wynosi 14.500 kg, a ładowność 50.500 kg. Według Tomasza Bilińskiego, przedstawiciela handlowego firmy EMTECH, do cech wyróżniających ten model naczepy należy jej uniwersalność: – To środek transportu przeznaczony do przewozu stosunkowo szerokiego asortymentu ładunków o dużych wymiarach i masach jak i ładunków podzielnych, przez zwiększenie jednolitej platformy ładunkowej, tzw. wielkogabarytów – wyjaśnił T. Biliński. – Ważną rolę odgrywa w niej także wysoka jakość, mocna i wytrzymała konstrukcja (np. wyprężane tunele wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości i sprężystości). Przedstawiciel producenta zwrócił także uwagę na bogate wyposażenie standardowe oraz szeroki zakres wyposażenia opcjonalnego/ dodatkowego (np. czujniki ciśnienia i temperatury w ogumieniu z bezprzewodowym monitorem do samochodu; kamera cofania z bezprzewodowym monitorem do samochodu; dodatkowe gniazda/kłonice). Ponadto przewody elektryczne z oświetlenia prowadzone są bezpośrednio do skrzynek elektrycznych (brak połączeń na linii); lampy obrysowe schowane w profilach brzegowych (unikanie styczności z zanieczyszczeniami, wpływające na dłuższą żywotność i brak awarii). T. Biliński wskazał także na zestaw zagłębień pod koła maszyn wraz z systemem szybkiego ich wypełniania (stosunkowo lekki, prosty i łatwy w obsłudze przez jedną osobę). Serwis mobilny zapewnia dojazd bezpośrednio do siedziby klienta a w razie konieczności również pod dowolny adres wskazany przez klienta, także ten na trasie przejazdu podczas wykonywania zlecenia. Kolejnym wartym uwagi modelem jest 2-osiowa niskopodwoziowa naczepa dwubelkowa 2.NNT-1R-2H, jednokrotnie rozciągana, z odpinaną łabędzią szyją regulowaną hydraulicznie, wszystkimi osiami skrętnymi hydraulicznie. Proponowana jest w kilku wersjach: zawieszenie pneumatyczne lub hydrauliczne, ze stałym wózkiem osiowym lub wypinanym, do zakładania dostawek przedłużających pokład załadunkowy. To pojazd o masie własnej 13.000 kg, ładowności 31.000 kg i DMC 44.000 kg. Rama wykonywana jest z wysokogatunkowej stali typu QL 690 w technologii spawanej. Zastosowano w niej sterowanie hydrauliczne TRIDEC HF-E, zawieszenie pneumatyczne (opcjonalnie za dopłatą hydrauliczne DLS), poszerzenie platformy załadunkowej oraz centralne smarowanie. Układ hamulcowy bębnowy (KNORR / HALDEX / WABCO). Na życzenie stosuje się metalizację (cynkowanie natryskowe), montuje się felgi aluminiowe, system monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach, dostawki przedłużające pokład załadunkowy, telematykę, a także obejmuje się naczepę mobilną opieką serwisową. – Aktualnie firma pracuje nad nowym modelem naczepy uniwersalnej 4-osiowej, 2-krotnie rozciąganej, z zawieszeniem hydraulicznym, osiami skrętnymi hydraulicznie i najazdami składanymi na pokład ładunkowy – dodał Tomasz Biliński. – Z uwagi na to, iż jest to prototyp i projekt na wniosek o fundusze europejskie oraz do zgłoszenia w biurze patentowym nie możemy zdradzać więcej szczegółów. – Dzięki nieustannemu rozwojowi działu projektowego, inżynieryjnego oraz produkcji EMTECH jest w stanie zaoferować bezkonkurencyjne rozwiązania oraz dopasować końcowy produkt do postawionych przez klienta wymagań – stwierdził nasz rozmówca. – Wieloletnie doświadczenie przynosi efekty podczas samodzielnej produkcji, jaką prowadzi firma i pozwala sprostać wyzwaniom postawionym w kontekście doboru odpowiednich materiałów. Zarówno materiały jak i technologia stosowane w produkowanych pojazdach są najwyższej jakości. To najlepsze rozwiązania dostępne w tej branży.

Kompaktowy specjalista

Wraz z VarioMAX Plus producent naczep Faymonville wprowadza na rynek nową gamę produktów dla większych kombinacji z pokładami zagłębianymi. Nowo opracowany produkt o ładowności do 105 ton przy nacisku 12 ton na oś, łączy zalety sprawdzonych systemów VarioMAX i CombiMAX. Pojazd jest przeznaczony do transportu najcięższych maszyn budowlanych, mobilnych urządzeń do kruszenia i transformatorów. Rainer Noe, menedżer produktu w Faymonville, podsumowuje zalety: - Siłą naczepy niskopodwoziowej VarioMAX Plus jest zdolność do transportu wysokich ładunków, jej modularna wszechstronność i zwrotność. Koncepcja została również zaprojektowana z myślą o przyszłości. Jest oparta na sprawdzonej technologii osi Joker. - Pozwala ona na zintegrowanie 1-osiowego wózka za łabędzią szyją lub za pokładem zagłębianym, gdy konieczne jest przeniesienie wyższej ładowności. Pod tym względem użytkownik może wybierać między jednym lub dwoma połączeniami w tej kombinacji - mówi Rainer Noe, wyjaśniając aspekt techniczny, który zapewnia wyjątkową elastyczność VarioMAX Plus. Przebudowę kombinacji można przeprowadzić szybko i łatwo. Kompaktowa konstrukcja sprawia, że pojazd jest zwrotny na ciasnych placach budów i drogach dojazdowych. Jak zapewnia producent, kierowca może obsługiwać wszystkie funkcje intuicyjnie po krótkim okresie szkolenia. W wózkach z serii VarioMAX Plus klient może wybierać między wytrzymałymi oponami 19,5-calowymi lub kompaktowymi 17,5”. Zastosowano sprawdzoną technologię osi wahliwej. - Ten typ osi został specjalnie zaprojektowany do pracy w trudnym terenie. Umożliwia maksymalny skok zawieszenia wynoszący 600 mm, a także ekstremalny kąt skrętu do 60 stopni - mówi Rainer Noe, wskazując kilka kluczowych cech. Praca osi wahliwych umożliwia optymalną kompensację między poszczególnymi osiami na nierównych powierzchniach i różnych prześwitach. W razie potrzeby osie przedniego wózka można odłączyć od łabędziej szyi i przewozić je na niezaładowanym pokładzie zagłębianym, aby zachować zgodność z przepisami prawa na drodze. Wszechstronny zakres pokładów zagłębianych VarioMAX Plus umożliwia ich niezliczone zastosowanie, ponieważ obejmuje pokłady koparkowe, pokłady z dźwigarami bocznymi o różnych wysokościach i hydraulicznie poszerzane pokłady zbiornikowe. Dzięki zastosowaniu stali drobnoziarnistej o wysokiej wytrzymałości, VarioMAX Plus wytrzymuje również najcięższe warunki.

Budowlane i nie tylko

Jedną z najnowszych propozycji firmy Lux- -Truck wśród interesujących nas pojazdów jest 3-osiowa niskopodwoziowa przyczepa budowlana Fliegl DTS 300 P z prostą podłogą. To pojazd o długości przestrzeni załadunkowej 8.200 mm, z ramą ocynkowaną, zawieszeniem mechanicznym, osadzany na osiach SAF, z osią podnoszoną, z hamulcami bębnowymi. Przewidziano poszerzenie przestrzeni ładunkowej do 3 m. Zastosowano najazdy mechaniczne - sprężynowe o długości 2800 mm i szerokości 750 mm oraz uchwyty do mocowania ładunku (8 par 10-tonowych, 7 par 5-tonowych). Z kolei uniwersalna naczepa Fliegl mega plato polecana jest do przewozu kontenerów 2 x 20’ i 1 x 40’, pojazdów oraz prętów i rur. Pojazd o masie własnej 6.300 kg osadzany jest na osiach SAF, z osią podnoszoną i wyposażany w hamulce tarczowe. Rama jest ocynkowana. Najazdy aluminiowe - 240/45 cm. Sporą popularnością cieszą się pojazdy Fliegl typu TPS. Przykładem może być dwuosiowa przyczepa tandem Fliegl TPS 118. Pojazd o masie własnej 3.100 kg dysponuje ładownością 8.700 kg. Osadzany jest na osiach BPW (zawieszenie mechaniczne na resorach), z osią podnoszoną i wyposażany w hamulce bębnowe. Najazdy - mechaniczne o długości 3.100 mm, szerokości 510 mm wypełnione drewnem, ocynkowane, mechanicznie łamane 3,1x0,51. Zastosowano burty aluminiowe o wysokości 400mm. Długość powierzchni ładunkowej wynosi 6.200 mm, jej szerokość 2.480 mm. Podłogę wykonuje się z blachy ryflowanej. Regulowana wysokość sprzęgu od 700 do 950mm. Lux-Truck oferuje także uniwersalną rozciąganą, 3-osiową naczepę marki Hangler, do przewozu kontenerów i maszyn. Pojazd z osią podnoszoną automatycznie oraz 3. osią ze skrętem wymuszonym (blokowane) osadzono na osiach SAF, zastosowano hamulce bębnowe oraz ramę przystosowaną również pod ciągnik 3-osiowy. Przewidziano rozpoznawanie obciążenia osiowego za pomocą sygnału EBS CANBUS (wymagana możliwość takiego połączenia w ciągniku) oraz możliwość zmiany połączenia siodłowego 950/1.050 mm. Długość pokładu – 13.500 + 7.500 = 21.000 mm. Teleskopy umożliwiają wysuw o 7.500 mm w odległości 850/1.000/1.150/1.300/1500 i następne 12x w odległości co 500 mm – blokowane pneumatycznie. Cztery pary amków kontenerowych umożliwiają zapięcie kontenerów 1 x 40 stóp oraz 2 x 20 stóp. Przewidziano także mechanicznie poszerzenie pokładu do 3,0 m za pomocą bali drewnianych.

Najlepiej lekkie i wytrzymałe

Tak jak w przypadku innych naczep, również w niskopodwoziowych szuka się takich rozwiązań, aby były to pojazdy jak najlżejsze, przy zachowaniu ich wytrzymałości na duże obciążenia i trwałości. Przykładem mogą być osiągnięcia marki Kässbohrer. W seryjnej produkcji tej firmy są pojazdy od dwu do ośmioosiowych o ładowności przekraczającej 100 ton. Każda z nich może być dostarczona w kilku wariantach wykonania - z rampami najazdowymi lub bez, osiami stałymi lub skrętnymi. Rozciągane ramy i dodatkowe platformy ładunkowe pozwalają uzyskać ponad 21 metrów długości ładunkowej. Naczepy z zagłębianą podłogą na wysokość zaledwie 300 mm tzw. tiefbett mogą przewozić ładunki o wysokości nawet 4.000 mm . Dzięki użyciu najwyższej jakości stali typu S700 MC naczepy są wyjątkowo trwałe przy stosunkowo niskiej masie własnej. Do rozwiązań firmy Kässbohrer w dziedzinie transportu ciężkich ładunków należą także naczepy niskopodwoziowe typu low bed do bezpiecznego i wydajnego przewożenia ciężkich ładunków o masie do 130 ton i długości do 38 m. Zgodnie z przyjętą przez Kässbohrer’a filozofią nie znajdziemy tu rozwiązań tymczasowych, prowizorycznych czy niskokosztowych. Wszystkie podzespoły pochodzą od cenionych producentów. Hamulcami i stabilizacją pojazdu na drodze zawiadują systemy WABCO czy Knorr. Do produkcji wykorzystywana jest najwyższej jakości stal. Według zapewnień producenta, to wszystko powoduje, że naczepy niskopodwoziowe tej marki są wyjątkowo odporne na warunki eksploatacji, które w tym segmencie transportu są czynnikiem kluczowym. Wbrew pozorom trwałość i odporność na warunki eksploatacji nie spowodowała wzrostu masy własnej pojazdów, jest ona na porównywalnym a często na niższym poziomie niż naczep marek konkurencyjnych. Efekt ten został uzyskany dzięki lepszym materiałom i optymalizacji konstrukcji. Naczepa niskopodwoziowa Kässbohrer K.SLL 2 została zaprojektowana w celu zapewnienia najwyższego stopnia bezpieczeństwa transportowanych towarów i umożliwienia transportu ciężkich ładunków o wysokości ponad 4000 mm, dzięki zastosowaniu specjalnej platformy o wysokości zaledwie 300 mm. Wypinana łabędzia szyja skraca proces ładowania towarów wielkogabarytowych i poprawia bezpieczeństwo załadunku poprzez możliwość przeprowadzenia procesu ładowania i rozładunku z przodu naczepy. Możliwość przedłużenia o 5.500 mm oraz zainstalowanie osi skrętnych hydraulicznie umożliwia manewrowanie naczepą w najtrudniejszych warunkach. Zastosowana w modelu K.SLL 2 szczególna technologia podwozia oraz jej solidna konstrukcja zapewniają bezpieczeństwo transportu ciężkich ładunków oraz towarów specjalnych. Pojazd wyposażony jest w możliwą do zdemontowania podłogę z twardego drewna, która umożliwia transport owalnych ładunków. Bezpieczeństwo gwarantują oferowane w wyposażeniu standardowym gniazda pod kłonice /6 x 2/ oraz 34 pierścienie mocujące o wytrzymałości do 13 ton. Dodatkowe zalety, to m.in. automatyczny system wyrównywania przy 15 km/h. Łabędzia szyja o nośności 18 ton oraz platforma mogą zostać odłączone w czasie krótszym niż 50 sekund, dzięki zastosowanym systemom hydraulicznym. Ułatwiają także załadunek i rozładunek z przodu. Ponadto oferowane są 7x2 sztuki wsporników na poszerzenia boczne o długości 225 mm ze stali ocynkowanej oraz 2x2 zamki kontenerowe w dodatkowej opcji wyposażenia, dodatkowo rozszerzające możliwości transportu zróżnicowanych ładunków. Naczepa niskopodwoziowa 3-osiowa K.SLA 3 z możliwością przedłużenia przekracza wszelkie dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie i zapewnia wysoką jakość transportu ciężkich ładunków. Dzięki trzystopniowemu poszerzaniu oraz siedmiu różnym opcjom zastosowanych przesuwnych ramp najazdowych naczepa zwiększa elastyczność użytkowania i pozwala zmniejszyć czas przestojów. Według producenta, wyposażony w dodatkowe funkcje zabezpieczające pojazd zapewnia maksymalne możliwości manewrowania w najtrudniejszych warunkach. Naczepa K.SLA 3 R została zaprojektowana z myślą o wydajnym i elastycznym transporcie ładowarek kołowych, kombajnów oraz wywrotek. Pojazd posiada dwie pary muld na koła, które wbudowane są w ramę zewnętrzną. Dla zwiększenia elastyczności naczepa posiada platformy nad muldami i tym samym może zostać przebudowana na płaską platformę w celu przewiezienia innego rodzaju ciężkich ładunków. Dodatkowe zalety: wgłębienie dla ramienia koparki w tylnej części; platforma przedłużana o 3.500 mm lub 6.000 mm; przenośne tylne rampy z aluminium (wysokość 2.400 mm, szerokość 600 mm, nośność 32 tony); wysokiej jakości podwozie ze stali S700 MC. Z kolei naczepa niskopodwoziowa 8-osiowa K.SLH 8 sterowana hydraulicznie o ładowności 130 ton została zaprojektowana do transportu każdego rodzaju ciężkich ładunków. Projekt obejmuje zastosowanie łabędziej szyi o udźwigu 34 ton i zawieszenia hydraulicznego. Ponadto naczepa K.SLH 8 umożliwia efektywne i bezpieczne rozmieszczenie ładunku. Osie sterowane hydraulicznie pozwalają na zachowanie maksymalnej zwrotności na trudnych zakrętach oraz przedłużają wydajność i żywotność opon. Dzięki możliwości przedłużenia o 18 m naczepa K.SLH 8 jest rozwiązaniem polecanym do przewozu ekstremalnie ciężkich ładunków. Pojazd jest wyposażony w liczne systemy zabezpieczeń, m.in. w 3x2 pierścienie zabezpieczające na łabędziej szyi i 9x2 pierścienie zabezpieczające na platformie, o bardzo wysokiej wytrzymałości na uciąg . Posiada również 8x2 gniazd pod kłonice i 2x2 wysuwane tablice ostrzegawcze. Dodatkowe zalety: 9x2 wsporniki na poszerzenia boczne; wysuwane do długości 230 mm, ze stali ocynkowanej; hydrauliczne, przesuwne rampy najazdowe (4.000 x 800 mm); automatyczny system wyrównywania przy 15 km/h. W ostatnich latach Kässbohrer bardzo rozwinął ofertę platform do transportu gabarytów. W portfolio firmy pojawiła się cała rodzina platform zarówno do ciągników standardowych jaki i pod niskie siodło - mega. Fabryka oferuje naczepy zarówno o stałej długości jaki i pojazdy rozsuwane o 6.900 mm do przewozu długich ładunków gabarytowych . Pojazdy te wyróżniają się na tle konkurencji zarówno wysoką jakością wykonania jak i wytrzymałością na ciężką prac, do której zostały stworzone . Szeroki zakres opcji pozwala na zbudowanie pojazdu wg indywidualnych potrzeb przewoźników, co w tym segmencie transportu jest szczególnie ważne. Największą popularnością z rodziny platform cieszy się tzw. telemega K. SPAM , naczepa do transportu ładunków wysokich, szerokich oraz długich do ponad 20 m. Pojazd wyposażany jest opcjonalnie w poszerzenia po 225 mm z każdej strony oraz tylną oś skrętną. Dużą zaletą jest możliwość przewozu wszystkich typów kontenerów morskich, co zwiększa funkcjonalność pojazdu.

W kierunku większej wydajności

Nooteboom wprowadza na rynek najnowszą generację lekkich, rozciąganych, płaskich naczep dłużycowych, Teletrailer Longrunner Najnowsze tele-naczepy dysponują maksymalną ładownością 42,5 tony przy prędkości 80 km/h. Pojazdy dostępne są z dwoma lub trzema hydraulicznie sterowanymi osiami oraz z pojedynczą lub podwójnie rozciąganą podłogą ładunkową, o maksymalnej długości 30 m. LONGRUNNER nadaje się szczególnie do transportu długich ładunków samonośnych, takich jak konstrukcje stalowe i betonowe, ale także do transportu kontenerów. Według producenta to rozwiązanie zapewnia maksymalną wydajność transportu i minimalne koszty eksploatacji. Dzięki zastosowaniu stali najwyższej jakości uzyskano lekkie podwozie. Masa własna najlżejszej 2-osiowej tele-naczepy Longrunner wynosi tylko 7.300 kg. Longrunner jest standardowo wyposażany w hydraulicznie sterowane osie, z ręcznym sterowaniem dodatkowym i system ustawiania osi do jazdy na wprost ASA. Dzięki dużemu kątowi skrętu osi, wynoszącemu ponad 50 stopni, taka naczepa zapewnia większą wydajność transportu, mniejsze zużycie opon i dużą zwrotność. Nowa naczepa jest dostępna w różnych rozmiarach opon, w tym 245/70R17.5, 435/50R19.5, 275/70R22.5 i 385/65R22.5. Klient może wybrać osie SAF lub BPW oraz hamulce bębnowe lub tarczowe. Dla modelu Longrunner opracowano całkowicie nowe ściany przednie z certyfikatem TÜV. Dostępnych jest dziewięć wersji o różnych wysokościach, całkowicie zamkniętych lub z otwartą ramą u góry. Ściany te spełniają najwyższy standard na rynku (NEN-EN 12642 kod XL) i są wystarczająco mocne, aby zatrzymać co najmniej 50% ładowności – maksymalnie do 25 ton przy uderzeniu ładunku w ich tył. Do zalet Longrunner należy pojedyncze i podwójne rozciąganie (maks. 30 m), elektroniczne zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem za pomocą panelu Smartboard, znakomita zwrotność, dzięki hydraulicznemu sterowaniu osiami na obrotnicach (wszystkie osie są sterowane hydraulicznie, z dodatkowym sterowaniem ręcznym). Sterowanie osią podnoszoną Wabco lub Wabco Smartboard są dostępne jako opcja. Za pomocą panelu Smartboard można sterować różnymi funkcjami, takimi jak podnoszenie / opuszczanie, odczyty obciążenia osi, ustawianie drugiej wysokości jazdy, licznik przebiegu i obsługa osi podnoszonej. W zależności od typu naczepy i wybranej długości pokładu ładunkowego, konstrukcja pod ramą jest dostępna w różnych rozmiarach i wersjach. Do bezpiecznego i wygodnego przechowywania akcesoriów jak np. kliny pod koła i pasy lub łańcuchy, producent zapewnia różne warianty, takie jak otwarte przedziały i zamykane skrzynie na narzędzia ze stali nierdzewnej. Są one montowane pod podłogą ładunkową. W ramach wymiarów pokładu, na które zdecydował się klient, może on sam wybrać miejsce montażu otwartego schowka, skrzyni na narzędzia i / lub koła zapasowego. Do przechowywania kłonic naczepę Longrunner można wyposażyć w zdejmowane ocynkowane stojaki za ścianą przednią. W pozycji pionowej można przechowywać maksymalnie 26 kłonic. Alternatywnie, inny schowek na kłonice można zamontować pod podłogą ładunkową po lewej i prawej stronie. Longrunner jest standardowo wyposażany w światła obrysowe LED w bocznym profilu i można je opcjonalnie zamontować na sekcjach rozciągu. Tylne boczne światła obrysowe działają synchronicznie z miganiem kierunkowskazów i przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Tutaj Nooteboom przewiduje przyszłe regulacje dotyczące bocznych świateł obrysowych. – Longrunner to jest platforma należąca do lżejszych pojazdów, których zaletą jest korzystna relacja masy własnej, ceny i możliwości przewozowych – powiedział nam Marcin Szpojankowski, regionalny manager sprzedaży Nooteboom Polska. – Jest to naczepa bardziej uniwersalna, typowo drogowa, na dłuższe przebiegi. Ze względu na wyższe podwozie można ją wykorzystywać do przewozu np. ładunków dłużycowych, rur, czy niższych konstrukcji stalowych czy betonowych. W przeciwieństwie do naczep niskopodwoziowych do ciężkich zadań, w tym pojeździe stosowane są hamulce tarczowe i pojedyncze, szerokie koła. Modułowa konstrukcja takiej naczepy to ułatwienie dla producenta, który dysponuje podzespołami uniwersalnymi dla danej rodziny pojazdów. Korzyścią dla użytkownika jest ułatwienie w przypadku konieczności naprawy i wymiany jakichś części. Stosowane w konstrukcji profile niezamknięte są bardziej praktyczne, ze względu na utrzymanie antykorozyjne, zapewniające długowieczność konstrukcji. W przypadku profili zamkniętych problemem częściej jest korozyjne działanie wody i wilgoci, którą trudno wyeliminować.

Z pokładem stałym i rozsuwanym

Możliwość dopasowania pojazdów do potrzeb konkretnego nabywcy jest kluczowa dla Wieltonu. Z tego powodu ten producent oferuje zarówno naczepy z pokładem stałym, jak i rozsuwanym. Pojazdy niskopodwoziowe konstruowane są przede wszystkim z myślą o transporcie maszyn budowlanych i górniczych, maszyn rolniczych oraz różnego rodzaju elementów konstrukcyjnych i prefabrykatów. Wytrzymała i sprawdzona konstrukcja naczep sprawdza się w długoterminowej eksploatacji, zachowując przy tym znakomite własności trakcyjne. Wielton produkuje od 2016 r. naczepy i przyczepy niskopodwoziowe w nowej linii Load Master, które służą do przewozu maszyn i urządzeń o wymiarach ponadgabarytowych. Pojazdy te produkowane są w wariancie trzy- i czteroosiowym oraz z ramą stałą lub rozsuwaną w zależności od wielkości i masy przewidzianego ładunku. Spośród naczep z ramą nierozsuwaną, w ofercie Wieltonu dostępne są dwa modele.: NJ3M2 i NJ4M2. Pojazdy te charakteryzują się niską masą własną, od 8,4 t, uzależnioną od wersji wyposażenia, a konstrukcyjna dopuszczalna masa całkowita wynosi 48 t lub 58 t w zależności od liczby osi. W przypadku ram rozsuwanych, Wielton oferuje dwa modele NJ3RM2 i NJ- 4RM2, których długość może być zwiększona o 4 m. Masa własna pojazdów zaczyna się od 11,3 t. W obu typach naczep niskopodwoziowych stosowane są osie i zawieszenia SAF, najazdy jedno- i dwuczęściowe z możliwością wyboru rodzaju wypełnienia oraz wspomagania otwierania. Podłogi, o grubości 50 mm, wykonywane są z twardego drewna. Rodzinę pojazdów niskopodwoziowych z linii Load Master uzupełniają przyczepy niskopodwoziowe z obrotnicą w wersji 3- i 4-osiowej. Przyczepy mogą współpracować z samochodami ciężarowymi oraz traktorami rolniczymi. Bazowym materiałem, z którego zbudowane są pojazdy niskopodwoziowe Wieltonu, jest stal konstrukcyjna drobnoziarnista o wysokiej wytrzymałości 700 MPa.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.