Wiadomości z rynku

poniedziałek
23 grudnia 2024

Produkcja w zawieszeniu, sprzedaż i serwis działają

Jak reagują na obecne utrudnienia firmy z branży motoryzacyjnej
3 kwietnia 2020

Scania wstrzymała pracę w większości europejskich zakładów produkcyjnych

Fot. Scania

Mercedes-Benz Trucks, FUSO i Daimler Buses podejmują wszelkie możliwe starania, aby nadal zaopatrywać klientów w części zamienne i świadczyć usługi serwisowe, wszędzie tam, gdzie jest to organizacyjnie możliwe

Fot. Daimler

Tak jak się spodziewano, z powodu panującej epidemii, przedsiębiorstwa produkcyjne, także w branży motoryzacyjnej, zawieszają produkcję. Jedną z przyczyn są zakłócenia w łańcuchu dostaw. Ogłosiły to m.in. CNH Industrial, PACCAR, Scania, Bridgestone, Volkswagen. Firmy zajmujące się sprzedażą i serwisem starają się funkcjonować normalnie, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa.

CNH Industrial - dwutygodniowe zawieszenie montażu w Europie

Koncern CNH Industrial N.V. już 20 marca, ze względu na zakłócenia w łańcuchu dostaw spowodowane zagrożeniem chorobą COVID 19 w Europie zawiesił większość operacji montażu w swoich europejskich zakładach na okres dwóch tygodni. Zawieszenie to dotyczy zakładów spółki produkujących maszyny rolnicze i budowlane oraz pojazdy użytkowe i specjalne. Większość fabryk podzespołów funkcjonuje nadal, ale z mniejszą intensywnością oraz rygorystycznie przestrzegając zarządzeń krajowych służb sanitarno-epidemiologicznych, aby zapewnić dostawy do zakładów produkcyjnych spółki znajdujących się poza Europą. Europejskie magazyny części oraz większość placówek dealerskich również pozostaje otwarta, aby utrzymać niezakłóconą obsługę klientów.

PACCAR – zawiesona produkcja ciężarówek i silników

Firma PACCAR zawiesiła produkcję ciężarówek i silników w swoich fabrykach na całym świecie w okresie od 24 marca do 6 kwietnia 2020 r. Firma na bieżąco analizuje sytuację i dostosowuje swoje przyszłe działania. Jak zadeklarowali przedstawiciele firmy, PACCAR będzie niezmiennie zapewniać wsparcie posprzedażne swoim klientom, którzy dostarczają niezbędne usługi transportowe dla naszych społeczności.

Scania – wstrzymała produkcję w Europie

Scania wstrzymała pracę w większości europejskich zakładów produkcyjnych. Decyzja została podjęta z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw. – Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.

Bridgestone - tymczasowe spowolnienie produkcji w Europie

Spółka Bridgestone EMIA ogłosiła czasowe zamknięcie lub obniżenie produkcji w zakładach produkcyjnych w Europie. Fabryka Béthunewe Francji i zakład w Bari we Włoszech będą zamknięte do 6 kwietnia. Z kolei zakłady Bridgestone Bilbao, Puente San Miguel i Burgos w Hiszpanii, fabryka Lanklaar w Belgii, zakłady w Stargardzie i Poznaniu oraz w węgierskim mieście Tatabanya działają przy obniżonych mocach przerobowych. Wprowadzone zmiany mają na celu dostosowanie podaży i popytu na produkty Bridgestone, biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową. Spółka posiada wystarczający zapas produktów, by sprostać zapotrzebowaniu konsumentów, a centra dystrybucji, magazyny i zespoły ds. logistycznych będą stale realizować zamówienia. Spółka będzie na bieżąco monitorować sytuację. W zakładach, które kontynuują prace, Bridgestone wprowadza odpowiednie środki bezpieczeństwa zgodne z procedurami zapobiegającymi zagrożeniom w miejscach pracy.

Volkswagen – w Poznaniu przerwa do świąt

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Volkswagen Poznań wydłużyła czas przerwy w produkcji. o kolejny tydzień, do Świąt Wielkanocnych tj. 10 kwietnia. Marka reaguje tym samym na zmniejszone zapotrzebowanie rynku na lekkie samochody dostawcze jak również ryzyko braku płynności dostaw. Josef Baumert, Członek Zarządu marki VWN ds. produkcji i logistyki: ‒ W przypadku lekkich samochodów dostawczych sytuacja rozwija się analogicznie do segmentu samochodów osobowych oraz zakładów produkujących komponenty. Pomimo koniecznego wydłużenia przerwy w produkcji plany w zakresie ponownego uruchomienia zakładów biegną pełną parą. W tym celu na bieżąco i aktywnie wymieniamy się informacjami w koncernie. Dla nas zawsze na pierwszym planie będzie stało zdrowie naszych pracowników. Andreas Tostmann, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Produkcji i Logistyki: – Zdrowie naszych pracowników ma najwyższy priorytet. Zapewniamy, że po wznowieniu działalności produkcyjnej i logistycznej będą oni mogli wrócić do bezpiecznych miejsc pracy. Grupa zadaniowa pracuje nad kompleksowym pakietem środków. W tym kontekście wykorzystujemy również doświadczenia, które zdobyliśmy w Chinach, gdzie prawie wszystkie nasze zakłady już wznowiły produkcję, a rynek stopniowo wydaje się wracać do normy. Do tej pory nie było ani jednego przypadku zakażenia koronawirusem wśród naszych pracowników w Chinach.

Serwisy Volvo Trucks pracują bez zmian

W autoryzowanych serwisach samochodów ciężarowych Volvo Trucks dostawy części, przeglądy okresowe i naprawy realizowane są zgodnie z planem. W dobie rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 mechanicy i klienci stosują się do wzmożonych środków ostrożności. – Sprawdzamy na bieżąco, jak wygląda praca w poszczególnych serwisach. Są punkty, które mają tyle samo obowiązków, co przed pandemią koronawirusa COVID-19. Takie, które tej pracy mają nieco mniej. I takie, gdzie paradoksalnie jest jej więcej – informuje Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks Poland. Dzięki zaawansowanym narzędziom telematycznym i diagnostycznym mechanicy Volvo Trucks są w stanie zdalnie monitorować stan samochodów ciężarowych, a także planować i przygotowywać wizytę w serwisie. – W czasie pracy organizowane są przerwy, w trakcie których przeprowadza się dezynfekcję pomieszczeń. Nasi mechanicy mają dostęp do odpowiednich środków zabezpieczających, zobowiązani są także do zachowania bezpiecznej odległości w kontaktach z klientami i kierowcami – wylicza Wilhelm Rożewski. W tej chwili Volvo Trucks nie ma też problemów z łańcuchem dostaw. Wszystkie potrzebne części do samochodów ciężarowych są na bieżąco zamawiane i dostarczane, a prace realizowane w terminie. – Liczymy się oczywiście z tym, że mogą powstać zatory czy opóźnienia. Taka sytuacja nie miała jednak dotychczas miejsca. Tak długo, jak części będą przychodziły do nas planowo, wszystkie naprawy i przeglądy będą realizowane zgodnie z założeniami – zapewnia W. Rożewski. Pracuje także biuro Volvo Trucks Poland. Pracownicy swoje zadania realizują w systemie rotacyjnym: w wybrane dni są dostępni na miejscu, a w pozostałe pracują zdalnie.

Daimler Trucks & Buses też utrzymuje pracę swojej sieci serwisowej

Mercedes-Benz Trucks, FUSO i Daimler Buses podejmują wszelkie możliwe starania, aby w obecnej sytuacji nadal zaopatrywać swoich klientów w części zamienne i świadczyć usługi serwisowe. Wszędzie tam, gdzie jest to organizacyjnie możliwe ‒ zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawnymi i urzędowymi. ‒ Dążymy do realizacji jasno wytyczonego celu, jakim jest utrzymanie w całej Europie pracy sieci nawet trzech tysięcy punktów serwisowych ‒ informują porzedstawiciele firmy. ‒ Opracowywane są odpowiednie plany dla zakładów własnych i partnerskich. Poszczególne zespoły stawiają na pragmatyczne i nieskomplikowane rozwiązania, które umożliwią utrzymanie ruchu pojazdów naszych klientów oraz ich zaopatrzenia w części zamienne. Jednocześnie firma podejmuje wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia ochrony klientom i pracownikom w placówkach serwisowych, które pozostają otwarte.

Inter Cars – pracują z zachowaniem procedur bezpieczeństwa

Inter Cars poinformował, że mimo ogólnej sytuacji w kraju związanej z koronawirusem, jest do dyspozycji klientów. Filie Inter Cars pracują i realizują zlecenia w całej Polsce. Wszystkie procesy realizowane są na bieżąco z zachowaniem wszelkich przewidzianych procedur bezpieczeństwa, a dostawy towarów nie są zagrożone. Pracownicy Inter Cars zostali wyposażeni we wszelkie narzędzia i środki ochrony zdrowia podnoszące bezpieczeństwo ich oraz klientów. Szczególną ochroną objęci zostali kierowcy i kasjerki. Każdy jest wyposażony w środki odkażające, gumowe rękawiczki oraz maseczki ochronne, a każda filia otrzymała wsparcie ze strony biura głównego Inter Cars w Czosnowie. Inter Cars niezmiennie zachęca również klientów do korzystania z Katalogu Online, programu służącego do wyszukiwania i zamawiania części do samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli. Dzięki niemu, korzystając z wyszukiwarki VIN, z łatwością znaleźć można części do każdego pojazdu. Program umożliwia też szybką wycenę naprawy oraz określa jej koszty. W dobie kryzysu największym atutem programu jest możliwość zamawiania części praktycznie z każdego miejsca na świecie o dowolnej porze dnia i nocy. Dzięki temu bez wychodzenia z domu, bez narażania siebie i innych na dodatkowe niebezpieczeństwo związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, warsztat może nadal obsługiwać klientów, mając gwarancję, że zamówione towary dotrą na czas.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.