Wersja końcowa eCascadia, napędzana silnikiem o mocy 730 KM, ma dysponować zasięgiem 400 km
Fot. Freightliner
eM2 będzie osiągał moc 480 KM i zasięg 370 km
Fot. Freightliner
Mając na uwadze wprowadzenie na rynek w końcu 2021 r. eCascadii i eM2 Freighliner intensyfikuje testy w warunkach rzeczywistych. Sześć 40-tonowych pojazdów eCascadia i dwa 13-tonowe eM2 są w eksploatacji u klientów z Ameryki Północnej. Dołączyły one do 30 eTrucków Freighliner będących w eksploatacji od 2018 r. W sumie 14 klientów działających w rożnych sektorach gospodarczych eksploatują te ciężarówki elektryczne przez okres 22 miesięcy. Podczas testów w rzeczywistych warunkach operacyjnych sprawdzane są m.in. zasięg, godziny dostępnej pracy na jednym ładowaniu, wymagania dotyczące ładowania i trwałości.
Duża moc i… średni zasięg
Wersja końcowa eCascadia, napędzana silnikiem o mocy 730 KM, ma dysponować zasięgiem 400 km i szybkością ładowania 80%, odpowiadającą 330 km, w ciągu 90 min. Jak na potrzeby transportu długodystansowego ten parametr nie powala, natomiast w regionalnych przewozach może już wystarczać. Natomiast eM2 będzie osiągał moc 480 KM, zasięg 370 km i szybkość ładowania 80% (na 300 km), w ciągu 60 min. Te dwa modele reprezentują kolejny poziom zaawansowanej energii elektrycznej, poparty doświadczeniem i wiedzą Freightliner i Daimler. Jak zapewnia producent, elektryczne pojazdy zmniejszą emisję i poprawią realny koszt posiadania klientów (RCO).
Do transportu regionalnego i lokalnego
eCascadia, zbudowana na najlepiej sprzedającej się platformie samochodowej klasy 8 w Ameryce Północnej, jest ciężkim ciągnikiem samochodowym zaprojektowanym do dystrybucji lokalnej i regionalnej, zaś eM2 powstał w oparciu o jedną z najbardziej popularnych średnich ciężarówek w Ameryce Północnej, jako pojazd do lokalnej dystrybucji, odbioru i dostawy, dostawy żywności i napojów oraz zastosowań logistycznych ostatniej mili. Freightliner zaoferuje rozwiązania i wsparcie dotyczące całego ekosystemu e-mobilności. Dlatego przewodzi inicjatywie opracowywania standardów i infrastruktury ładowania pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Przynależność do Daimler Trucks North America oznacza, że Freightliner jest w stanie wykorzystać globalną wiedzę inżynieryjną marki Daimler do wprowadzenia na rynek praktycznej, zmieniającej grę technologii. W ramach światowej elektryfikacji pojazdów użytkowych Daimler dostarcza już takie pojazdy, jak Fuso eCanter, w pełni elektryczną, lekką ciężarówkę, produkowaną już seryjnie. eActros Mercedes-Benz rozpoczął testy aplikacji dystrybucyjnych wśród klientów w Europie.