Wiadomości z rynku

wtorek
29 kwietnia 2025

Elektryczne Freighliner’y wkrótce w seryjnej produkcji

eCascadia i eM2 testowane w warunkach rzeczywistych
20 kwietnia 2020

Wersja końcowa eCascadia, napędzana silnikiem o mocy 730 KM, ma dysponować zasięgiem 400 km

Fot. Freightliner

eM2 będzie osiągał moc 480 KM i zasięg 370 km

Fot. Freightliner

Mając na uwadze wprowadzenie na rynek w końcu 2021 r. eCascadii i eM2 Freighliner intensyfikuje testy w warunkach rzeczywistych. Sześć 40-tonowych pojazdów eCascadia i dwa 13-tonowe eM2 są w eksploatacji u klientów z Ameryki Północnej. Dołączyły one do 30 eTrucków Freighliner będących w eksploatacji od 2018 r. W sumie 14 klientów działających w rożnych sektorach gospodarczych eksploatują te ciężarówki elektryczne przez okres 22 miesięcy. Podczas testów w rzeczywistych warunkach operacyjnych sprawdzane są m.in. zasięg, godziny dostępnej pracy na jednym ładowaniu, wymagania dotyczące ładowania i trwałości.

Duża moc i… średni zasięg

Wersja końcowa eCascadia, napędzana silnikiem o mocy 730 KM, ma dysponować zasięgiem 400 km i szybkością ładowania 80%, odpowiadającą 330 km, w ciągu 90 min. Jak na potrzeby transportu długodystansowego ten parametr nie powala, natomiast w regionalnych przewozach może już wystarczać. Natomiast eM2 będzie osiągał moc 480 KM, zasięg 370 km i szybkość ładowania 80% (na 300 km), w ciągu 60 min. Te dwa modele reprezentują kolejny poziom zaawansowanej energii elektrycznej, poparty doświadczeniem i wiedzą Freightliner i Daimler. Jak zapewnia producent, elektryczne pojazdy zmniejszą emisję i poprawią realny koszt posiadania klientów (RCO).

Do transportu regionalnego i lokalnego

eCascadia, zbudowana na najlepiej sprzedającej się platformie samochodowej klasy 8 w Ameryce Północnej, jest ciężkim ciągnikiem samochodowym zaprojektowanym do dystrybucji lokalnej i regionalnej, zaś eM2 powstał w oparciu o jedną z najbardziej popularnych średnich ciężarówek w Ameryce Północnej, jako pojazd do lokalnej dystrybucji, odbioru i dostawy, dostawy żywności i napojów oraz zastosowań logistycznych ostatniej mili. Freightliner zaoferuje rozwiązania i wsparcie dotyczące całego ekosystemu e-mobilności. Dlatego przewodzi inicjatywie opracowywania standardów i infrastruktury ładowania pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Przynależność do Daimler Trucks North America oznacza, że Freightliner jest w stanie wykorzystać globalną wiedzę inżynieryjną marki Daimler do wprowadzenia na rynek praktycznej, zmieniającej grę technologii. W ramach światowej elektryfikacji pojazdów użytkowych Daimler dostarcza już takie pojazdy, jak Fuso eCanter, w pełni elektryczną, lekką ciężarówkę, produkowaną już seryjnie. eActros Mercedes-Benz rozpoczął testy aplikacji dystrybucyjnych wśród klientów w Europie.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.