Zaprojektowano muskularne nadwozie z mocno zarysowanymi błotnikami
Fot. Peugeot
Z elektrycznym napędem o mocy 100 kW (136 KM) auta ma dysponować zasięgiem 320 km
Fot. Peugeot
W spektakularnie zaprojektowanym wnętrzu znajdujemy najnowszą generację i-Cockpit 3D
Fot. Peugeot
W polskich salonach pojawił się nowy SUV – Peugeot 2008. Auto o wymiarach typowych dla SUV- przyciąga uwagę stylem, który wyróżnia je na tle innych samochodów. Jest to zupełnie nowa konstrukcja, zbudowana na modułowej platformie CMP. Platforma CMP, która dopełnia gamę platform Grupy PSA i jest przeznaczona do samochodów segmentów B i B+ to globalna, modułowa, lekka, aerodynamiczna oraz przystosowana do elektryfikacji i najnowszych technologii z zakresu systemów wspomagania prowadzenia baza do projektowania pojazdów Grupy PSA Peugeot 2008 jest bogato wyposażony w najnowocześniejsze technologie z nową generacją Peugeot i-Cockpit® 3D, który zapewnia efekt immersji, oraz nowymi systemami wspomagania prowadzenia. Nabywcy mają wybór pomiędzy trzema różnymi rodzajami napędu: elektrycznym (dostępny na polskim rynku od drugiej połowy 2020 roku), benzynowym i wysokoprężnym.
W nowych wymiarach
Zmieniono wymiary zewnętrzne: długość +14,1 cm, szerokość +3 cm, wysokość pozostała bez zmian, rozstaw osi zwiększony o prawie 7 cm. Zmienione proporcje dały możliwość osiągnięcia bardziej agresywnego wyglądu. Charakterystyczne są światła przednie z sygnaturą świetlną (wprowadzoną do gamy wraz z modelem 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Zastosowano lampy ECO Led oraz Full LED, aby ujednolicić wygląd gamy nowego Peugeota 2008. Charakterystyczne tylne światła, w kształcie trzech pazurów lwa, posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. W spektakularnie zaprojektowanym wnętrzu znajdujemy najnowszą generację i-Cockpit 3D, czyli innowacyjną koncepcję stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (taka sama jak w większych modelach 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy ( 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D, wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Silniki i skrzynie biegów
- Silniki PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o pojemności 1,2 l i mocach 100, 130 KM oraz 155 KM.
- Silnik BlueHDi (o mocy 100 oraz 130 KM) nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6 (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class.
- Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapowiada erę elektryfikacji marki Peugeot, z akumulatorem trakcyjnym o mocy 50 kWh i zasięgiem 320 km wg procedury WLTP.
- Skrzynia biegów EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW, dobrze znana z innych modeli marki, wyposażona w dźwignię zmiany biegów Shift and Park by wire.
Nowe technologie
- Pakiet Drive Assist, unikatowy w tym segmencie i składający się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go. Dzięki temu połączeniu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje się w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego, dzięki adaptacyjnemu tempomatowi.
- System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jak i pedałami przyspieszenia i hamulca.
Cała gama
Dostępne są cztery wersje wyposażenia (Active / Allure / GT Line / GT) oraz sześć układów napędowych. Podstawowa wersja to jednostka benzynowa PureTech o mocy 100 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera w wyposażeniu m.in. klimatyzację manualną oraz kolorowy ekran dotykowy 7” z radiem i Bluetooth oraz pakiet systemów wspomagania prowadzenia. Cena: od 79 900 zł (sugerowana cena detaliczna brutto w Polsce, zawierająca podatek VAT). Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wersja GT Line nawiązuje do samochodów typu GT i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 18” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium. Wieńcząca gamę wersja GT o mocy 155 KM w wersji spalinowej i 136 KM w wersji elektrycznej to samochód w pełni wyposażony, który nie pozostawia już dużych możliwości doposażenia, zawierając wyposażenie standardowe na poziomie samochodów marek premium.