Po 56 latach naczepa niskopodwoziowa SCHEUERLE wraca na drogę; dzięki trwałej podstawowej strukturze można ją było przywrócić praktycznie do pierwotnego stanu
Fot. Roland Schöni / FLAG
Zespół remontowy odrestaurował również ciągnik siodłowy, Saurer D330BN 4x4, który został zbudowany w 1981 roku, a także dawny ładunek - koparkę gąsienicową Link-Belt wyprodukowaną w 1966 roku
Fot. Roland Schöni / FLAG
W latach 1964–2000 E. Flückiger AG do transportu maszyn budowlanych używał przyczepy niskopodłogowej SCHEUERLE. W pełni odnowiony, solidny pojazd niskopodwoziowy jest nadal w ruchu 56 lat później i pokazuje, jak trwała i solidna jest jego konstrukcja. W 1964 r. Fritz Flückiger, ówczesny szef E. Flückiger AG (FLAG) z siedzibą w Rothrist w szwajcarskim kantonie Argowii, kupił przyczepę niskopodwoziową T3641L od SCHEUERLE, obecnie spółki zależnej Transporter Industry International Group (grupa TII). W tym czasie FLAG specjalizowała się w handlu i recyklingu złomu żelaznego, a także w pracach ziemnych. Pojazdem z zakładu produkcyjnego w Pfedelbach szwajcarska firma transportowała pojazdy budowlane. Do 2000 roku naczepa niskopodwoziowa niezawodnie spełniała swoje zadanie w trudnej codziennej branży budowlanej i utylizacji odpadów.
Na emeryturze
Po 36 latach Heinrich „Heini” Flückiger - syn Fritza Flückigera, który tymczasem przejął kierowanie FLAG - wysłał solidny pojazd na zasłużoną emeryturę. Naczepę zaparkowano w bezpiecznym miejscu w magazynie w Rothrist. Przez długi czas właściciel marzył o przywróceniu pojazdu do dawnej świetności, jednak zarządzanie firmą, która urosła do 85 pracowników, uniemożliwiło przedsiębiorcy podjęcie działań naprawczych.
Urodzinowa niespodzianka
Dwie córki Heini Flückigera wiedziały o wielkim pragnieniu ojca, aby przywrócić całemu zestawowi dawną świetność. Na urodziny na początku roku one - wraz z pracownikami LGR - dały mu wyjątkowy prezent. Podczas gdy Flückinger wyjeżdżał na dłuższy urlop, córki zmobilizowały specjalistów we własnych warsztatach firmy, gdzie przyczepa została całkowicie odnowiona, a właściwie przywrócona do stanu, w jakim znajdowała się w momencie pierwszej dostawy. Zespół remontowy odrestaurował również ciągnik siodłowy, Saurer D330BN 4x4, który został zbudowany w 1981 roku, a także dawny ładunek - koparkę gąsienicową Link-Belt wyprodukowaną w 1966 roku. Teraz przyczepa, ciągnik i pojazd budowlany są gotowe do następnej trasy. Heini Flückinger planuje regularnie uczestniczyć w wydarzeniach dla weteranów pojazdów użytkowych, aby zaprezentować swoją własną historyczną kombinację pojazdów. Pierwszym ma być Weiach Historik - spotkanie poświęcone historycznym maszynom budowlanym i wywrotkom, organizowane w dniach 23 i 24 maja 2020 r.