13-kilometrowy odcinek S7 Płońsk - Czosnów na odcinku od węzła Siedlin do węzła Załuski powstanie w miejscu obecnej DK7
Fot. GDDKiA
Źródło: GDDKiA
Rozpoczęto budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów o długości 18,7 km. GDDKiA wybrała też najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę trzeciego, ostatniego odcinka S7 Płońsk – Czosnów.
Na odcinku od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas). Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów przy jezdni w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa.
Na granicy Małoszowa i Giebułtowa w gminie Książ Wielki powstanie najdłuższa na tym odcinku estakada (ponad 600 m), która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt. Przebudowana zostanie istniejąca sieć dróg, powstaną drogi dojazdowe obsługujące tereny przyległe do pasa drogowego.
Prace projektowe i roboty, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka Moczydło - węzeł Miechów, powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Umowa na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 została podpisana z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. w kwietniu 2020 r. Koszt prac wynosi 752.929.281 zł. Z kolei oferta konsorcjum firm, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę S7 Płońsk - Czosnów na odcinku od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła).
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice.
Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną.