Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Ogniwa paliwowe napędzą ciężarówki

Daimler Truck AG tworzy nową spółkę Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG
24 lipca 2020

Na stanowiska dyrektorów zarządzających nowej spółki zostają powołani dr Andreas Gorbach i prof. dr Christian Mohrdieck

Fot. Daimler Truck AG

Daimler Truck AG czyni kolejny przełom na drodze do seryjnej produkcji systemów ogniw paliwowych. Powstanie spółki Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG stworzyło teraz organizacyjne i prawne ramy dla połączenia wszystkich działań koncernu w dziedzinie ogniw paliwowych.
Na stanowiska dyrektorów zarządzających nowej spółki zostają powołani dr Andreas Gorbach (45 l.) i prof. dr Christian Mohrdieck (60 l.). Obydwaj mają szerokie doświadczenie w zakresie napędów konwencjonalnych i alternatywnych, zwłaszcza systemów ogniw paliwowych. Od początku maja tego roku dr Gorbach już pełni funkcję kierowniczą, odpowiadając za wszystkie kwestie związane z ogniwami paliwowymi w Daimler Truck AG. Będzie kontynuował to zadanie na nowym, dodatkowym stanowisku dyrektora zarządzającego Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG. Prof. dr Christian Mohrdieck jest od 2003 roku szefem działu rozwoju ogniw paliwowych w koncernie Daimler oraz dyrektorem zarządzającym obecnej jednostki rozwoju ogniw paliwowych Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, która zostanie przydzielona do nowo powstałej spółki zależnej.

W kooperacji z Volvo

W kwietniu bieżącego roku Daimler Truck AG i Volvo Group zawarły wstępne, niewiążące porozumienie o utworzeniu nowej spółki joint venture, której celem jest rozwój systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzenie do produkcji seryjnej oraz sprzedaż do zastosowań w ciężkich pojazdach użytkowych i w innych obszarach, na przykład zastosowań stacjonarnych. Spółka Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG ma zostać w przyszłości przekształcona w tę planowaną spółkę joint venture. Volvo Group nabędzie 50 procent udziałów wspólnej firmy. W planach Daimler Truck AG i Volvo Group jest zaoferowanie w drugiej połowie dekady produkowanych seryjnie ciężkich pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do wymagającego i ciężkiego transportu dalekobieżnego.

Ogniwa w ciężkim transporcie

– Ogniwo paliwowe ma kluczowe znaczenie, jako neutralne pod względem emisji CO2 rozwiązanie dla samochodów ciężarowych w ciężkim transporcie dalekobieżnym – mówi Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG. – Jesteśmy o tym przekonani zarówno my, jak i nasz przyszły partner we wspólnym przedsięwzięciu – Volvo Group. Jesteśmy zdeterminowani, aby wspólnie zająć się rozwojem i seryjną produkcją ogniw paliwowych oraz podejmujemy energicznie wszelkie niezbędne przygotowania do planowanego wspólnego przedsięwzięcia. Utworzenie spółki Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG to bardzo ważne wydarzenie dla naszej firmy, ponieważ ta nowa spółka córka ma bezpośrednio poprzedzać spółkę joint venture. Skupimy w niej naszą ogromną wiedzę i niezwykle bogate doświadczenie z kilkudziesięciu lat prac rozwojowych koncernu Daimler nad ogniwami paliwowymi – oraz połączymy je z odpowiednim know-how w segmencie samochodów ciężarowych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.