Michelin rozszerza ofertę opon ciężarowych przeznaczonych do transportu na średnich dystansach. Gama X Multi powiększa się o cztery nowe opony wyróżniające się większą nośnością oraz uniwersalnym zastosowaniem.
X Multi to wszechstronne opony ciężarowe zaprojektowane z myślą o firmach transportowych operujących na średnich dystansach na drogach regionalnych i krajowych. Obniżają one koszt użytkowania na kilometr oraz, jak zapewnia producent, zapewniają przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki wprowadzeniu najnowszych opatentowanych technologii opony z tej gamy umożliwiają pokonywanie znacznie większych odległości (przebieg wyższy do 30 procent).
Teraz pojawiły się dwie całkowicie nowe opony o zwiększonej nośności – X Multi HLZ oraz X Multi HLT, a także dodatkowy rozmiar 315/80R22,5 dla opony X Multi Z oraz X Multi D.
Nowe opony X Multi HLZ oraz X Multi HLT są odpowiedzią na zapotrzebowanie firm transportowych, które potrzebują ogumienia wytrzymałego na znacznie większy nacisk – np. w przypadku ciągników wyposażonych w dźwigi oraz naczep z osiami tandemowymi – a jednocześnie wszechstronnego i trwałego, co jest charakterystyczne dla serii X Multi. Korzyści te są teraz dostępne również dla użytkowników opon 315/80R22,5, których rozmiar stanowi znaczną część całkowitego popytu.
Zwiększona ładowność ciągników i przyczep
Michelin X MULTI HLZ to opona o rozmiarze 385/65R22,5 przeznaczona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów użytkowych do pozyskiwania drewna (ciągniki z naczepą oraz ciężarówki z przyczepą), które wyposażono w dźwigi.
Nowa konstrukcja opony umożliwiła zwiększenie nośności do 10 ton na oś, jednocześnie pozwalając na wzrost przebiegu o 30 proc. w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Nowy bieżnik opony X Multi HLZ został zaprojektowany z myślą o wszystkich typach dróg powszechnie spotykanych w średniodystansowym transporcie krajowym. Dzięki specjalnej mieszance oryginalne rowki bieżnika są mniej głębokie, a jednocześnie pozwalają na większy przebieg.
Michelin X MULTI HLZ to opona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów do pozyskiwania drewna, które wyposażono w dźwigi
Fot. Michelin
X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów (przyczep z dwuosiowym podwoziem), które coraz częściej zastępują przyczepy trójosiowe. Opona jest w stanie udźwignąć ekwiwalent dodatkowej tony na oś . W bieżniku wykorzystano technologie REGENION i CARBION zapewniające dłuższą żywotność (do 25 proc. dodatkowego przebiegu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji) oraz mniejsze opory toczenia.
X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów
Fot. Michelin
Gama X Multi dla większej grupy klientów
Gama X Multi, która do tej pory obejmowała głównie opony w rozmiarze 315/70R22,5, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie rynkowe została rozszerzona o wersję 315/80R22.5.
Opona X Multi Z w nowym rozmiarze na osie sterujące pozwala na 15-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. W konstrukcji wykorzystano technologie Michelin REGENION, FORCION i INFINICOIL.
Gama X Multi została rozszerzona o wersję 315/80R22.5
Fot. Michelin
X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji. W bieżniku zastosowano technologię REGENION oraz karkas w technologii POWERCOIL.
X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji
Fot. Michelin
Osiągi i wszechstronność przez cały okres użytkowania
Wszystkie opony Michelin X Multi posiadają symbol 3PMSF, który wskazuje na bardzo dobrą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Jak zapewnia producent, nawet z częściowo zużytym bieżnikiem – zaledwie 2 mm pozostałej głębokości – opona X Multi nadal zachowuje wszystkie właściwości ogumienia z oznaczeniem 3PMSF.
Podobnie jak wszystkie opony ciężarowe tej marki, opony X Multi można pogłębiać i bieżnikować. Wydłużona żywotność opon zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym pozwala operatorom ciężarówek zmniejszyć zarówno koszty eksploatacji, jak i wpływ na środowisko, jednocześnie korzystając z maksymalnego potencjału swojego ogumienia.
Osiągi gwarantowane przez opatentowane technologie Michelin
REGENION – samoregenerujący się bieżnik opony, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki, zapewniające przyczepność w każdych warunkach przez cały okres użytkowania.
INFINICOIL – stalowy kord nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony nie tylko poprawia wytrzymałość w trudnych warunkach użytkowania, ale także zmniejsza opory toczenia i wydłuża żywotność opony.
POWERCOIL – technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji wyjątkowo wytrzymałego stalowego kordu o mniejszej masie, co pozwala produkować lżejsze opony generujące mniejsze opory toczenia przy zachowaniu ich trwałości.
DURACOIL – nowa konstrukcja stopki, w której zastosowano szczególnie wytrzymały nylon, wzmacniający dolną część ściany bocznej opony i ułatwiający bieżnikowanie.
FORCION – nowy materiał wykonany z innowacyjnego środka chemicznego; zwiększa wytrzymałość mieszanki zastosowanej na boku opony, zapewniając jej długą żywotność i odporność na otarcia i przecięcia.