DAF Trucks Polska pokazał nam dzisiaj (poniedziałek, 12 października)
nową wersję modelu XF FAW, o dużej zwrotności. Czteroosiowe podwozie 8x4
wyposażono w tylną oś potrójną, z pneumatycznym zawieszeniem i skrętną osią
wleczoną. Automatyczny, elektro-hydrauliczny mechanizm podnoszący
umożliwia podnoszenie i opuszczanie tylnej osi prowadzącej i/lub wleczonej,
przy prędkości co najmniej 4 km/h. Zaprezentowany na torze off-roadowym
koło Mszczonowa pojazd (z kontenerem) o rozstawie osi 4,55 m potrafi
zawrócić w kole o średnicy około 5 m mniejszej niż np. klasyczna wywrotka
8x4, czego mogliśmy doświadczyć podczas prób na wyznaczonej „ósemce”
między pachołkami. W przypadku wariantu podwozia o rozstawie osi 4,05 m
zwrotność jest jeszcze lepsza. Maksymalna techniczna masa takiego pojazdu
wynosi 43 tony, a zestawu z przyczepą – aż 80 t. Nowy DAF będzie polecany
m.in. do obsługi ciasnych miejsc na budowach.
XF 8x4 w nowym wariancie okazuje się znacznie zwrotniejszy niż
klasyczne ciężarówki tego typu
Fot. ZM