Vos Logistics, jeden z wiodących dostawców usług logistycznych w Holandii, zainstalował osiem paneli słonecznych SolarOnTop na dachu jednej ze swoich naczep. Ten system fotowoltaiczny, opracowany przez firmę IM Efficiency, będzie dostarczał zieloną energię elektryczną do ciężarówki i jej wyposażenia.
W poprzednim projekcie pilotażowym w 2018 roku Gehlen Schols Logistics, we współpracy z Vos Logistics, uzyskał pozytywne wyniki z urządzeniem SolarOnTop powiązanym z ciężarówką z silnikiem diesla. Tym razem naczepa jest sprzężona z ciągnikiem na gaz (LNG).
Tym razem naczepa jest sprzężona z ciągnikiem zasilanym gazem (LNG)
Źródło: franceroutes.fr
Energia z nieba
SolarOnTop dostarcza czystą energię elektryczną do ciężarówki i naczepy, kompensując w ten sposób energię elektryczną normalnie wytwarzaną przez alternator, w szczególności do wtrysku paliwa, zarządzania silnikiem i klimatyzacji. Zmniejsza to obciążenie silnika, jednocześnie oszczędzając paliwo, gdy pojazd jest w ruchu.
Kiedy kierowca odpoczywa w kabinie, SolarOnTop ładuje akumulator ciężarówki, zapobiegając kosztownym godzinom pracy na biegu jałowym. Dzięki temu kierowca może zaparzyć kawę, obejrzeć telewizję czy naładować laptopa, bez obawy, że nie będzie mógł ponownie uruchomić pojazdu. Urządzenia takie jak windy załadowcze i elektryczne wózki paletowe mogą być również ładowane przez SolarOnTop.
Można zaoszczędzić tysiące litrów paliwa
W poprzednich eksperymentach osiągnięto rocznie oszczędności od 2000 do 2500 litrów oleju napędowego na ciężarówkę, co odpowiada około 6 tonom CO2. Dzięki IM Efficiency, Vos Logistics ma na celu dalsze ulepszanie systemu, tak aby więcej ciężarówek mogło korzystać z tej technologii.
Dzięki systemowi plug and play SolarOnTop montuje się nieinwazyjnie na pojeździe w jeden dzień. Firma IM Efficiency opracowała platformę chmurową do monitorowania SolarOnTop, pokazującą dokładnie, ile czystej energii elektrycznej jest dostarczane do pojazdu.
Vos Logistics wkrótce wyposaży kolejną naczepę w system SolarOnTop i ma nadzieję, że pojawi się ich o wiele więcej.
Dzięki systemowi plug and play SolarOnTop montuje się nieinwazyjnie na pojeździe w jeden dzień
Źródło: franceroutes.fr