Wiadomości z rynku

piątek
8 listopada 2024

W pełni elektryczny Peugeot e-BOXER

Z parametrami ładunkowymi jak w wersji spalinowej
5 listopada 2020
Marka PEUGEOT przechodzi do kolejnego etapu elektryfikacji swojej gamy. W uzupełnieniu do nowego e-Experta przedstawia nowego e-BOXERA w wersji z napędem w 100% elektrycznym, z zerową emisją.
e-Boxer będzie dostępny w dwóch wersjach zasięgu, nawet do 340 km (zgodnie z protokołem WLTP), do wyboru: dwie pojemności akumulatora trakcyjnego 37 kWh i 70 kWh, cztery długości i trzy wysokości nadwozia. Ładowność sięga 1890 kg (w zależności od wersji), a przestrzeń ładunkowa 17 m3, identyczna jak w wersji spalinowej.
e-Boxer umożliwia wjazd bez ograniczeń do centrów miast, zachowując wszystkie cechy oryginalnego Boxera.
Biorąc pod uwagę, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja Boxera jest oczywistym wyborem. Producent poleca go m.in. małym firmom usługowym (budowlane, hydrauliczne, elektryczne itd.), a także np. administracji (szpitali, gmin itp.) poszukujących samochodu o zerowej emisji.

e-Boxer będzie dostępny w dwóch wersjach zasięgu, nawet do 340 km

Fot. Peugeot

Szeroka gama wersji nadwozia

Na bazie trzech rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych furgonów, dostępne w czterech długościach (L1, L2, L3 i L4) i trzech wysokościach (H1, H2 i H3), o ładowności sięgającej, w zależności od wersji, 1890 kg. e-Boxer jest również dostępny w wielu innych wersjach, z zabudowami na bazie: podwozia z pojedynczą kabiną (L2, L3 i L4), podwozia z przedłużoną kabiną (L3), platformy z kabiną (L3 i L4).

Mocny i wyróżniający się styl

e-Boxer zachowuje muskularny styl wersji spalinowych, ale można go z łatwością rozpoznać po oznaczeniach na nadwoziu: „e-Boxer” na tylnych drzwiach, emblemat „e” na przednich błotnikach. Gniazdo ładowania (zamiast klapki wlewu paliwa) znajduje się z lewej strony przy drzwiach kierowcy.
W wnętrzu - liczne schowki w miejscu dźwigni zmiany biegów i trzy przyciski służące do wyboru trybu jazdy: „D” (Drive) – do jazdy do przodu,
„N” (Neutral) – położenie luzu i „R” (Reverse) – do jazdy wstecz.
Specjalny wyświetlacz w lusterku wstecznym podaje informacje dotyczące: poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego (w procentach), zasięgu w kilometrach, napięcia, natężenia i trybu jazdy (D, N lub R).

Zamiast dźwigni zmiany biegów - trzy przyciski służące do wyboru trybu jazdy

Fot. Peugeot

W standardzie i na życzenie

Poziom wykończenia Premium obejmuje następujące elementy wyposażenia w standardzie: system audio Bluetooth z ekranem 5” i przyciskami sterującymi na kierownicy, wspomaganie parkowania tyłem, klimatyzacja manualna, automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.
Można zamówić następujące wyposażenie: nawigacja z ekranem dotykowym 9’’, kamera cofania, system Active Safety Brake, alarm niezamierzonego przekroczenia linii, system monitorowania ograniczeń prędkości i znaków zakazu, automatycznie przełączanie świateł drogowych i mijania, monitor martwego pola, regulator-ogranicznik prędkości, Grip Control i Hill Assist Descent Control, Rear traffic Alert, światła dzienne z diodami LED.

W 100% elektryczna technologia

Elektryczny silnik rozwija moc 90 kW i moment obrotowy 260 Nm, dostępny od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasui konieczności zmiany biegów.
Elektryczny układ napędowy jest wyposażony w układ odzyskiwania energii, który działa zarówno przy odpuszczeniu pedału gazu jak i podczas hamowania.
Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton).
Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej. Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy.

W dwóch wersjach zasięgu

e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu. W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh. Wersje L1 i L2 są wyposażane w akumulator o pojemności 37 kWh, który umożliwia zasięg do 200 km (zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Wersje L3 i L4 oraz podwozia z kabiną L2 są wyposażane w akumulator o pojemności 70 kWh, który umożliwia zasięg do 340 km (WLTP).
Akumulator można naładować z gniazda typu 2 (ładowanie w trybie 2 lub 3 prądem zmiennym) lub combo CCS 4, które umożliwia szybkie ładowanie w trybie 4 prądem stałym. Samochód jest wyposażany w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW), które są dostosowane do różnych sytuacji i pozwalają korzystać ze wszystkich rodzajów stacji ładowania.
Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:
- z publicznej stacji: naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 1 godziny (w przypadku akumulatora 37 kWh i 70 kWh) za pomocą ładowarki 50 kW,
- ze stacji Wall Box 22 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin prądem trójfazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 9 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,
- ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin prądem jednofazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 12 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 7 kW.
Akumulator ma gwarancję zachowania przynajmniej 70% pojemności przez 8 lat lub 160 000 km.

Ekosystem Peugeot

Aby wesprzeć klientów w przejściu na nowe źródła energii, marka Peugeot wprowadza nowe usługi obejmujące trzy obszary:
Easy-Charge lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych form i możliwości ładowania akumulatorów:
- oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdo, Wallbox, Smart Wallbox…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej oraz wybór najbardziej korzystnego rozwiązania do ładowania akumulatora i finalną instalację,
- oferta ładowania w stacjach publicznych za pośrednictwem usług Free2Move, w tym karta doładowania umożliwiająca dostęp do sieci ponad 150 000 stacji w Europie: wstępny wybór stacji w zależności od odległości, prędkości i ceny doładowania – system nawigacji online prowadzi kierowcę do wybranej stacji ładowania (usługa niedostępna w Polsce w 2020 roku).
Nowy Peugeot e-Boxer będzie oferowany w Europie jeszcze w tym roku i będzie produkowany we Włoszech w fabryce Sevel w Val di Sangro, a następnie poddawany elektryfikacji i homologowany przez partnerską firmę BEDEO.

Wyświetlacz w lusterku odaje informacje dotyczące: poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego, zasięgu, napięcia, natężenia i trybu jazdy

Fot. Peugeot

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.