Wiadomości z rynku

piątek
8 listopada 2024

W Poznaniu ruszyła seryjna produkcja Volkswagena Caddy 5

Nowe auto dostawcze ze zrobotyzowanej fabryki
2 listopada 2020
Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego modelu osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8.
Zbudowanie tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie daje większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu i w proces produkcyjny.

Przestronniejszy, lżejszy, bezpieczniejszy…

Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań zwrócił uwagę, że Caddy 5 wyjeżdzający z poznańskiej fabryki jest przestronniejszy, lżejszy, jeszcze bardziej bezpieczny i ma oszczędniejsze, bardziej wydajne jednostki napędowe.
– Caddy piątej generacji wymyślono od nowa, opierając go na nowoczesnej, modułowej platformie MQB – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. – Pozwoliło to na lepsze wykorzystanie przestrzeni. Przedłużona wersja – Caddy Maxi, pozwala teraz na przewiezienie aż dwóch europalet. Na pokładzie zastosowano również liczne zaawansowane systemy wsparcia kierowcy, a wśród nich m.in. system wspomagający manewrowanie z przyczepą Trailer Assist. Sam samochód zyskał również dynamiczną, wyrazistą karoserię. Nowe Caddy dostępne jest w pięciu wersjach modelowych: Cargo, Kombi, Caddy, Life i Style. Zastosowane w nim rozwiązania sprawiają, że z jednej strony jest to wielofunkcyjny pojazd do transportu towarów, a z drugiej pojemne, rodzinne auto miejskie. Na szczególną uwagę zasługuje również fakt, że jest to samochód produkowany w 100% w Polsce.

Fabryka na poziomie

W ciągu minionych dwóch lat w poznańskiej fabryce VW nastąpiły zasadnicze zmiany. Stanęła tu nowa hala logistyczna o powierzchni 46 tys. m2. O ponad 14 tys. m2 rozbudowano halę spawalni, a w niej zainstalowano 450 nowych robotów produkcyjnych w celu wdrożenia nowoczesnych i wydajnych procesów produkcyjnych. Według Hansa Joachima Godau, członka zarządu ds. finansowych i IT fabryka w Poznaniu, dzięki dokonanym modernizacjom, może konkurować dzisiaj z najnowocześniejszymi zakładami produkcyjnymi w Europie.

Caddy5 na linii montażu w poznańskiej fabryce

Fot. Volkswagen Poznań

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.