Włoska firma logistyczna Codognotto proponuje lądowo-morską drogę transportu z Polski do Wielkiej Brytanii, z cotygodniowymi rejsami między portami w Szczecinie, Gdyni i Gdańsku oraz głównymi wewnątrzeuropejskimi hubami w Wielkiej Brytanii.
Nowa usługa, wdrożona w ostatnich miesiącach, może okazać się ciekawym rowiązaniem w sytuacji niepewności, dotyczącej transportu kołowego po Brexicie.
– Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym cenionym klientom nasze nowe polskie usługi intermodalne do Wielkiej Brytanii. Krótkie terminy realizacji i przyjazne dla środowiska rozwiązania multimodalne jeszcze lepiej połączą Polskę i Wielką Brytanię – mówi Robert Krawczyk, kierownik oddziału Codognotto Polska.
Panaceum na Brexit i brak kierowców
Przy nieznanym scenariuszu Brexitu, długich dystansach i braku kierowców istnieje ogromny potencjał optymalizacji przepływów ładunków – twierdzą przedstawiciele włoskiej firmy. Ponieważ właściciele ładunków coraz częściej poszukują zrównoważonych rozwiązań transportowych, rośnie znaczenie transportu intermodalnego, korzystającegoz ciężarówek, kolei i statków.
Codognotto zaplanowało ten łańcuch logistyczny w ten sposób, że samochody i ich kierowcy w Polsce będą pracować na pierwszym odcinku transportu multimodalnego.W Wielkiej Brytanii firma ma rozbudowaną sieć lokalnych przewoźników, którzy będą odbierać ładunki z promu i rozwozić je do miejsc docelowych.
– W związku z tym kierowcy zatrudnieni w Polsce i ci w Wielkiej Brytanii będą spędzać więcej czasu ze swoimi rodzinami, a ryzyko wypadków drogowych zostanie zmniejszone – mówi Maurizio Codognotto, dyrektor generalny Codognotto Group.
Środowisko odetchnie
Przy odpowiedniej konfiguracji rozwiązania multimodalne przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez europejski transport.
– Wybierając rozwiązania multimodalne, zmniejszasz problem braku kierowców ciężarówek, przyczyniając się jednocześnie do zmniejszenia zatłoczenia i zmniejszenia emisji na europejskich drogach – przekonują przedstawiciele Codognotto.
Firma zapewnia o stałej dostępności 45-stopowych kontenerów High Cube w Polsce, o szerokości palet i parametrach takich jak standardowa naczepa drogowa. Można je bez łatwo przenosić między środkami transportu kolejowego, drogowego i wodnego.
Codognotto nie informuje, jak czasochłonny jest taki kombinowany cykl transportowy, ale na pewno trzeba się liczyć z tym, że ładunki będą dłużej w drodze.

Źródło: Codognotto