
Badanie CNR poświęcone polskiemu transportowi międzynarodowemu potwierdza, że ta branża w naszym kraju od co najmniej kilkunastu lat boryka się z trudnościami rekrutacyjnymi. Polscy kierowcy coraz częściej rezygnują z tego zawodu. Ci, którzy pracują, wybierają częściej takie firmy, które pozwalają im nie rzadziej niż co dwa tygodnie wracać do domu. Tym samym średni roczny przebieg polskiego kierowcy spadł ze 128 tys. km rocznie w 2017 r. do 126,4 tys. km rocznie w 2019 r.
Aby utrzymać zatrudnienie, płaca minimalna wzrastała o ponad 6% rocznie w ciągu dwóch lat, podobnie jak koszty, a część zmienna jest teraz obliczana nie na kilometr, lecz zgodnie z liczbą dni spędzonych za granicą (diety dzienne w zależności od odwiedzanych krajów). Ostatecznie koszt kierowcy z polskim kontraktem wzrastał średnio o 7,4 % rocznie w latach 2017-2019. Kolejnym sposobem na budowanie lojalności są najnowsze samochody ciężarowe, jakie przedsiębiorstwa transportowe pozyskują dzięki pełnemu leasingowi finansowemu.
Źródło: Routiers.com