Wiadomości z rynku

czwartek
24 kwietnia 2025

Renault Trucks stawia na elektryczne

Poszerza się oferta bezemisyjnych pojazdów ciężarowych i dostawczych
8 grudnia 2020

Elektryczne pojazdy Renault Trucks można konfigurować w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC i zasięgu do 400 km

Fot. Renault Trucks

 
Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych, aby pomóc swoim klientom przyspieszyć przejście na alternatywne źródła energii. Dostępny jest szerszy wybór akumulatorów do pojazdów elektrycznych MHDV: Renault Trucks D i D Wide Z.E mogą teraz pomieścić akumulatory 66 kWh. Master Z.E. jest teraz dostępny także w wersji DMC 3,5 t, podwozie z kabiną, która dołącza do dostępnej na rynku 3,1-tonowej platformy z kabiną i furgonem.
Pojazdy Renault Trucks Z.E. z napędem w 100% elektrycznym są bezgłośne i pozwalają zachować wysoką jakość powietrza w mieście. Umożliwiają dostęp do obszarów miejskich, nawet tych, na których obowiązują surowe ograniczenia w ruchu. Francuska firma jest obecnie jednym z pierwszych producentów pojazdów użytkowych, który seryjnie produkuje samochody ciężarowe elektryczne.
Elektryczne pojazdy Renault Trucks, produkowane w fabryce w Normandii w Blainville-sur-Orne, można konfigurować w zależności od potrzeb biznesu w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC i zasięgu do 400 km.

Renault Trucks D i D Wide Z.E. wyposażane w akumulatory 66 kWh

Akumulatory należą do najdroższych części w pojeździe z napędem elektrycznym. Zamiast systematycznie zwiększać maksymalny zasięg operacyjny, Renault Trucks woli oferować swoim klientom zakres, którego faktycznie potrzebują. To rozwiązanie jest dostosowane do rzeczywistych wymagań klientów, utrzymując poziom ładowności i zapewniając zachowanie konkurencyjności firmy.
Wcześniej ograniczone do 50 kWh, Renault Trucks D i D Wide Z.E. można teraz wyposażyć w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 66 kWh, które zapewniają większą elastyczność działania. Nabywcy mogą wybierać spośród pięciu różnych konfiguracji, maksymalnie nawet sześciu akumulatorów o pojemności 66 kWh dla Renault Trucks D Z.E., co przekłada się na zasięg do 400 km.

Podczas przekazania Renault D Wide Z.E. szwajcarskiemu browarowi: Bruno Blin, prezes Renault Trucks i Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen

Fot. Renault Trucks

Master Z.E. teraz dostępny w wersji o DMC 3,5 tony

Francuski producent rozszerza ofertę na pojazdy dostawcze Master Z.E. Teraz można zamówić pojazd o DMC 3,5 t (poprzednio DMC 3,1 t). Pomimo dodatkowej ładowności 400 kg, Master Z.E. nadal zapewnia rzeczywisty zasięg wynoszący 120 km. Pojazd można w pełni naładować w ciągu zaledwie sześciu godzin.
Elektryczny, dostawczy Master Z.E., jest teraz dostępny również w wersji podwozie z kabiną, które może zostać dostosowane do wielu branż: zabudowy typu wywrotka lub kontener o dużej pojemności z windą na zwisie.
Gama obejmuje teraz trzy modele (furgon, platforma z kabiną i podwozie z kabiną) dostępne w trzech różnych długościach (L1, L2, L3), dwóch wysokościach (H1, H2) i w dwóch wersjach DMC: 3,1 tony (furgon lub platforma kabina) lub 3,5 tony (wszystkie wersje).

Gama Renault Trucks Z.E. specyfikacja techniczna:

Renault Trucks Master Z.E.
  • DMC 3,1- 3,5 t
  • Silnik elektryczny o mocy 57 kW
  • Moment maksymalny: 225 Nm
  • Prędkość maksymalna: 100 km/h
  • Pojemność baterii: 33 kWh (akumulatory litowo-jonowe)
  • Zasięg pojazdu wg cyklu NEDC: 200 km
  • Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 120 km
  • Ładowanie 7 kW Prąd przemienny (AC)
Renault Trucks D Z.E.
  • DMC: 16 t (podniesiona rejestracyjnie do 16,7 t)
  • Dostępne rozstawy osi: 4.400 oraz 5.300 mm
  • Silnik elektryczny o mocy szczytowej 185 kW (moc ciągła 130 kW)
  • Moment maksymalny: 425 Nm.
  • Maksymalny moment na osi napędowej: 16 kNm
  • 2-biegowa skrzynia przełożeń
  • Baterie: litowo- jonowe o łącznej pojemności 200 do 400 kWh
  • Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 400 km
  • Ładowanie 20 kW prąd przemienny (AC) I 150 kW prąd stały (DC)
Renault Trucks D Wide Z.E.
  • DMC: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)
  • Dostępny rozstaw osi: 3.900 mm
  • Dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)
  • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
  • Maksymalny moment na osi napędowej: 28 kNm
  • 2-biegowa skrzynia przełożeń
  • Baterie: litowo-jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh
  • Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km
  • Ładowanie 20 kW prąd zmienny (AC) and 150 kW prąd stały (DC)

To pierwszy z 20 zamówionych 26-tonowych Renault Trucks D Wide Z.E. przez spółkę Feldschlösschen

Fot. Renault Trucks

Pierwszy z 20 Renault D Wide Z.E. już wozi piwo

W końcu listopada w Rheinfelden w Szwajcarii, francuska firma przekazała pojazd Renault D Wide Z.E. spółce Feldschlösschen (browar), należącej do Grupy Carlsberg. Pojazd jest pierwszym z historycznego zamówienia na 20 sztuk 26-tonowych Renault Trucks D Wide Z.E. Stawiając na pojazdy z napędem elektrycznym, Grupa Carlsberg i Feldschlösschen udowadniają, że można prowadzić dystrybucję regionalną, która jest neutralna pod względem emisji szkodliwego dwutlenku węgla.
- Jestem przekonany, że mobilność elektryczna jest rozwiązaniem służącym poprawie jakości środowiska zarówno dla obecnych, jak i przyszłych pokoleń - powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks. - Cieszę się, że Renault Trucks wspiera Feldschlösschen i Carlsberg, pionierską grupę w kwestii inwestycji w technologię pojazdów z napędem elektrycznym. Transport przechodzi duże zmiany. Nasza branża zmieni się bardziej w ciągu najbliższych dziesięciu lat niż w minionym stuleciu, a dzięki tej współpracy Carlsberg i Renault Trucks wytyczają drogę przyszłości. Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen, dodał: - Jesteśmy dumni, że nasza pionierska praca z pojazdami elektrycznymi, która rozpoczęła się kilka lat temu, w końcu się opłaciła. Jesteśmy pierwszą firmą w Szwajcarii, a nawet w Europie, która eksploatuje te przyjazne dla środowiska ciężarówki do transportu napojów. Naszą ambicją jest osiągnięcie wiodącej roli nie tylko w rozwoju piwowarstwa i napojów, ale także w ich logistyce i ochronie klimatu.
Firmy Feldschlösschen oraz grupa Carlsberg są mocno zaangażowane w ochronę środowiska. Na etapie tzw. ostatniej mili w dystrybucji swoich towarów, firma będzie korzystać z elektrycznych pojazdów ciężarowych ładowanych przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej i transportu kolejowego na dużych odległościach.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.