Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Długodystansowy Transit

Podwozie z przednim napędem i tylną kabiną sypialną
17 grudnia 2020

Transit L5 EU20DXL Topsleeper - zabudowa nadwozia Partner to skrzynia aluminiowa z burtami aluminiowymi o wysokości 400 mm i plandeką. Wewnętrzne wymiary wynoszą 5200 mm/2200 mm/2300 mm. Podłoga została wykonana ze sklejki antypoślizgowej dwustronnie foliowanej. Kabina samochodu została zabezpieczona pałąkiem w postaci profili aluminiowych, a kabina sypialna owiewkami bocznymi

Fot. Ford

 
Najnowsza wersja Forda Transita, jako podwozie o najdłuższym rozstawie osi, oznaczonym L5, jest wyposażana w napęd na przednie koła, komfortową kabinę, opcjonalną automatyczną skrzynię biegów i systemy godne aut osobowych. Transit podwozie L5 z przednim napędem stanowi bazę polecaną przez producenta pod 10-paletową zabudowę skrzyniową. Pojazdy tej klasy są popularne w transporcie długodystansowym i stanowią uzupełnienie transportu pojazdami o DMC powyżej 12 ton.
Pojedyncza kabina Transita L5 może pomieścić do trzech osób. Dodatkowo można ją rozbudować o przestrzeń sypialną - w odmianie kabiny górnej lub tylnej. Kabina może zostać wyposażona w ogrzewanie postojowe oraz np. czajnik, lodówkę lub sprzęt multimedialny.

Nowa generacja silników i napęd na przednie koła

Jedną ze zmian w najnowszej odsłonie Forda Transita L5 jest wykorzystanie przedniego napędu. Jest on lżejszy - o prawie 100 kg - od klasycznego układu z tylnym napędem, co pozytywnie wpływa na ładowność samochodu. Przedni napęd pozwala również na zmniejszenie zużycia paliwa. Pod maską przednionapędowego Forda Transita z podwoziem L5 pracują udoskonalone silniki New EcoBlue spełniające rygorystyczne normy emisji Euro VID. Pojazdy wyposażane są w jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów. Występują one w dwóch wersjach: 130 KM z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm lub 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm.
Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. W ofercie znaleźć można również 6- biegowy automat SelectShift. Umożliwia on również ręczną zmianę biegów oraz zapewnia możliwość blokowania poszczególnych przełożeń.

Transit L5 EU20DXG Backsleeper - zabudowa Carpol, z dzielonymi symetrycznie burtami aluminiowymi o wysokości 400 mm i pionowym zamknięciem kasetowym. Podłoga została wykonana z wodoodpornej sklejki antypoślizgowej o grubości 15 mm. Kabina sypialna umieszczona z tyłu wyposażona jest w materac o szerokości 54 cm, duże schowki pod łóżkiem oraz niezależne oświetlenie

Fot. Ford

Najdłuższy rozstaw osi w segmencie

Transit L5 dysponuje największym w ofercie rozstawem osi. Wynosi on 4.522 mm, co, jak zapewnia producent, czyni go obecnie najdłuższym w całym segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do zabudowy Maksymalna długość zabudowy w modelu Transit L5 to 5.337 mm, a maksymalna szerokość zewnętrzna zabudowy to 2.400 mm. Oznacza to, że w zabudowie skrzyniowej zmieści się 10 europalet.
Zastosowany napęd na przednie koła zmniejszył o 100 mm w stosunku do odmiany z napędem na tył wysokość tylnej części ramy. Teraz wynosi ona 635 mm.

W wariancie L5 EU20DXG Backsleeper zabudowa ma regulację wysokości wewnętrznej w zakresie 300 mm; wymiary wewnętrzne zabudowy to 4850 mm/2150 mm/2200 mm-2400 mm (dach obniżony-podniesiony)

Fot. Ford

Rozwinięte systemy wspomagania kierowcy

Samochody dostawcze przez lata projektowane były bez zbędnej dbałości o komfort kierowcy i pasażerów. Transit L5 oferuje nie tylko wygodne siedzenia i zaawansowane rozwiązania multimedialne. Na liście jego wyposażenia można znaleźć technologię godną dobrze wyposażonych modeli aut osobowych.
Na życzenie auto wyposażane jest w inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości iSLD. Zaawansowana technologia radarowa pozwala wykryć wolniej jadące pojazdy i dostosować prędkość zachowując bezpieczny odstęp od auta poprzedzającego. Gdy ruch zacznie się odbywać szybciej, Transit L5 również przyspieszy - do prędkości ustawionej w tempomacie. System dodatkowo rozpoznaje znaki drogowe i automatycznie zmniejsza prędkość zgodnie z obowiązującym ograniczeniem.
Transit L5 może być również wyposażony w system Pre-Collision Assist oraz zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu. Ten pierwszy monitoruje drogę przed samochodem i analizuje odległość względem innych pojazdów i pieszych. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały ostrzegawcze, wówczas układ zapobiegania kolizjom podnosi wstępnie ciśnienie w układzie hamulcowym i może automatycznie aktywować hamulce, aby złagodzić skutki kolizji. System kontroli pasa ruchu drganiami kierownicy ostrzega kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W przypadku braku reakcji prowadzący odczuje na kierownicy siłę wspomagania, która nakieruje pojazd na właściwy pas ruchu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.