Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Dostawcze z usterkami zagrażającymi bezpieczeństwu

Zgłoszone przez producentów do Prezesa UOKiK
29 grudnia 2020

Jednym ze zgłoszonych do UOKiK samochodów dostawczych jest Renault Master (zdjęcie ma charakter ilustracyjny – nie oznacza, że ta konkretnie wersja podlega kontroli)

Fot. Renault

 
Trzech producentów zgłosiło do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów usterki w samochodach dostawczych, mające wpływ na bezpieczeństwo. Problemy pojawiły się w samochodach FIA Ducato, Renault MASTER III i Toyota Hilux.

FIAT Ducato

Firma FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki FIAT Ducato, wyprodukowanych we Włoszech, mogły zostać zamontowane nieprawidłowe zwrotnice kół.
Kampanii naprawczej podlega 476 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do autoryzowanych stacji obsługi w celu sprawdzenia/wymiany zwrotnic kół przednich.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Komorowicka 79, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 342 800 00 lub 33 813 55 10).
Jak zastrzega UOKiK, niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Renault MASTER III

Podobnie firma Renault Polska Sp. z o.o. powiadomiła Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Renault MASTER III, wyprodukowanych w BATILLY (Francja) w okresie od 27.02 do 07.11.2019 r., istnieje możliwość nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej gniazda haka holowniczego, co może mieć wpływ na brak prawidłowego funkcjonowania oświetlenia w podłączonej przyczepie.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 42 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu modyfikacji wiązki elektrycznej w gnieździe haka holowniczego pojazdu.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

Toyota Hilux

Z kolei Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomiła Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Toyota Hilux, wyprodukowanych w RPA w okresie 23.08.2018 r. - 25.03.2019 r., możliwa jest utrata wspomagania układu hamulcowego podczas jazdy, co może skutkować zwiększeniem drogi hamowania pojazdu.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 354 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi, w celu sprawdzenia urządzenia wspomagającego układ hamulcowy, a w razie potrzeby jego wymiany. Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.