Usterki zagrażające bezpieczeństwu stwierdzono m.in. w Volkswagenach T6 (zdjęcie ma charakter ilustracyjny, problem nie musi dotyczyć pokazanej wersji auta)
Fot. Volkswagen
Dwóch producentów samochodów dostawczych zgłosiło Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mogące zagrażać bezpieczeństwu, usterki pojazdów. Problem dotyczy samochodów marki Opel i Volkswagen.
Opel Vivaro
Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL VIVARO B RM 2016, 2017, 2018, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, w procesie produkcyjnym użyto niewłaściwego pliku kalibracji modułu RCM do obliczeń emisji tlenków NOx, co może skutkować przekroczeniem wartości granicznych emisji NOx wynikających z NEDC Euro6.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 136 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu uzupełnienia płynu w zbiorniku AdBlue i zaprogramowania modułu sterującego reduktora K115.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o.
Volkswagen T6
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Volkswagen T6 (typ: 7HC), wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 01.07.2019 r. a 25.02.2020 r., drzwi kierowcy lub przedniego pasażera mogą otworzyć się samoczynnie podczas jazdy. Ponadto przez opuszczane szyby boczne do wnętrza pojazdu może przedostawać się woda, a z uwagi na niewystarczające uszczelnienie woda może przedostawać się również do cięgien elastycznych przednich drzwi. W temperaturach poniżej zera cięgno może zamarznąć, przez co klamka będzie poruszać się z oporami.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1 252 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Volkswagen Crafter
Z kolei w samochodach marki Volkswagen Crafter (typ: SY), wyprodukowanych w Polsce pomiędzy 01.2017 r. a 09.2019 r., może dojść do poluzowania szyb bocznych lub tylnych i w konsekwencji przedostawania się wody do wnętrza pojazdu. Może również dojść do wypadnięcia poluzowanej szyby.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 305 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do ASO, w celu wymiany szyb bocznych lub tylnych.
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
***
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.