Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Z myślą o zimowej mobilności

Nowości na rynku opon do pojazdów ciężarowych
21 grudnia 2020

Gama opon Nokian E-Truck w rozmiarach 17,5” i 19,5” to opony całoroczne m.in. dla lekkich samochodów ciężarowych

Fot. Nokian

 
Najnowsze opony proponowane przez producentów do pojazdów użytkowych charakteryzują się m.in. niskim poziomem hałasu, obniżonymi oporami toczenia, co ogranicza zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla i zwiększoną odpornością na zużycie.
Przykładem może być nowa gama całorocznych opon Nokian E-Truck, odpornych na zmienne warunki drogowe, a polecanych m.in. do lekkich samochodów ciężarowych. Goodyear zwraca uwagę, że dla flot pojazdów ważne jest nowoczesne ogumienie dostarczane przez tę firmę, ale także inteligentne rozwiązania mające za zadanie wsparcie przewoźników i zapewnienie im niezakłóconej mobilności. Michelin przekonuje klientów, że opona najdroższa na rynku w zakupie, nie oznacza, że jest najdroższa podczas jej użytkowania. Duży przebieg, trwały karkas pozwalający na kilka „żyć” oraz optymalne zużycie paliwa finalnie przekładają się na niskie koszty eksploatacyjne firmy transportowej. Tegoroczną nowością Continental jest linia opon ciężarowych Conti EcoRegional, która została zaprojektowana specjalnie pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO₂. Z kolei Grupa Prometeon wprowadziła na rynek nowe, całoroczne opony Pirelli H: 01TM PROWAY, o wysokiej wydajności i trwałości, zapewniające oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo.

Zimową porą nietrudno o niespodzianki

W najbliższych miesiącach zimowa pogoda może stanowić wyzwanie dla kierowców. Przedstawiciele firmy Goodyear zwracają uwagę, że w 2019 roku w, mogłoby wydawać się łagodnej klimatycznie, Hiszpanii jednocześnie na ponad stu drogach obowiązywały ostrzeżenia pogodowe, a wiele z nich było przejezdnych tylko z łańcuchami śnieżnymi. Podobna historia miała miejsce we Francji, kiedy z powodu trudnych, zimowych warunków na drodze zakazano wyprzedzania pojazdów o masie powyżej 3,5 tony.
Nie tylko jazda po śniegu i lodzie może stanowić problem dla ciężarówek na naszych drogach, zdarza się, że jazda w deszczu również stanowi duże wyzwanie. Nawet w Wielkiej Brytanii, gdzie zimy są często łagodniejsze niż w innych częściach Europy, szosy często są zablokowane, a mokra nawierzchnia znacznie wydłuża drogę hamowania. Niektórych problemów nie da się uniknąć, ale można zrobić wiele, aby przygotować ciężarówkę na większość zimowych wyzwań i zapobiec możliwym awariom i incydentom.
Zima może przynieść wszelkiego rodzaju nieprzewidywalne warunki pogodowe i drogowe, dlatego wszystkie ciężarówki powinny być sprawdzone przed nadejściem sezonu zimowego. Posiadanie części zamiennych oraz opon w magazynie może również pomóc flotom zmaksymalizować czas gotowości do pracy w tym trudnym sezonie.
W firmie Goodyear radzą, aby w bazie wprowadzić jasno określone procedury, które zapewnią, że każda ciężarówka będzie gotowa do drogi, niezależnie od pogody. Należy sprawdzić m.in. stan bieżnika i poziom ciśnienia w oponach.
Standardem w okresie zimowym w Europie stają się opony z certyfikatem 3PMSF. Skracają drogę hamowania, zwiększając tym samym bezpieczeństwo.
Mogą być używane przez cały rok i są zgodne z zimowymi przepisami w całej Europie. Niektóre kraje europejskie wymagają, aby opony 3PMSF były montowane nie tylko na osi napędowej i/lub kierowanej pojazdów użytkowych, ale również na naczepach, ponieważ zwiększa to siłę hamowania i zapewnia, że naczepa nie „wyprzedzi” ciągnika.

Rynek przygasł i ożywił się

– Rozwój rynku ogumienia do pojazdów ciężarowych był wyraźnie wolniejszy w 2020 roku niż w latach wcześniejszych – stwierdza Krzysztof Otrząsek, menedżer ds. flot i rozwiązań cyfrowych Continental Opony Polska. – Wpływ na taką sytuację miała nie tylko pandemia, ale też brexit i przyjęcie pakietu mobilności, co spowodowało ograniczenie inwestycji przez właścicieli oraz operatorów flot. Z naszych danych wynika, że w okresie lockdown’u (marzec-maj 2020), sprzedaż ogumienia do pojazdów o dużej ładowności odnotowała spadek o ok. 20% względem takiego samego okresu roku 2019. Warto zaznaczyć, że od czerwca popyt ponownie zaczął rosnąć, a na koniec września rynek był już niemal na tym samym poziomie, co rok wcześniej. Jednak łącznie, po trzech kwartałach, nadal widzimy niższą sprzedaż niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Dlatego też stale obserwujemy sytuację na rynku i staramy się odpowiadać na potrzeby naszych klientów i partnerów. Z raportu ICAN Research opracowanego dla Continental Opony Polska wynika, że w kolejnych pięciu latach w sektorze transportu będą nasilać się trendy dotyczące ekologii, czyli dążenie do redukcji spalania oraz redukcji emisji CO2. Continental już teraz oferuje nowoczesne rozwiązania, które pozwalają poprawić efektywność kosztową floty, a jednocześnie mają realny wpływ na ograniczenie emisji spalin i spełnienie proekologicznych założeń nowych regulacji unijnych.
Według przedstawicieli Goodyear, dane za 2020 rok potwierdzają stabilność rynku, który ewoluuje zgodnie z oczekiwanymi trendami. Janusz Krupa, menadżer marketingu ds. opon użytkowych Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. zwraca natomiast uwagę, że segment opon premium od kilku lat jest w trendzie wzrostowym, a po 10 miesiącach rynek wzrósł o 3%. Jest to efekt wzrostu świadomości operatorów flot dotyczącej wielkich możliwości eksploatacyjnych opon o wysokich osiągach. Drugim wzrostowym segmentem jest rynek opon value ( wzrost o 6% ), natomiast segment opon budżetowych notuje w tym roku spadki (-8%).

Odporne na zmienne warunki drogowe

Gama opon Nokian E-Truck w rozmiarach 17,5” i 19,5” to opony całoroczne dla lekkich samochodów ciężarowych oraz autobusów w ruchu międzymiastowym i miejskim.
Jak informuje Jakub Pirsztuk, Sales Manager Truck & Bus tyres na Polskę w Nokian Tyres, model ten zapewnia niski poziom hałasu, obniżoną emisję w transporcie i zwiększoną odporność na zużycie (mniejsze opory toczenia) w trudnych warunkach miejskich nawierzchni. Opony na oś napędową E-Truck Drive zapewniają wysoką stabilność i prowadzenie dzięki solidnemu wzorowi bieżnika. Z kolei opony na oś sterującą E-Truck Steer zapewniają precyzyjne kierowanie i dobrą stabilność dzięki czterożebrowemu wzorowi bieżnika, co jest szczególnie przydatne podczas manewrów na wąskich drogach miejskich. Specjalna mieszanka gum odporna na tarcie zapewnia zwiększoną trwałość opon. Model ten zachowuje świetne właściwości jezdne także zimą, co potwierdza oznaczenie 3PMSF.

Opony na oś napędową Nokian E-Truck Drive zapewniają wysoką stabilność i prowadzenie dzięki solidnemu wzorowi bieżnika

Fot. Nokian

Przewagą opon Nokian E-Truck jest ich odporność na zmienne warunki drogowe. To cecha szczególnie doceniana przez kierowców mniejszych ciężarówek i autobusów, którzy chcą być pewni przyczepności i przewidywalnego prowadzenia pojazdów. Właścicieli firm transportowych ucieszy z kolei duża żywotność Nokian E-Truck oraz możliwość korzystania z nich przez cały rok bez konieczności wymiany na opony zimowe.

Opony na oś sterującą Nokian E-Truck Steer zapewniają precyzyjne kierowanie i dobrą stabilność dzięki czterożebrowemu wzorowi bieżnika

Fot. Nokian

Ważne są trwałe i wydajne opony, ale i niezakłócona mobilność floty

Transport tylko wtedy sprawnie funkcjonuje, gdy flota jest w ciągłej gotowości.
– Goodyear, światowy potentat oponiarski, nie tylko dostarcza flotom nowoczesne ogumienie do zastosowań w transporcie długodystansowym, regionalnym i specjalistycznym, ale i inteligentne rozwiązania mające za zadanie wsparcie przewoźników i zapewnienie im niezakłóconej mobilności – zapewnia Janusz Krupa, Menadżer Marketingu ds. Opon Użytkowych Goodyear Dunlop Tires Polska. – To kompleksowa i elastyczna oferta Goodyear Total Mobility, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb każdej firmy transportowej. Nie da się zaprzeczyć, że najważniejszy jest produkt, w tym przypadku wysokiej jakości ogumienie do środków transportu. Wymagania użytkowników opon ciężarowych są duże: długie przebiegi, niskie opory toczenia zapewniające wysoką efektywność paliwową, optymalna trakcja na różnego rodzaju nawierzchniach i ograniczona emisja hałasu. Wszystkie te oczekiwania spełnia, obecne na rynku od około półtora roku, ogumienie Goodyear serii KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2, czyli opony szosowe drugiej generacji do zastosowań w transporcie regionalnym, międzyregionalnym i długodystansowym.

Ogumienie Goodyear serii KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 to opony szosowe drugiej generacji do zastosowań w transporcie regionalnym, międzyregionalnym i długodystansowym

Fot. Goodyear

Bieżnik ogumienia KMAX D GEN-2 (głównie przewozy regionalne) na oś napędową wykonano z dwóch mieszanek gumowych, które zapewniają bardzo dobrą trakcję w różnych warunkach pogodowych, zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, a co za tym idzie krótką drogę hamowania, niskie opory toczenia i wynikające z nich oszczędności paliwa, a także dużą odporność na ścieranie, co wiąże się z uzyskiwaniem długich przebiegów. Niemała w tym zasługa konstrukcji bieżnika, w którym zastosowano żebra IntelliMax z głębokimi lamelami Flexomatic i dużymi rowkami barkowymi - w efekcie uzyskano, oprócz zalet wymienionych wyżej, zoptymalizowaną wytrzymałość na uszkodzenia, możliwość łatwego usuwania kamieni, mniejszą podatność na zużycie bieżnika oraz bardzo dobrą ochronę karkasu. Wszystkie te zalety oznaczają możliwość obniżenia kosztów operacyjnych przez właścicieli flot. Symbol 3PMSF oznacza, że seria KMAX GEN-2 spełnia wymagania stawiane oponom zimowym. Wbudowany wewnątrz opony moduł identyfikacji radiowej (RFID) umożliwia jej identyfikację i łączność z systemami zarządzania ogumieniem i pozycjonowania. Linia FUELMAX GEN-2 (głównie transport dalekobieżny) ma podobny potencjał korzyści co flagowa seria opon przeznaczonych do realizacji przewozów regionalnych: poprawiona trakcja, również na mokrych nawierzchniach, wydłużone przebiegi w każdych warunkach pogodowych, a także mniejsza emisja hałasu. Przy czym duży nacisk położono na utrzymanie wysokiej wydajności paliwowej, jaka charakteryzowała produkt poprzedniej generacji FUELMAX. Technologia żeber IntelliMax i lamele Flexomatic zastosowane w oponach FUELMAX S GEN-2 na oś prowadzącą i napędową zapewniają precyzyjne prowadzenie, długie przebiegi, krótką drogę hamowania (także na mokrej nawierzchni) przez cały okres eksploatacji i niskie opory toczenia we wszystkich warunkach pogodowych, z czego w prostej linii wynikają oszczędności paliwa. Mieszanka bieżnika została opracowana w taki sposób, aby nie tylko zapewnić wysoką efektywność paliwową, ale i odporność na ścieranie. Co ciekawe, nowy wzór bieżnika opony na oś napędową pozostaje wyraźnie widoczny nawet wtedy, gdy jest zużyta w 75%. Ta seria również spełnia wymagania dotyczące opon zimowych (oznaczenie 3PMSF).

Janusz Krupa (Goodyear Dunlop): – Goodyear nie tylko dostarcza flotom nowoczesne ogumienie, lecz także inteligentne rozwiązania zapewniające przewoźnikom niezakłóconą mobilność

Fot. Goodyear

Technologia RFID (Radio Frequency Identification) ułatwia natomiast zarządzanie oponami i ich pozycjonowanie.
Ofertę Goodyeara uzupełniają opony OMNITRAC do zastosowań mieszanych, z przewagą ruchu po drogach i zjeżdżania w teren tylko okazjonalnie. Górne opasanie DuraShield zapewnia ochronę karkasu przed uszkodzeniem i korozją, a większa jego trwałość oznacza pewniejszą możliwość ponownego bieżnikowania. Także i to ogumienie ma oznaczenie 3PMSF, czyli może być użytkowane w warunkach zimowych. Technologia RFID, komunikacja z siecią w chmurze, ułatwia zarządzanie oponami.
– Nasze produkty kierujemy do wszystkich flot transportowych, które wykonują swoje usługi w każdym segmencie transportu oraz w każdych warunkach – informuje Janusz Krupa. – Największymi segmentami są opony przeznaczone do transportu regionalnego oraz dalekobieżnego, stanowią one ok 85% całości rynku.
Do jazdy po obszarach, w których występują duże opady śniegu, Goodyear poleca specjalną zimową linię opon, takich jak ULTRA GRIP MAX. Te opony również posiadają oznaczenie 3PMSF i są przeznaczone dla obszarów takich jak Skandynawia czy Alpy, gdzie drogi są często pokryte śniegiem i lodem.
W ostatnim okresie Goodyear promuje pełny zakres usług okołopodatkowych - ten pakiet nazwano Goodyear Total Mobility (www.driveresults.eu).
– Wśród wielu rozwiązań polecamy szczególnie Proaktywny zespół serwisowy – dodaje przedstawiciel Goodyear Dunlop Tires Polska. – Aby odciążyć bardzo zapracowanych kierowników flot, Goodyear powołał specjalny proaktywny zespół serwisowy, którego zadaniem jest zarządzanie alertami oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. Za każdym razem, gdy system monitorowania opon w pojeździe odnotuje np. nagły spadek ciśnienia albo wzrost temperatury w ogumieniu, wysyła sygnał, a zespół techników natychmiast przystępuje do analizy sytuacji i rozwiązuje potencjalne problemy z oponami, zanim jeszcze do nich dojdzie. Opierając się na obszernych systemach danych, którymi zarządza Goodyear, zespół ma pełny wgląd do historii alertów, wiedzę pozwalającą ocenić stopień nasilenia aktualnego problemu i jest w stanie zlokalizować pojazd. W razie potrzeby kierowca może liczyć na pomoc najbliższego serwisu, zrzeszonego w sieci zarządzanej przez amerykańskiego producenta opon. Aby zagwarantować szybki czas reakcji w całej Europie, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, Goodyear codziennie monitoruje dostępność techników ServiceLine24H. Na zakończenie procesu kierownik floty jest informowany, że ciężarówka jest gotowa do dalszej drogi.
Sprawdzenie stanu opon może być dość czasochłonne i skomplikowane z perspektywy planowania. Technologia czytnika najazdowego składa się z zamontowanego w podłożu czytnika mierzącego ciśnienie w oponach, głębokość bieżnika, obciążenie osi i całkowitą masę pojazdu. Za każdym razem, gdy pojazd wraca na plac i przejeżdża przez specjalną płytę i w ciągu kilku sekund kierownik floty otrzymuje obszerny przegląd wszystkich kluczowych parametrów. Jest to wielokrotnie nagradzane rozwiązanie, które zostało opracowane z myślą o zmniejszeniu śladu węglowego flot i całkowitego kosztu posiadania (TCO). Można to osiągnąć przez obniżenie zużycia paliwa, spowodowanego niedopompowanymi oponami, liczby awarii ogumienia, częstotliwości jego wymiany i kosztów konserwacji, jak również potencjalnych kar związanych z przeciążeniem i opóźnieniami w dostawach.

Czytnik najazdowy Goodyear mierzy ciśnienie w oponach, głębokość bieżnika, obciążenie osi i całkowitą masę pojazdu

Fot. Goodyear

Pozwalają na zwiększenie ładowności

Dla Michelin najważniejszą grupą asortymentową na rynku polskim jest segment opon X Multi. Są to opony z najszerszym spektrum zastosowania - na autostradach, w ruchu krajowym oraz regionalnym. Cztery nowe opony w tej gamie wyróżniają się większą nośnością.
Jak zwraca uwagę Adam Kossakowski, Menedżer Marketingu Opon Ciężarowych Michelin, w skład gamy opon X Multi wchodzą m.in.
X Multi Energy dla klientów koncentrujących się na optymalnym przebiegu i zużyciu paliwa pojazdów. Druga grupa to klasyczna gama opon X Mutli, zapewniająca pożądane właściwości jezdne (kierowalność pojazdu, przyczepność, trakcja) oraz bardzo wysoki przebieg. Wreszcie wzmocniona opona X Multi HD (Heavy Duty) polecana jest do zastosowania w utrudnionych warunkach użytkowania, jak na przykład przewóz drewna.

Nowa opona Michelin X MULTI HLZ na oś prowadzącą w zestawach pojazdów do pozyskiwania drewna, umożliwia zwiększenie nośności do 10 ton na oś

Fot. Michelin

– Rynek polski, dla którego stworzono gamę opon Michelin X Multi ma bardzo duży potencjał rozwojowy, jest on największy i najważniejszy dla nas – komentuje Adam Kossakowski. – Przekonujemy klientów, że opona najdroższa na rynku w zakupie, nie oznacza, że jest najdroższa podczas jej użytkowania. Wysoki przebieg, trwały karkas pozwalający na kilka „żyć” oraz optymalne zużycie paliwa finalnie przekładają się na niskie koszty eksploatacyjne prowadzenia firmy transportowej.
Gama MICHELIN X Multi to wszechstronne opony ciężarowe zaprojektowane z myślą o firmach transportowych operujących na średnich dystansach na drogach regionalnych i krajowych. Jak zapewnia producent, obniżają one koszt użytkowania na kilometr oraz zapewniają pożądaną przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki wprowadzeniu najnowszych, opatentowanych technologii opony z gamy X Multi umożliwiają pokonywanie znacznie większych odległości, zapewniając przebieg wyższy do 30 procent.
Teraz grupa X Multi powiększa się o cztery nowe opony wyróżniające się większą nośnością oraz uniwersalnym zastosowaniem. Pojawiły się dwie całkowicie nowe opony o zwiększonej nośności – X Multi HLZ oraz X Multi HLT – a także dodatkowy rozmiar 315/80R22,5 dla opony X Multi Z oraz X Multi D.

Nowe opony Michelin X Multi HLT na osie wleczone rozwiązują kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów – pozwalają załadować dodatkową tonę na oś

Fot. Michelin

Modele X Multi HLZ oraz X Multi HLT są odpowiedzią na zapotrzebowanie firm transportowych, które oczekują ogumienia wytrzymałego na znacznie większy nacisk – np. w przypadku ciągników wyposażonych w dźwigi oraz naczep z osiami tandemowymi – a jednocześnie wszechstronnego i trwałego, co jest charakterystyczne dla serii X Multi. Korzyści te są teraz dostępne również dla użytkowników opon 315/80R22,5, których rozmiar stanowi znaczną część całkowitego popytu.
Michelin X MULTI HLZ to opona o rozmiarze 385/65R22,5 przeznaczona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów użytkowych do pozyskiwania drewna (ciągniki z naczepą oraz ciężarówki z przyczepą), które wyposażono w dźwigi.

Gama opon Michelin X Multi została rozszerzona o wersję 315/80R22.5

Fot. Michelin

Nowa konstrukcja opony umożliwiła zwiększenie nośności do 10 ton na oś, jednocześnie pozwalając na wzrost przebiegu o 30 proc. w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Nowy bieżnik opony X Multi HLZ został zaprojektowany z myślą o wszystkich typach dróg powszechnie spotykanych w średniodystansowym transporcie krajowym. Dzięki specjalnej mieszance oryginalne rowki bieżnika są mniej głębokie, a jednocześnie pozwalają na większy przebieg.
X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów (przyczep z dwuosiowym podwoziem), które coraz częściej zastępują przyczepy trójosiowe. Opona jest w stanie udźwignąć ekwiwalent dodatkowej tony na oś. W bieżniku wykorzystano technologie REGENION i CARBION zapewniające dłuższą żywotność (do 25 proc. dodatkowych przebiegów w porównaniu z modelem poprzedniej generacji) oraz mniejsze opory toczenia.
Gama X Multi, która do tej pory obejmowała głównie opony w rozmiarze 315/70R22,5, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie rynkowe została rozszerzona o wersję 315/80R22.5.
Opona X Multi Z w nowym rozmiarze na osie sterujące pozwala na 15-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. W oponie wykorzystano technologie Michelin REGENION, FORCION i INFINICOIL.
X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji . W bieżniku zastosowano technologię REGENION oraz karkas w technologii POWERCOIL.
Wszystkie opony X Multi posiadają symbol 3PMSF, który wskazuje na bardzo dobrą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Jak zapewnia producent, nawet z częściowo zużytym bieżnikiem – zaledwie 2 mm pozostałej głębokości – opona X Multi nadal zachowuje wszystkie właściwości ogumienia z oznaczeniem 3PMSF .
Podobnie jak wszystkie opony ciężarowe Michelin, opony X Multi można pogłębiać i bieżnikować. Wydłużona żywotność opon zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym pozwala operatorom ciężarówek zmniejszyć zarówno koszty eksploatacji, jak i wpływ na środowisko, jednocześnie korzystając z maksymalnego potencjału swojego ogumienia.

Osiągi gwarantowane przez opatentowane technologie

REGENION – samoregenerujący się bieżnik opony, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki, zapewniające przyczepność w każdych warunkach przez cały okres użytkowania.
INFINICOIL – stalowy kord nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony nie tylko poprawia wytrzymałość w trudnych warunkach użytkowania, ale także zmniejsza opory toczenia i wydłuża żywotność opony.
POWERCOIL – technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji wyjątkowo wytrzymałego stalowego kordu o mniejszej masie, co pozwala produkować lżejsze opony generujące mniejsze opory toczenia przy zachowaniu ich trwałości.
DURACOIL – nowa konstrukcja stopki, w której zastosowano szczególnie wytrzymały nylon, wzmacniający dolną część ściany bocznej opony i ułatwiający bieżnikowanie.
FORCION – nowy materiał wykonany z innowacyjnego środka chemicznego; zwiększa wytrzymałość mieszanki zastosowanej na boku opony, zapewniając jej długą żywotność i odporność na otarcia i przecięcia.

W kierunku mniejszego zużycia paliwa i emisji CO2

Tegoroczną nowością Continental jest linia opon ciężarowych Conti EcoRegional, która została zaprojektowana specjalnie pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. Regulacje unijne, mające na celu redukcję emisji zanieczyszczeń przez pojazdy ciężarowe, to duże wyzwanie dla producentów OEM i samej branży transportowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i partnerów, Continental opracował ogumienie, które zapewnia mniejsze opory toczenia, przy zachowaniu długich przebiegów i wysokiej żywotności ogumienia.
– W nowej oponie dla osi prowadzącej Conti EcoRegional HS3 została zastosowana technologia Conti Diamond: ogumienie jest wulkanizowane w stosunkowo niskich temperaturach, dzięki czemu składniki mieszanki mają więcej czasu na połączenie się ze sobą i skuteczniejsze związanie – informuje Krzysztof Otrząsek, menedżer ds. flot i rozwiązań cyfrowych Continental Opony Polska. – Dzięki temu zmniejsza się opór toczenia opony, a co za tym idzie – mniejsze jest zużycie paliwa i obniżona emisja CO2.
W oponie dla osi napędowej Conti EcoRegional HD3 wykorzystaliśmy mieszankę Conti InterLock o innowacyjnym składzie, który zapewnia nieosiągalną dotąd równowagę między przebiegiem opony a jej oporem toczenia na drogach regionalnych. Nowatorski materiał wypełniający zapewnia optymalną interakcję z polimerami w mieszance gumy i umożliwia ich silniejsze związanie. Technologia ta pozwala zmniejszyć tarcie wewnątrz konstrukcji opony, czyli jej nagrzewanie, co z kolei przekłada się także na niższe opory toczenia i zmniejszone zużycie paliwa. Przynosi to korzyści nie tylko w postaci niższych kosztów flotowych, ale także pozytywnego wpływu na środowisko.

Krzysztof Otrząsek (Continental Opony Polska): – Linia opon ciężarowych Conti EcoRegional została zaprojektowana specjalnie pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2

Fot. Continental

Aż 98% polskich przewoźników drogowych przeprowadza przeglądy dotyczące monitorowania ciśnienia w oponach, ponieważ odgrywa to bardzo ważną rolę w zakresie optymalizacji kosztów flotowych – potwierdza to raport ICAN Research, zrealizowany na zlecenie Continental Opony Polska. To właśnie odpowiednie ciśnienie przyczynia się do zmniejszenia oporów toczenia, co obniża zużycie paliwa i minimalizuje awaryjność ogumienia.
– Continental, jako firma technologiczna, oferuje nowoczesne rozwiązania cyfrowe Continental ContiConnect™ i ContiPressureCheck™, które ułatwiają monitoring parametrów funkcjonowania opony – dodaje przedstawiciel Continental Opony Polska. – Rozwiązania te polegają na montażu czujników wewnątrz opony i udostępnianiu platformy do kontroli ciśnienia w oponach. Wprowadzone w 2020 roku na rynek nowe opony Conti EcoRegional są właśnie dostępne także jako ogumienie inteligentne, fabrycznie wyposażone we wbudowane czujniki.

Nowa opona dla osi prowadzącej Conti EcoRegional HS3

Fot. Continental

Produkty oraz cyfrowe rozwiązania Continental powinny być odpowiednim wyborem dla firm transportowych, które dążą do optymalizacji kosztów flotowych poprzez obniżenie oporów toczenia i zmniejszenie zużycia paliwa.
– Jeżeli chodzi o zastosowanie wspomnianych nowych opon do pojazdów ciężarowych Conti EcoRegional, to ogumienie to jest przeznaczone do użytkowania na drogach regionalnych oraz do mieszanych operacji regionalnych i długodystansowych – wyjaśnia Krzysztof Otrząsek. – Natomiast nasze rozwiązania cyfrowe do zdalnego monitoringu ogumienia są przeznaczone dla całego sektora transportu kołowego, także dla flot autokarów, jak również dla właścicieli i użytkowników maszyn rolniczych oraz maszyn przemysłowych pracujących na oponach pneumatycznych.

W oponie dla osi napędowej Conti EcoRegional HD3 wykorzystano nowatorską mieszankę Conti InterLock

Fot. Continental

Ogumienie o wysokiej wydajności

Prometeon Tyre Group wprowadziła niedawno na rynek nowe, całoroczne opony PIRELLI H: 01TM PROWAY, o wysokiej wydajności i trwałości, zapewniające oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo.
Opony zostały zaprojektowane do użytku na długich dystansach, z myślą o zapewnieniu maksymalnej wydajności, dzięki zmniejszeniu oporu toczenia, co pozwala na większą oszczędność paliwa.
Ogumienie nowej linii PROWAY jest dostępne w wersji FH: 01TM, przeznaczonej na oś kierowaną, oraz TH: 01TM - na oś napędową. Oba wzory bieżnika pozwalają użytkować opony zimą - posiadają certyfikat 3PSMF.
Poprawa wydajności była możliwa dzięki innowacjom wprowadzonym w pakiecie technologicznym. Należy do nich nowy wzór bieżnika PROMETEON Patent (zgłoszony do opatentowania) TH: 01TM (do osi napędowych), który ma na celu poprawę i utrzymanie właściwości trakcyjnych na śliskich nawierzchniach przez cały okres eksploatacji opony. Bieżnik zoptymalizowano pod kątem zapewnienia równomiernego zużycia. Z lepszą o 20 proc. przyczepnością na śniegu i pożądaną sterownością, bezpieczeństwo opony pozostaje niezmienne w wymagających warunkach.
Innowacyjna mieszanka TH: 01TM PROWAY gwarantuje lepszą efektywność energetyczną, wynikającą z 20% redukcji oporu toczenia w porównaniu z poprzednią linią i utrzymania wysokich osiągów pod względem przebiegu.
–Testy przeprowadzone w wielu europejskich flotach potwierdziły doskonałe wyniki w zakresie oporu toczenia PROWAY H: 01TM – zapewnia Alexandre Bregantim, dyrektor techniczny Prometeon Tyre Group.
FH: 01TM PROWAY jest dostępna w Europie w rozmiarach: 315 / 60R22,5 154/148 L; 315 / 70R22,5 156/150 L; 315 / 80R22,5 158 / 150L.
TH: 01TM PROWAY: 315/60R22.5 152/148 L; 315/70R22.5 154/150 L; 315/80R22.5 156/150L .

Nowe, całoroczne opony Pirelli H: 01TM PROWAY zostały zaprojektowane do użytku na długich dystansach, z myślą o zapewnieniu maksymalnej wydajności

Fot. Prometeon

– Od samego początku firma Prometeon inwestowała i rozwijała swoje własne centra badawczo-rozwojowe, aby ciągle opracowywać i projektować innowacje technologiczne, które stanowią podstawę produkcji – informuje Wojciech Syga, Sales Manager w Prometeon Tyre Group Polska Sp. z o.o. –Naszym celem jest oferowanie na rynku najnowocześniejszych produktów i rozwiązań. Nasze linie produktów do wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów są stale udoskonalane, aby sprostać wymaganiom rynku i użytkowników. Obecna tendencja polega na położeniu nacisku na obniżenie kosztów eksploatacji floty z jednej strony i zmniejszenie wpływu na środowisko z drugiej. Osiągamy to przede wszystkim poprzez poprawę osiągów naszych opon w zakresie trwałości (tj. wysoki przebieg i możliwość bieżnikowania) oraz poprzez zmniejszenie oporów toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Mniejsze spalanie oznacza mniejsze wydatki na paliwo dla użytkownika i mniejszą emisję CO2 do atmosfery.
Produkty Prometeon mają szerokie grono odbiorców.
– Dzięki szerokiej gamie produktów do wszelkiego rodzaju zastosowań w transporcie towarów i osób oraz w segmencie ON/OFF, a także dzięki multibrandowemu portfolio, możemy zaspokoić różnorodne potrzeby naszych klientów – zapewnia Wojciech Syga. – W naszej ofercie można znaleźć produkty do praktycznie każdego rodzaju transportu. Są one przeznaczone zarówno dla transportu dalekobieżnego, jak i dla segmentu regionalnego, transportu towarów i osób. Opony w segmencie ON/OFF mają osiągi odpowiadające produktom powszechnie uważanym za wiodące na rynku, opony dedykowane do transportu miejskiego poprzez swoją zaawansowaną konstrukcję z łatwością przetrwają w „miejskiej dżungli".
Nie należy zapominać, że opona jest jedynym elementem pojazdu, który ma kontakt z drogą. Jej prawidłowy montaż przez profesjonalny serwis jest jednym z ważnych aspektów, ale zasadnicze znaczenie ma również kontrola ciśnienia powietrza podczas użytkowania.
– Z tego powodu zintegrowana oferta Prometeon obejmuje szereg usług (tzw. PRO SERVICES) wspierających dealerów i floty pojazdów w skutecznym i wydajnym zarządzaniu oponami – dodaje przedstawiciel firmy. – Usługi te niebawem wejdą na polski rynek.
Obecnie w Polsce rozwijana jest międzynarodowa sieć Grupy Prometeon – SuperTruck, łącząca niezależnych dealerów(którzy korzystają z partnerstwa sieciowego i technologicznego know-how Prometeon), specjalizujących się w produktach i usługach dla branży transportu drogowego.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.