DAF LF Electric uzyskuje maksymalny zasięg 280 kilometrów
Fot. DAF
Firma DAF korzysta z doświadczenia zdobytego w zakresie swoich ciągników CF Electric, wprowadzając na rynek nowy 19-tonowy pojazd przeznaczony do dystrybucji miejskiej: LF Electric, opracowany w ścisłej współpracy z amerykańskim producentem silników Dana Inc.
Produkcja rozpocznie się w maju w zakładzie Leyland Trucks w Wielkiej Brytanii.
Akumulatory najnowszej generacji
Silnik elektryczny LF Electric zapewnia moc znamionową 250 kW (szczytowo 370 kW szczyt) i znamionowy moment obrotowy 1200 Nm (3700 Nm szczytowo). Pojazd zasilany jest akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP) o pojemności energetycznej brutto 282 kWh (pojemność efektywna 254 kWh). W ten sposób LF Electric uzyskuje maksymalny zasięg 280 kilometrów.
Producent z Eindhoven stosuje we wszystkich swoich pojazdach elektrycznych akumulatory LFP. Są to baterie najnowszej generacji, wolne od kobaltu i magnezu, bardziej wydajne i trwałe niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe. Są one lepiej zintegrowane, co skutkuje większą gęstością energii, a ich skład chemiczny gwarantuje optymalne bezpieczeństwo termiczne. Są również objęte 6-letnią gwarancją.
Powolne i szybkie ładowanie
System ładowania to specjalna funkcja nowego modelu DAF. Umożliwia ładowanie ciężarówki za pośrednictwem konwencjonalnej sieci elektrycznej, co jest bardzo praktycznym rozwiązaniem, gdy pojazd wraca do centrum operacyjnego pod koniec dnia.
Przy powolnym ładowaniu (400 V AC, 22 kW, trójfazowe) akumulatory można ładować od 20% do 80% w 6,5 godziny. Pełne ładowanie (od 0% do 100%) trwa do 12 godzin.
Jeśli dostępna jest super ładowarka, szybkie ładowanie akumulatorów (650 V DC, 150 kW) zajmie tylko 60 minut, aby przejść z 20% do 80% lub 2 godziny w przypadku pełnego naładowania.
Opcjonalna elektryczna przystawka odbioru mocy
Nowy LF Electric jest opcjonalnie dostępny z elektryczną przystawką odbioru mocy 400 V do zasilania urządzeń pomocniczych, takich jak elektryczna jednostka chłodnicza lub dźwig elektrohydrauliczny. Eliminuje to potrzebę oddzielnego generatora i pozwala uzyskać całkowicie zerową emisyjnie ciężarówkę do dystrybucji.
Charakterystyka techniczna pojazdu DAF LF Electric:
Podwozie: 4 × 2.
DMC: 19 ton, masa podwozia 7.300 kg i 11.700 kg nośności.
Rozstaw osi : 5.300 mm lub 5.850 mm.
Napęd: silnik elektryczny Dana (z magnesem trwałym) o mocy znamionowej 250 kW i 370 kW szczytowej.
Moment obrotowy: 1200 Nm (nominalny) / 3700 Nm (szczyt).
Pojemność akumulatora: 282 kWh (efektywna 254 kWh).
Zasięg: do 280 km.
Źródło: franceroutes.fr
Przy masie podwozia 7.300 kg pojazd dyzponuje nośnością 11.300 kg
Fot. DAF