Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Do transportu i zasilania na postoju

Ford E Transit z systemem Pro Power Onboard
14 lutego 2021

E Transit uzyskuje zasięg jazdy do 350 km

Fot. Ford

 
Ford przedstawił nowego E Transita – inteligentnie skonfigurowany samochód, który ma podnieść efektywność firm, dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu, oprogramowaniu, usługom i dodatkowym opcjom, jak system Pro Power Onboard.
Pro Power Onboard przekształca E Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW, pomagając użytkownikom w korzystaniu z narzędzi i urządzeń wymagających zasilania elektrycznego w dowolnym miejscu – to pierwsza taka propozycja w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie. W Europie E Transit będzie dostępny w 25 konfiguracjach, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, w wielu wariantach długości i wysokości dachu oraz masy całkowitej, do 4,25 tony włącznie. Ładowność ma wynosić do 1.616 kg dla vana i do 1.967 kg dla modeli z kabiną z podwoziem. E Transit pojawi się na rynku wiosną 2022 roku.
Silnik elektryczny osiąga moc 198 kW (269 KM) i moment obrotowy 430 Nm, co – według producenta – czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia pożądaną trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

Zasięg i ładowanie dostosowane do potrzeb biznesu

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E Transit uzyskuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP 1).
Sprawia to, że E Transit może być polecanym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy.
Tryby jazdy E Transita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.
Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.
Według producenta E Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.
W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia.
Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.

Pro Power Onboard przekształca E Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW

Fot. Ford

Więcej mocy i łączności w ruchu

E Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.
Standardowy modem FordPass Connect zapewnia łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.
E Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.
Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych i inteligentnego kontrolowania prędkości, które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.
Dodatkowo E Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych, system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

Ładownia jak w dieslu

Akumulator znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15,1 m3 przestrzeni ładunkowej – dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.
Inżynierowie Forda przeprojektowali układ napędowy i tylne zawieszenie, optymalizując przestrzeń ładunkową i tworząc wytrzymały układ tylnego zawieszenia ze skośnymi wahaczami wleczonymi, który umożliwia lepszą precyzję kierowania i pewniejsze prowadzenie, a także lepszy kontakt kół z nawierzchnią, zarówno w czasie jazdy z pełnym obciążeniem, jak i bez niego.
***
Po udanej współpracy partnerskiej z miastami, w których testowano floty samochodów Transit Custom Plug-In Hybrid, w 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E Transitów na kluczowych rynkach europejskich.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.