Ford przedstawił nowego E Transita – inteligentnie skonfigurowany samochód, który ma podnieść efektywność firm, dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu, oprogramowaniu, usługom i dodatkowym opcjom, jak system Pro Power Onboard.
Pro Power Onboard przekształca E Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW, pomagając użytkownikom w korzystaniu z narzędzi i urządzeń wymagających zasilania elektrycznego w dowolnym miejscu – to pierwsza taka propozycja w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie. W Europie E Transit będzie dostępny w 25 konfiguracjach, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, w wielu wariantach długości i wysokości dachu oraz masy całkowitej, do 4,25 tony włącznie. Ładowność ma wynosić do 1.616 kg dla vana i do 1.967 kg dla modeli z kabiną z podwoziem. E Transit pojawi się na rynku wiosną 2022 roku.
Silnik elektryczny osiąga moc 198 kW (269 KM) i moment obrotowy 430 Nm, co – według producenta – czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia pożądaną trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.
Zasięg i ładowanie dostosowane do potrzeb biznesu
Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E Transit uzyskuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP 1).
Sprawia to, że E Transit może być polecanym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy.
Tryby jazdy E Transita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.
Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.
Według producenta E Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.
W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia.
Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.
Pro Power Onboard przekształca E Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW
Fot. Ford
Więcej mocy i łączności w ruchu
E Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.
Standardowy modem FordPass Connect zapewnia łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.
E Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.
Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych i inteligentnego kontrolowania prędkości, które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.
Dodatkowo E Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych, system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.
Ładownia jak w dieslu
Akumulator znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15,1 m3 przestrzeni ładunkowej – dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.
Inżynierowie Forda przeprojektowali układ napędowy i tylne zawieszenie, optymalizując przestrzeń ładunkową i tworząc wytrzymały układ tylnego zawieszenia ze skośnymi wahaczami wleczonymi, który umożliwia lepszą precyzję kierowania i pewniejsze prowadzenie, a także lepszy kontakt kół z nawierzchnią, zarówno w czasie jazdy z pełnym obciążeniem, jak i bez niego.
***
Po udanej współpracy partnerskiej z miastami, w których testowano floty samochodów Transit Custom Plug-In Hybrid, w 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E Transitów na kluczowych rynkach europejskich.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej