IRU wzywa do dopuszczenia 25,25-metrowych ciężarówek w transporcie międzynarodowym
Wydłużone zestawy gwarantują korzystniejszy bilans zużycia paliwa i emisji CO2
Źródło: Routiers.com
Niezależnie od tego, czy są nazywane mega-ciężarówkami, ekocombis czy eco-trucks, ich wpływ na redukcję emisji CO2 jest udowodniony, ponieważ dwa 25,25-metrowe zestawy 60-tonowe przewożą tyle co trzy konwencjonalne 44-tonowe, co generuje 35% mniejsze zużycie paliwa. IRU (Międzynarodowy Związek Transportu Drogowego) wznowił europejską debatę, promując te rozwiązania i wzywając do harmonizacji przepisów transgranicznych. Według niego do 2050 r. można by zredukować w ten sposób emisję CO2 o 13 miliardów ton. Nawet zastąpienie 30% floty europejskiej zaangażowanej w operacje międzynarodowe zmniejszyłoby emisję CO2 o 237 mln ton rocznie