Hyundai już dostarcza ciężarówki wodorowe XCIENT Fuel Cell do Szwajcarii,dlaczego nie miałyby takie jeździć w Polsce...
Fot. Hyundai
Zarówno miasta jak i koncerny paliwowe przygotowują się do budowy stacji tankowania wodoru. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa ich obowiązkowy montaż w miejscach obsługi podróżnych ( MOP).
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zakłada, że w tej dekadzie w polskich miastach będzie jeździć nawet 2 tys. autobusów na wodór. Unijne dotacje mają też przyspieszyć rozwój użycia wodoru w transporcie ciężarowym.
Obecnie barierą w rozwoju technologii wodorowej w Polsce jest brak stacji paliw, dlatego GDDKiA chce, aby na MOP-ach zaczęły powstawać takie stacje i wprowadziła do umów na dzierżawę MOP-ów zapisy zachęcające do rozwijania oferty instalacji stacji wodorowych. Przewidują one zwolnienie dzierżawcy z konieczności zapłaty czynszu od przychodu uzyskanego ze sprzedaży wodoru przez pięć lat od dnia dokonania pierwszej transakcji sprzedaży wodoru.
Źródło: e-petrol.pl