Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Elektryczna Volta w tym roku na rynku

Z elektryczną osią napędową
9 marca 2021

Do napędu tylnych kół zastosowano innowacyjną elektryczną oś

Fot. Volta Trucks

 
Volta Trucks planuje komercyjne wprowadzenie na rynek swojej elektrycznej ciężarówki, która wygląda bardziej jak autobus. Firma zamierza zainwestować w ten proces 20 mln dolarów. Do napędu tylnych kół zastosowano innowacyjną elektryczną oś.

Jak autobus

Utworzona w 2019 roku firma zatrudnia 80 osób i rozwija koncepcję 16- tonowej miejskiej ciężarówki elektrycznej Volta Zero, której 1000 egzemplarzy zostało już zamówionych przez firmę chłodniczą Petit Forestier. Zapowiadany zasięg pojazdu to 150-200 km. Ten wąski pojazd ma niską kabinę z dużymi oknami, przypominającą autobus, z centralną, a jednocześnie niską pozycją kierowcy. Ciężarówka wykorzystuje innowacyjną elektryczną oś do napędzania tylnych kół, a nie silnik elektryczny i wał napędowy, jak robi to większość konkurentów.

Większa ładowność

Ten lżejszy i bardziej kompaktowy zestaw pozwala zaoferować większą ładowność, tj. 8,6 t, przy pojemności ładowni 37,7 m 3, mogącej pomieścić 16 europalet. Portfel zamówień Volta Zero opiewa na 260 milionów dolarów, a pierwsze pojazdy mają trafić do nabywców pod koniec 2021 roku.
Do tej pory Volta opracowała tylko jeden prototyp we współpracy z brytyjską grupą motoryzacyjną Prodrive. Start-up jest w trakcie rozmów z kilkoma europejskimi graczami przemysłowymi, w tym z Wielkiej Brytanii, aby przejść do fazy produkcji komercyjnej. Rob Fowler, dyrektor generalny, zapewnia, że koszt dla klienta będzie „porównywalny z kosztem pojazdu z silnikiem Diesla”.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.