Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Elektryczny „budowlaniec” w Paryżu

Renault Trucks przekazuje Grupie Noblet pierwsze D Wide Z.E.
9 marca 2021

26-tonowe Renault D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, wyposażone jest w skrzynię samowyładowczą i żuraw

Fot. Renault Trucks

 
Po wprowadzeniu na rynek gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, firma Renault Trucks przedstawiła pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów. Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną, odbiera pierwsze D Wide Z.E. z wywrotką i żurawiem za kabiną.
Noblet, działająca od 45 lat w wynajmie sprzętu budowlanego oraz pojazdów, będzie użytkować 26-tonowe D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh.

Ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach

Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. polecane jest do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy.
Na placach budów silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2. Dzięki temu poprawi się komfort kierowcy a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejsze wzniecanie kurzu, co jest powodowane układem wydechowym skierowanym do dołu w przypadku pojazdów spalinowych. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu do góry.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach: jest to duże ułatwienie w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budów.
– Zero emisji w użytkowaniu to właśnie to, czego poszukuje i oczekuje firma Noblet zajmująca się najmem pojazdów z kierowcami – powiedział Laurent Galle, prezes firmy Noblet. – Już na tym etapie są widoczne zalety: niektórzy Klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz co równie ważne: jest cichy.

Zasięg pożądany do miejskich i podmiejskich zastosowań

Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w cztery pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW.
Pojazd, który będzie pracować w aglomeracji paryskiej, może być doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.