Nikola Tre FCEV Cabover, ma być przeznaczona do transportu regionalnego (poniżej 500 kilometrów)
Fot. Nikolamotor.com
Nikola Motor, amerykański producent z Phoenix (Arizona), ostatecznie potwierdził rozpoczęcie produkcji Nikola Tre Cabover (pierwszego modelu ciężarówki z ogniwami paliwowymi) pod koniec 2023 roku.
Zaprezentował kilka wariantów pojazdu, w tym Nikola Two FCEV Sleeper przeznaczonego na bardzo duże odległości.
Kłopoty przezwyciężone?
Przez kilka miesięcy o Nikoli pisano na pierwszych stronach gazet bardziej w związku z problemami wewnętrznymi firmy, a mniej o ewolucji jej produktu. Wycofanie się akcjonariuszy, takich jak Bosch i General Motors, rezygnacja prezesa-założyciela po podejrzeniu oszustwa… producent wydawał się bardzo zaangażowany w swoje problemy nie związane z najnowszymi pojazdami.
Dlatego z ulgą Jason Roycht, globalny szef sektora ogniw paliwowych w firmie Nikola, właśnie ogłosił, że „Aby przyspieszyć przejście do przyszłości wolnej od emisji dwutlenku węgla, branża transportowa potrzebuje ciężkich, bezemisyjnych pojazdów zaprojektowanych tak, aby pasowały do masy i zasięgu dzisiejszych ciężarówek z silnikiem Diesla. Nikola ma przyjemność przedstawić dalsze szczegóły dotyczące naszej oferty ciężarówek wodorowych i naszego stałego zaangażowania w zrównoważony transport komercyjny ”.
Do 1500 km zasięgu
Po uruchomieniu w Ameryce Północnej produkcji akumulatora elektrycznego Tre, Nikola rozpoczyna prace nad pierwszym prototypem wersji wodorowej, Nikola Tre FCEV Cabover, przeznaczonym do transportu regionalnego (poniżej 500 kilometrów). Pierwsze testy drogowe mogą się odbyć na początku 2022 roku.
Jednocześnie amerykański producent rozpoczyna projektowanie drugiego modelu, dalekiego zasięgu Nikola Two FCEV Sleeper, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego (od 500 do 1500 km ).
Nikola Two FCEV Sleeper do transportu dalekobieżnego o zasięgu do 1500 km)
Fot. Nikolamotor.com