Źródło: GDDKiA
Oferta firmy POLAQUA (ponad 467,6 mln. zł) została wybrana przez GDDKiA jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego z czterech odcinków autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska.
A2 po nowym śladzie
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.
A2 od węzła Lubelska do granicy państwa
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac to lato 2024 r.
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe.
W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią, 30 grudnia 2020 r. wkrótce zostanie ogłoszony przetargu na realizację inwestycji.