Wiadomości z rynku

sobota
26 kwietnia 2025

Ciągniki wodorowe w porcie w Los Angeles

Wkrótce zostaną przetestowane w ramach projektu Zecap
16 marca 2021

Ciągniki napędzane są silnikiem o mocy 200 kW

Fot. h2-mobile.fr

 
Dwa ciągniki do przemieszczania kontenerów zostaną przetestowane w porcie handlowym w Los Angeles w ramach projektu Zecap.
Gas Technology Institute (GTI) to amerykańska organizacja zajmująca się badaniami, rozwojem i szkoleniami w obszarze globalnych wyzwań energetycznych i środowiskowych. Instytut z siedzibą w Des Plaines w stanie Illinois otrzymał w 2018 roku zadanie przetestowania dwóch ciągników elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi do celów logistycznych.
Ten eksperyment jest przeprowadzany w ramach programu Zecap (Zero Emissions for California Ports), którego celem jest neutralizacja emisji dwutlenku węgla do 2030 r. przy obsłudze w portach Kalifornii. Na obszarze portów San Pedro Bay, który obejmuje porty w Los Angeles i Long Beach, pracuje 1800 traktorów portowych. Te maszyny stanowią główne źródło zanieczyszczeń i emisji CO2 w tych miejscach.

Powstały w 16 miesięcy

Pierwotnie dwie elektryczne ciężarówki PAC H2 miały być testowane przez rok w rzeczywistych warunkach od marca 2020 r. Pandemia Covid-19 spowodowała przesunięcie przedsięwzięcia o 12 miesięcy.
Produkcja dwóch maszyn z modeli TJ9000 firmy Texas Trailer Jockey zajęła firmie GTI i jej partnerom 16 miesięcy. Firma BAE Systems Inc. zaprojektowała układ napędowy, w którym zastosowano silnik o maksymalnej mocy 200 kW, zasilany energią elektryczną przez ogniwo paliwowe z membraną do wymiany protonów. To ostatnie, oznaczone jako FCveloCity-HD85 i o mocy 85 kW, dostarczyła firma Ballard Power Systems.
Każda z ciężarówek jest wyposażona w zbiornik mogący pomieścić 9,1 kg wodoru sprężonego do 350 barów . Napełnianie będzie odbywać się lokalnie na terenie firmy Hydrogen Technology & Energy Corporation (HTEC), która będzie miała pojemność magazynową 182 kg gazu H2. Ta stacja jest na końcowym etapie montażu.

W ciągłym ruchu

Dwie wodorowe ciężarówki będą obsługiwane przez TraPac. Ta kalifornijska usługa logistyczna służy do obsługi ciągników terminalowych 24 godziny na dobę. Dwa zespoły będą na zmianę kierować pojazdami, które będą zatrzymywane tylko na kilka minut, aby zatankować wodór.
- Będziemy gromadzić i analizować dane w czasie rzeczywistym, aby ocenić bezpieczeństwo, niezawodność, wydajność i zdolność do spełnienia wymagań operacyjnych - skomentował Bart Sowa, kierownik projektu GTI. Celem jest weryfikacja opłacalności handlowej tych ciągników logistycznych, zdolnych do holowania ładunków do 110 ton. Dofinansowanie w wysokości 11 milionów dolarów (9,13 miliona euro), w tym 5,7 mln dolarów (4,73 mln euro) dotacji kalifornijskiej organizacji ds. jakości powietrza (Carb), zapewnia płynną realizację programu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.