
Firma Nikola zwróciła się do kancelarii prawnej o przeprowadzenie wewnętrznego dochodzenia, w sprawie rzekomych kłamstw, jakich miał dopuścić się jej były szef, mówiąc o postępach grupy w sprawie ciężarówki wodorowej.
Założyciel i były dyrektor generalny Nikola Trucks - Trevor Milton ustąpił ze stanowiska we wrześniu 2020 r., wkrótce po opublikowaniu druzgocącego raportu na temat postępów w projektowaniu ciężarówek elektrycznych napędzanych wodorem. Zamieszanie doprowadziło General Motors, u progu zawarcia strategicznego partnerstwa z Nikolą, do rezygnacji z udziału.
Opublikowane pierwsze wnioski potwierdzają, że dziewięć twierdzeń przedstawionych w słynnym raporcie jako błędne było rzeczywiście „niedokładnych, w całości lub w części”.
Wśród nieścisłych stwierdzeń firma wymienia w szczególności to z sierpnia 2016 roku, według którego firma zaprojektowała już „ciężarówkę, która nie emituje gazów zanieczyszczających” oraz inne z lipca 2020 roku, według którego jeden z programów opracowanych przez Nikolę był „najbardziej zaawansowany na świecie”. Rząd odrzuca jednak pogląd, że grupa jest „wielkim oszustem”.