Wiadomości z rynku

piątek
25 kwietnia 2025

Nowy Volkswagen Caddy 5 Cargo

Przemyślany towarzysz codziennych zadań
17 marca 2021

Ważną, nową cechą Caddy Maxi są powiększone przesuwne drzwi boczne, które mają teraz szerokość 836 mm

Fot. Volkswagen

 
Nowy Volkswagen Caddy 5 w wersji Cargo polecany jest zwłaszcza dla indywidualnych przedsiębiorców, flot i usług.
Przedsiębiorcy zapytani o to, jakie marki dominują w ich służbowych flotach, wymieniają ich aż 26, przy czym najwięcej respondentów (19 proc.) wskazuje na Volkswagena (źródło: Skaner MŚP – Instytut Keralla na zlecenie Carfleet S.A. – 2020 r.). W tej grupie ważne miejsce zajmuje Volkswagen Caddy – najbardziej popularny miejski samochód dostawczy w swojej klasie.

Przestronny i przestronniejszy

Marka, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, wyposażyła nowego Volkswagena Caddy 5 w szereg niespotykanych wcześniej w tym modelu rozwiązań.
Maksymalna pojemność ładunkowa jego krótszej wersji, zgodnie ze standardami SAE V6 wynosi 3,1 m3. Rozstaw osi w wersji krótszej to 2755 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm, natomiast maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1273 mm. Szerokość Caddy 5 Cargo: 1855 mm. To o 62 mm więcej w stosunku do modelu poprzedniego. Dzięki temu i dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, można było powiększyć szerokość przestrzeni ładunkowej o 50 mm, do 1614 mm, a szerokość między nadkolami o 60 mm, do 1230 mm. Analogicznie do tego, o 51 mm, do 1234 mm, wzrasta szerokość tylnego otworu ładunkowego. Jest zatem możliwe przewożenie w przestrzeni ładunkowej europalety w pozycji poprzecznej. Ładowność tej wersji to maksymalnie 715 kg.
Większą pojemność ładunkową: 3,7 m3 zgodnie ze standardami SAE V6, i maksymalną ładowność 770 kg, zapewnia Caddy Maxi ze swoim powiększonym o 215 mm rozstawem osi, wynoszącym 2970 mm. W tym przypadku długość przestrzeni ładunkowej wzrasta z 1797 do 2150 mm. Ważną, nową cechą Caddy Maxi są powiększone przesuwne drzwi boczne, które mają teraz szerokość 836 mm. Dzięki tej zmianie i dzięki temu, że przestrzeń ładunkowa zwiększyła się w ten sposób o 11 mm, można przez boczne drzwi włożyć do wnętrza drugą europaletę.
W Caddy 5 Cargo standardem są tylne, dwuskrzydłowe drzwi bez okien. Opcjonalnie dostępne jest elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej, a także funkcja osobnego zamykania przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze Caddy Cargo charakteryzuje się dużą ilością nowych konstrukcyjnych rozwiązań technicznych, które zapewne docenią osoby użytkujące ten model w codziennej pracy. W przestrzeni ładunkowej dostępny jest nowoczesny układ oświetlenia wnętrza – w całości złożony z lamp diodowych. Ponadto samochód doposażyć można w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące ułatwiają zabezpieczanie ładunku. Opcjonalnie składane siedzenie pasażera, obite z tyłu wysokiej jakości okładziną, może służyć jako biurko.

Dla kierowcy i pasażera

W obu wersjach rozstawu osi dostępne są ergonomiczne fotele egroComfort z certyfikatem ARG (AGR = Stowarzyszenie Akcja dla Zdrowych Pleców). Zostały one opracowane specjalnie z myślą o osobach podróżujących na długich dystansach. Auto opcjonalnie wyposażane jest w nowoczesny system infotainment z dużym wyświetlaczem i z ekranem dotykowym oraz w port USB-C z funkcją ładowania np. smartfona i z funkcją transmisji danych. Na życzenie - deska rozdzielcza Innovision, łącząca cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy wyświetlacz.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje dla nowego modelu całą gamę systemów wspomagania kierowcy. Na pokładzie może znajdować się do 19 systemów, z których część jest elementem wyposażenia standardowego. Sześć z nich zostało zastosowanych w Caddy po raz pierwszy. Jednym z najważniejszych nowych systemów w wersji z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG jest aktywny tempomat ACC 2.0 z funkcją Stop and Go. Innym istotnym elementem podnoszącym stopień bezpieczeństwa są w pełni diodowe reflektory przednie, zwiększające widoczność dzięki o ponad 30% mocniejszemu strumieniowi światła. Zamówić można również tylne światła LED. W późniejszym terminie dostępny będzie system asystenta cofania z przyczepą Trailer Assist.

Diesle i benzynowe

Caddy piątej generacji napędzane jest 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) oraz z 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI dostępna jest z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.
Jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o 12 procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), zmniejszający emisję tlenków azotu (NOx).

W nowym Caddy Cargo można przewozić europalety w pozycji poprzecznej

Fot. Volkswagen

 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.