Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Chaos graniczny musi się skończyć!

IRU apeluje do niemieckiego rządu o opamiętanie
22 marca 2021

Fot. IRU

 
IRU wezwało w liście otwartym kanclerz Angelę Merkel do ponownego rozważenia wprowadzonych niemieckich ograniczeń granicznych w zakresie testowania kierowców pojazdów użytkowych.
Przedstawiciele tej organizacji zostali zaproszeni przez rząd niemiecki do poinformowania kluczowych ministerstw o wpływie ich środków na komercyjny transport drogowy w Europie. Niemieccy członkowie IRU, w tym AMÖ, BGL i DSLV, również przyłączyli się do spotkania, aby przedstawić trzem sekretarzom stanu z ministerstw zdrowia, spraw wewnętrznych i transportu wpływ na operacje krajowe.

Reakcja łańcuchowa

Przedstawiciele IRU wyjaśnili, w jaki sposób odmowa Niemiec zwolnienia zawodowych kierowców ciężarówek z obowiązkowych testów COVID-19 wciąż powoduje chaos na granicach w całej Europie, ponieważ inne rządy podejmują podobne środki, aby zapobiec utknięciu tysięcy kierowców na ich terytoriach.
Jako przyczyna poważnych zakłóceń w kluczowych korytarzach handlowych, obecne środki rządu niemieckiego są sprzeczne z własnymi zobowiązaniami Niemiec w czasie pandemii do utrzymania otwartych „zielonych korytarzy” dla ciężarówek i płynnego funkcjonowania granic.
Obecnie co najmniej 50 000 ciężarówek jeżdżących do Niemiec codziennie korzysta z 300-kilometrowych objazdów. Dodatkowe przygotowania potrzebne do zorganizowania testów kierowców zwiększają o 30% czas planowania i dostaw oraz o kilka dodatkowych godzin jazdy dla każdego pojazdu. Ma to wpływ na wszystkie europejskie łańcuchy dostaw, zwłaszcza w krajach tranzytowych, takich jak Austria, Czechy, a teraz także Francja.

Testowanie zwiększa ryzyko zakażenia

Niemieckie ograniczenia nadal blokują tysiące międzynarodowych kierowców ciężarówek, niepotrzebnie stojących w długich kolejkach w prowizorycznych przydrożnych centrach testowych, co wystawia ich na znacznie większe ryzyko zakażenia wirusem w porównaniu z normalnym, chronionym środowiskiem pracy w kabinie kierowcy.
- Ufamy, że niemiecki rząd opamięta się i położy kres tym bezcelowym środkom, które tylko szkodzą łańcuchom dostaw, ale nie pomogą powstrzymać rozprzestrzeniania się wirusa i narażają naszych kierowców na ryzyko - powiedział Matthias Maedge, przedstawiciel IRU.
Opóźnienia w dostawach dotyczą szczególnie świeżych produktów. Na przykład codziennie 5000 ciężarówek dostarcza świeże owoce i warzywa z Portugalii i Hiszpanii do Niemiec. Dodatkowy czas na objazdach i kontrolach granicznych oznacza, że produkty te mogą być niedostępne w niemieckich supermarketach.
- Nadszedł czas, aby niemiecki rząd natychmiast zwolnił kierowców ciężarówek z obowiązkowych granicznych testów COVID-19, aby zapewnić im bezpieczeństwo i utrzymać łańcuchy dostaw w ruchu dzięki swobodnemu przepływowi towarów w całym regionie – dodał M. Maedge.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.