Gaussin proponuje pojazd bez kierowcy i bez emisji dla centrów logistycznych
2 kwietnia 2021
Komercyjne wdrożenie ATM Autonomous planowane jest na koniec roku
Firma Gaussin oficjalnie zaprezentowała autonomiczny ciągnik wodorowy, wyposażony w ramię robota, przeznaczone do pojazdów ciężarowych w logistyce i e-commerce.
Na zlecenie operatorów logistycznych Gaussin opracował ATM Autonomous, zautomatyzowany i przyjazny dla środowiska pojazd wodorowy do przemieszczania przyczep, naczep i nadwozi wymiennych. Pojazd wyposażono w zautomatyzowane ramię, które umożliwia podłączanie i rozłączanie przyczep/naczep z ciągnikiem. Pozwali to na optymalizację logistyki i obsługę bez kierowcy na dużych platformach.
W kierunku większej wydajności
Nowe rozwiązanie ma poprawić produktywność i bezpieczeństwo centrów logistycznych. Aby zagwarantować szybkie dostawy, operatorzy logistyczni muszą opracować niezawodne procesy i technologie o bardzo wysokiej wydajności - wskazuje firma z Héricourt, specjalista w zakresie produktów i usług w transporcie i logistyce.
Gaussin zawarł umowę z American Plug Power na korzystanie z jej silnika i elektrolizerów. Obaj partnerzy poszukują nowych rynków, w tym centrów logistycznych, portów morskich i lotnisk w Europie, Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Oferują zintegrowane rozwiązanie z ciągnikami Gaussin wyposażonymi w napęd wodorowy.
Testy w rzeczywistych operacjach
Testy w rzeczywistych operacjach zaplanowano u dwóch największych operatorów e-commerce i logistyki w Stanach Zjednoczonych i Europie w celu potwierdzenia poziomu wydajności systemu. Do końca roku planowane jest komercyjne wdrożenie.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej