Robota-kierowcę można zainstalować na dowolnym siedzeniu w każdym typie pojazdu
Na pierwszy rzut oka ten prototyp robota-kierowcy może być przerażający. Niektórzy mogą się obawiać, że pewnego dnia zastąpi na przykład kierowcę ciężarówki. Jednak robot jest przeznaczony wyłącznie do przeprowadzania testów na pojazdach, aby pomóc w opracowaniu innowacyjnych systemów wspomagania jazdy.
Laboratorium Politechniki Hauts-de-France (UPHF) nabyło właśnie tego napędzającego robota G-ROBOT od firmy GREENMOT. Sprzęt był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu ELSAT2020 Federacji Badań Transportu Lądowego i Mobilności.
Laboratorium już docenione za swoje doświadczenie w testowaniu pojazdów konwencjonalnych i hybrydowych, zamierza, dzięki temu nowemu wyposażeniu, pomóc w opracowaniu innowacyjnych systemów wspomagania jazdy, w szczególności poszerzyć wiedzę w zakresie zużycia energii i paliwa. Robot został opracowany, aby sprostać potrzebie powtarzalności, niezbędnej do przeprowadzania testów pojazdów, w szczególności podczas regulowanych cykli jazdy, takich jak na przykład WLTC, RDE, ISC lub SORT. Można go zainstalować na dowolnym siedzeniu w każdym typie pojazdu. Przystosowuje się zarówno do samochodów osobowych, jak i autobusów i ciężarówek, wyposażonych w manualną lub automatyczną skrzynię biegów.
Robota można skonfigurować tak, aby wybierał rodzaj jazdy (ekologiczna lub sportowa). Ta subtelność pozwala zrozumieć rzeczywisty wpływ jazdy na zużycie pojazdu i emisję zanieczyszczeń.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej